Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Vad hände sen?

+16
moonfare
touring
carlbrant
JONAS326
Nogger
vajb
Benhard
Snellhest
Lyttbacka
Slipsen
khaain
HeinzHarald
Kingen
robban89
Vanguard
Marwin74
20 posters

Sida 3 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Gå ner

Vad hände sen? - Sida 3 Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  Kingen sön aug 30, 2009 1:14 am

Lite lättare att säga och att det ser mer stilrent ut imo.
Och om det kommer med i 10an att man kan ha en beskrivning under lagnamnet så tkr jag att det kan användas till ngt lite roligare/nyttigare än typ "former members of GamereactorSE". Det borde ju räcka med namnet för att detta ska framgå...

Tex "LW sökes" när Robbelibobban har spelat en helkväll... Wink

Men det går alldeles utmärkt vilket som.



Bra start på den nya säsongen, sån här het diskussion bara ang. vad vi ska heta. Wink
Vänta då bara tills det skall diskuteras hur vi ska spela, jag sitter redo vid tangentbordet hela nätterna... Smile
Kingen
Kingen
Medlem

Antal inlägg : 214
Age : 48
Spelarnamn : Ace King
Tröjnummer : 76
Position : Defender
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-08

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? - Sida 3 Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  Kingen sön aug 30, 2009 1:23 am

Marwin74 skrev:Positioner i nuläget om jag fattat det hela rätt:
King RD/LD

Fast jag skulle nog kunna tänka mig att centra ibland i 10an också. (bara när du inte är med såklart). Ska ge det ett antal timmar i singelplayer och communityn först och kolla hur det känns...
Det vore jäkligt bra om man lärde sig det iaf, typ om vi är 3 backar någon gång.
Risken finns ju att det slutar i totalfiasko iofs... Wink
Kingen
Kingen
Medlem

Antal inlägg : 214
Age : 48
Spelarnamn : Ace King
Tröjnummer : 76
Position : Defender
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-08

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? - Sida 3 Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  HeinzHarald sön aug 30, 2009 1:30 am

Kingen skrev:Och om det kommer med i 10an att man kan ha en beskrivning under lagnamnet så tkr jag att det kan användas till ngt lite roligare/nyttigare än typ "former members of GamereactorSE". Det borde ju räcka med namnet för att detta ska framgå...

Aha, så det var där skon klämde. Wink

Jag tror nog att man ska kunna kombinera det. "NHL09 GamereactorSE" kanske räcker, så finns det plats till annat också.
HeinzHarald
HeinzHarald
Moderator

Antal inlägg : 193
Age : 43
Spelarnamn : Harald Carlsson
Tröjnummer : 7
Position : Högerback
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? - Sida 3 Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  Kingen sön aug 30, 2009 2:20 am

HeinzHarald skrev:
Kingen skrev:Och om det kommer med i 10an att man kan ha en beskrivning under lagnamnet så tkr jag att det kan användas till ngt lite roligare/nyttigare än typ "former members of GamereactorSE". Det borde ju räcka med namnet för att detta ska framgå...

Aha, så det var där skon klämde. Wink

Jag tror nog att man ska kunna kombinera det. "NHL09 GamereactorSE" kanske räcker, så finns det plats till annat också.

Ja det ser bra ut som beskrivningstext!



Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Gamereactor Veterans Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil
_________NHL09 GamereactorSE_________



Ska vi spika det då om alla är överens?? Tycker att det blir kanon!
Kingen
Kingen
Medlem

Antal inlägg : 214
Age : 48
Spelarnamn : Ace King
Tröjnummer : 76
Position : Defender
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-08

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? - Sida 3 Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  robban89 sön aug 30, 2009 11:58 am

.


Senast ändrad av robban89 den tor sep 10, 2009 3:14 pm, ändrad totalt 1 gång

robban89
Lagmedlem

Antal inlägg : 106
Spelarnamn : Robbaninho
Tröjnummer : 33
Position : LW, RW , Defender vid behov
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? - Sida 3 Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  Kingen sön aug 30, 2009 5:56 pm

robban89 skrev:ÄR det någon som har ett namnförslag på vad vi kan heta? (på tal om ironi) Wink

Hahaha! Ja, Robbelibobbans Magicians känns hett tkr jag... Gärna med beskrivningstexten "Former retarded friends of Robban90" Wink
Kingen
Kingen
Medlem

Antal inlägg : 214
Age : 48
Spelarnamn : Ace King
Tröjnummer : 76
Position : Defender
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-08

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? - Sida 3 Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  robban89 sön aug 30, 2009 7:14 pm

.


Senast ändrad av robban89 den tor sep 10, 2009 3:15 pm, ändrad totalt 1 gång

robban89
Lagmedlem

Antal inlägg : 106
Spelarnamn : Robbaninho
Tröjnummer : 33
Position : LW, RW , Defender vid behov
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? - Sida 3 Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  HeinzHarald sön aug 30, 2009 8:01 pm

Inspirerad av det hittills bästa randomnamnet i NHL10-demon tycker jag vi borde heta Butenschön Boys. Laughing
HeinzHarald
HeinzHarald
Moderator

Antal inlägg : 193
Age : 43
Spelarnamn : Harald Carlsson
Tröjnummer : 7
Position : Högerback
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? - Sida 3 Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  Marwin74 sön aug 30, 2009 10:05 pm

HeinzHarald skrev:Inspirerad av det hittills bästa randomnamnet i NHL10-demon tycker jag vi borde heta Butenschön Boys. Laughing

Inte så random kommer ihåg att han var rätt het i Islanders tröjan Very Happy

http://www.hockeydb.com/ihdb/stats/pdisplay.php?pid=22895
Marwin74
Marwin74
Moderator

Antal inlägg : 86
Age : 115
Spelarnamn : Martin
Tröjnummer : 74
Position : Center
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? - Sida 3 Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  HeinzHarald tis sep 01, 2009 11:32 am

Marwin74 skrev:Positioner i nuläget om jag fattat det hela rätt:
King RD/C
Harald RD/LD
Slipsen LD/RD
Robert LD/LW?
Marwin C/LD
frost RW/G?
Moon ?/?
Benhard?
Vajb?

En del frågetecken där, och kanske lite klent med bara 9 potentiella spelare. Två femmor hade känts bra för att ha lite bättre möjlighet att bygga femmor/kedjor/backpar/forwardspar. Gärna ytterligare en potentiell målvakt också (jag röstar på Slipsen Very Happy).

King, kan inte du ruska i Moon och säga till honom att posta här? Vi behöver väl veta om han planerat att hålla lirandet av 10an på samma nivå som 09 och position 1 och 2. Själv tycker jag Moon ska satsa på centerplatsen som numero uno, av gårdagens spel att döma har han verkligen växt in i den rollen (som dessutom är den tveklöst svåraste rollen på planen).
HeinzHarald
HeinzHarald
Moderator

Antal inlägg : 193
Age : 43
Spelarnamn : Harald Carlsson
Tröjnummer : 7
Position : Högerback
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? - Sida 3 Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  Kingen tis sep 01, 2009 2:51 pm

Ska kolla med Moon hur han har tänkt... Håller med om att han gör sig absolut bäst på centern, men är helt ok allround också.
Om vi ska dela osv. så ser det ganska klent ut, ja... Speciellt iom att det kan bli aktuellt med delning redan vid 6 st. Visst, Frost kan stå. Men det är ju knappast optimalt då han är våran absolut bästa forward imo. (hoppas att jag inte trampade ngn annan på tårna nu) Embarassed

Hade varit jäkligt bra om ngn annan än Frost kunde tänka sig att testa i målet också. Jag ska själv ge det ett antal timmar för att se om förutsättningarna finns... Allt för laget bästa. Laughing

Mycket hänger ju på om Vajb tackar ja också, om jag känner honom rätt så kommer han att vara ruskigt aktiv. Smile

Om han tackar nej så får vi väl ta ett snack ang. hur vi ska göra då...
Kingen
Kingen
Medlem

Antal inlägg : 214
Age : 48
Spelarnamn : Ace King
Tröjnummer : 76
Position : Defender
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-08

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? - Sida 3 Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  HeinzHarald tis sep 01, 2009 4:47 pm

Kingen skrev:Hade varit jäkligt bra om ngn annan än Frost kunde tänka sig att testa i målet också. Jag ska själv ge det ett antal timmar för att se om förutsättningarna finns... Allt för laget bästa. Laughing

Ja jag känner att minst en av oss backar måste kunna ta en målvaktsplats, gärna två. Med Robban på backen kommer vi ju ha en back inne 24/7. Rolling Eyes Och med en avtofflad Slips och du och jag kommer vi sannolikt att vara fler än 2 backar inne samtidigt jäkligt ofta utan att det kanske finns överdrivet bra underlag för delning om vi inte lyckas rekrytera ett par nissar.

Att hitta spelare lär vara löjligt enkelt, att hitta rätt spelare däremot... Själv tycker jag vi kan muta Snellhest med en öl eller två. Very Happy
HeinzHarald
HeinzHarald
Moderator

Antal inlägg : 193
Age : 43
Spelarnamn : Harald Carlsson
Tröjnummer : 7
Position : Högerback
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? - Sida 3 Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  Slipsen tis sep 01, 2009 4:52 pm

Jag kan absolut tänka mig att spela MV, har väl hunnit med strax under 100 BAP matcher som målis offline i 09 nu men det e lite små trist och väldigt frustrerande då backarna är kassa och anfallarna knappt kommer till avslut och när dem väl gör det så trillar alltid någon puck förbi och håller man väl nollan så motar man aldrig mer än 23 skott vilket endast leder till B+ i statistiken… men online är det roligare då det skjuts mer och backarna är betydligt bättre!

Ser fram emot de nya rörelserna målisarna kan göra och att man kan välja om man vill ”limma” mot stolpen eller inte. Så jag är inte omöjlig på att ställa mig, bara jag får träna in mig lite först…
Slipsen
Slipsen
Medlem

Antal inlägg : 68
Age : 41
Spelarnamn : Jonas Rämö
Tröjnummer : 15
Position : Defender
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? - Sida 3 Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  Kingen tis sep 01, 2009 4:59 pm

Slipsen skrev:Jag kan absolut tänka mig att spela MV, har väl hunnit med strax under 100 BAP matcher som målis offline i 09 nu men det e lite små trist och väldigt frustrerande då backarna är kassa och anfallarna knappt kommer till avslut och när dem väl gör det så trillar alltid någon puck förbi och håller man väl nollan så motar man aldrig mer än 23 skott vilket endast leder till B+ i statistiken… men online är det roligare då det skjuts mer och backarna är betydligt bättre!

Ser fram emot de nya rörelserna målisarna kan göra och att man kan välja om man vill ”limma” mot stolpen eller inte. Så jag är inte omöjlig på att ställa mig, bara jag får träna in mig lite först…

Låter bra! Robban har kört med en kommentar ett tag när han tkr att Cpu målvakten varit för dålig. "Man kunde lika gärna hängt en Slips i ribban". Han kanske har ett sjätte sinne lr nåt... Laughing
Kingen
Kingen
Medlem

Antal inlägg : 214
Age : 48
Spelarnamn : Ace King
Tröjnummer : 76
Position : Defender
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-08

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? - Sida 3 Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  Kingen tis sep 01, 2009 9:50 pm

Sry för dubbelpost men...

Har både lite goda och dåliga nyheter!
Den goda nyheten är att vajb idag har tackat ja till att lira med oss i 10an! Vi hälsar honom alla varmt välkommen tillbaka!

Den dåliga nyheten är att jag idag har bestämt mig för att uteslutande satsa på GRV i 10an, vilket innebär att ni kommer att få stå ut med mitt kacklande varenda jävla kväll!! Smile
Kingen
Kingen
Medlem

Antal inlägg : 214
Age : 48
Spelarnamn : Ace King
Tröjnummer : 76
Position : Defender
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-08

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? - Sida 3 Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  robban89 tis sep 01, 2009 10:11 pm

.












Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy


Senast ändrad av robban89 den tor sep 10, 2009 3:15 pm, ändrad totalt 1 gång

robban89
Lagmedlem

Antal inlägg : 106
Spelarnamn : Robbaninho
Tröjnummer : 33
Position : LW, RW , Defender vid behov
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? - Sida 3 Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  Marwin74 ons sep 02, 2009 4:10 pm

Ja välkommen tillbaka Vajb. Hockey

Fick frågor ang. Carlbrant igår.

Min högst personliga åsikt är att vänta och se hur Slipsen klarar målvaktandet.
Anledningen till detta är att jag är tveksam till att Carlbrant stannar en hel säsong i GRV.
Vi vet att om vi skall höja ribban i NHL 10 så måste laget gå före individen. Vid vissa tillfällen känner jag att det blir för mycket negativenergi i partyt och för lite fokus på lagspelet när Carlbrant deltar.
Har ingenting emot Carlbrant som person och kör gärna vanlig OTP med honom då han är en riktigt bra lirare. Hoppas jag inte trampat någon på tårna, observera att det är inte bara jag som bestämmer vem som är med eller ej, utan hela laget, uttrycker bara MIN åsikt i frågan.

Vettigast är kanske om alla i laget röstar ifrågan isf blir mitt förtillfället nej.


Senast ändrad av Marwin74 den ons sep 02, 2009 4:46 pm, ändrad totalt 1 gång
Marwin74
Marwin74
Moderator

Antal inlägg : 86
Age : 115
Spelarnamn : Martin
Tröjnummer : 74
Position : Center
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? - Sida 3 Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  Marwin74 ons sep 02, 2009 4:18 pm

Vi har svårt att hitta vårat spel vissa kvällar och känns lite halvsegt just nu. Själv exprimenterar jag lite med gubbens spelartyp/längd/vikt och tyvärr också klubba Embarassed vid ett tillfälle (träffade faan inte mål på 2 veckor). Vad jag vill säga är att vi skall inte deppa ihop för jävla mycket då NHL 10 kommer att kräva nya strategier och nya glitch mål, dvs i mångt och mycket en nystart. Men vi måste och det är det inte bara jag som uttryckt hitta de tomma ytorna och öka passningstempot, slå de säkra passningarna i uppspelsfasen och backa hem i tid. Lite gnäll som även gäller mej själv.
Marwin74
Marwin74
Moderator

Antal inlägg : 86
Age : 115
Spelarnamn : Martin
Tröjnummer : 74
Position : Center
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? - Sida 3 Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  Snellhest ons sep 02, 2009 5:04 pm

HeinzHarald skrev:
Kingen skrev:Hade varit jäkligt bra om ngn annan än Frost kunde tänka sig att testa i målet också. Jag ska själv ge det ett antal timmar för att se om förutsättningarna finns... Allt för laget bästa. Laughing

Ja jag känner att minst en av oss backar måste kunna ta en målvaktsplats, gärna två. Med Robban på backen kommer vi ju ha en back inne 24/7. Rolling Eyes Och med en avtofflad Slips och du och jag kommer vi sannolikt att vara fler än 2 backar inne samtidigt jäkligt ofta utan att det kanske finns överdrivet bra underlag för delning om vi inte lyckas rekrytera ett par nissar.

Att hitta spelare lär vara löjligt enkelt, att hitta rätt spelare däremot... Själv tycker jag vi kan muta Snellhest med en öl eller två. Very Happy

låter intressant :P

Snellhest
Medlem

Antal inlägg : 73
Age : 41
Spelarnamn : Erik Hallqvist
Tröjnummer : 83
Position : HF.MV
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? - Sida 3 Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  HeinzHarald ons sep 02, 2009 5:25 pm

Marwin74 skrev:Fick frågor ang. Carlbrant igår.

Och jag håller väl mer eller mindre med. Inget ont om Carlbrant varken som spelare eller person, men han "sticker ut" på ett sätt som jag upplever att en del inte trivs med. Personligheter som inte riktigt klickar helt enkelt, vilket resulterar i försämrad fokusering på matchen.
HeinzHarald
HeinzHarald
Moderator

Antal inlägg : 193
Age : 43
Spelarnamn : Harald Carlsson
Tröjnummer : 7
Position : Högerback
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? - Sida 3 Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  HeinzHarald ons sep 02, 2009 5:53 pm

Marwin74 skrev:Vi har svårt att hitta vårat spel vissa kvällar och känns lite halvsegt just nu. Själv exprimenterar jag lite med gubbens spelartyp/längd/vikt och tyvärr också klubba Embarassed vid ett tillfälle (träffade faan inte mål på 2 veckor). Vad jag vill säga är att vi skall inte deppa ihop för jävla mycket då NHL 10 kommer att kräva nya strategier och nya glitch mål, dvs i mångt och mycket en nystart. Men vi måste och det är det inte bara jag som uttryckt hitta de tomma ytorna och öka passningstempot, slå de säkra passningarna i uppspelsfasen och backa hem i tid. Lite gnäll som även gäller mej själv.

Det positiva tycker jag är att vi försöker prata konstruktivt om vad vi ska göra med ett ganska bra resultat. Vi justerar vårt spel och vi säger till på ett hyggligt vis. Det är en enorm skillnad på att ge förslag i en sur/uppgiven/gnällig ton och på att ge samma förslag i en glad eller åtminstone neutral/uppmuntrande ton. Var och en av oss måste tänka på det så gott vi kan och jag tycker som sagt vi har blivit bättre på det.

Något vi också blivit bättre på är att ge beröm när någon gör helt rätt i en "vardaglig situation" (riktigt bra insatser har vi alltid berömt). Det är vansinnigt mycket effektivare att förändra folks genom att berömma när de gör något bra än genom att kritisera när de gör något dåligt, så jag skulle säga att beröm är det man bör fokusera allra mest på. Man minns mycket bättre vad man ska göra i en viss situation om man en gång tidigare gjort rätt och fått beröm än en gång tidigare gjort fel och fått kritik.
HeinzHarald
HeinzHarald
Moderator

Antal inlägg : 193
Age : 43
Spelarnamn : Harald Carlsson
Tröjnummer : 7
Position : Högerback
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? - Sida 3 Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  Kingen ons sep 02, 2009 6:46 pm

HeinzHarald skrev:Det positiva tycker jag är att vi försöker prata konstruktivt om vad vi ska göra med ett ganska bra resultat. Vi justerar vårt spel och vi säger till på ett hyggligt vis. Det är en enorm skillnad på att ge förslag i en sur/uppgiven/gnällig ton och på att ge samma förslag i en glad eller åtminstone neutral/uppmuntrande ton. Var och en av oss måste tänka på det så gott vi kan och jag tycker som sagt vi har blivit bättre på det.

Något vi också blivit bättre på är att ge beröm när någon gör helt rätt i en "vardaglig situation" (riktigt bra insatser har vi alltid berömt). Det är vansinnigt mycket effektivare att förändra folks genom att berömma när de gör något bra än genom att kritisera när de gör något dåligt, så jag skulle säga att beröm är det man bör fokusera allra mest på. Man minns mycket bättre vad man ska göra i en viss situation om man en gång tidigare gjort rätt och fått beröm än en gång tidigare gjort fel och fått kritik.

Bästa inlägget på länge Heinz! Mycket kloka ord.
Kingen
Kingen
Medlem

Antal inlägg : 214
Age : 48
Spelarnamn : Ace King
Tröjnummer : 76
Position : Defender
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-08

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? - Sida 3 Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  Benhard ons sep 02, 2009 7:57 pm

Trodde ni att jag var död, nej nej. Jag är återuppstånden från andra siden floden.
Herren har sänt mig för att predika, men hjälp av min käpp gjord av grafit.
Vänder ni era blickar till centrum eller till den östra sidan, ser ni en lysande kraft.
Vem är jag?
Jag är guds gåva till ishockeyn.
Benhard
Benhard
Medlem

Antal inlägg : 12
Age : 39
Spelarnamn : Carlsson
Tröjnummer : 09
Position : Forward
Registration date : 09-01-08

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? - Sida 3 Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  Marwin74 ons sep 02, 2009 9:14 pm

Känns otroligt tryggt att ha gudsgåva på sin vä/hö flank ska nog gå riktigt bra det här Rolling Eyes
Marwin74
Marwin74
Moderator

Antal inlägg : 86
Age : 115
Spelarnamn : Martin
Tröjnummer : 74
Position : Center
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? - Sida 3 Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  HeinzHarald ons sep 02, 2009 9:19 pm

Benhard skrev:Jag är guds gåva till ishockeyn.

Vänd för fan inte andra kinden till bara. Very Happy

Och välkommen tillbaka bland de isbundna.
HeinzHarald
HeinzHarald
Moderator

Antal inlägg : 193
Age : 43
Spelarnamn : Harald Carlsson
Tröjnummer : 7
Position : Högerback
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? - Sida 3 Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet