Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Vad hände sen?

+16
moonfare
touring
carlbrant
JONAS326
Nogger
vajb
Benhard
Snellhest
Lyttbacka
Slipsen
khaain
HeinzHarald
Kingen
robban89
Vanguard
Marwin74
20 posters

Sida 1 av 9 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Gå ner

Vad hände sen? Empty Vad hände sen?

Inlägg  Marwin74 tor aug 27, 2009 11:29 am

Börjar bli dax att på allvar diskutera laget i 10:an.

Frågor som behöver svar är:

- Vad heter vi?

- Vilken färg har vi på tröjorna?

- Vilka är på?

Namn är alltid klurigt alla förslag är välkomna eller ska vi fortsätta under gamereactor. För min del så drömmer jag om att få sätta upp ett lag efter backklippan Kjell Samuelsson, typ "Big Kjell HK" förkortning BiK, men det finns säkert andra bättre förslag.

Färger, personligen gillar jag helsvarta dräkter, borta tröjor som går i vitt.

De som jag ser som aktuella för detta lag, dvs om de själva är intresserade är de som varit mest aktiva i grs-09.

Robban -Detta hockeyenigma, blandar brilljans med pokningar på egen målvakt, gnäller gärna vidare 09/10 på denna veteran i ordets alla bemärkelser.

Kingen -Big Kjell reikarnerad, trygg lugn men visar ofta känslor.

Moon -Versatile spelare, kan spela bra på alla positioner och är alltid brun, lysande!

Harald -Du sa det bäst själv, shotblocker.

frost -Finns inget som är så inspirerande som att höra en riktigt djup suck från Norrland. Dessutom en giftig avslutare.

Benhard -Ja någon måste ju göra mål, så skojjarn imitatören språkgeniet ifrån Gbg har ju en given plats.

Hoppas diskutionen fortsätter och att så många som möjligt är med på att köra en säsong till. Hockey


Senast ändrad av Marwin74 den tor aug 27, 2009 1:19 pm, ändrad totalt 1 gång
Marwin74
Marwin74
Moderator

Antal inlägg : 86
Age : 115
Spelarnamn : Martin
Tröjnummer : 74
Position : Center
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  Vanguard tor aug 27, 2009 1:08 pm

Tja, jag vet inte riktigt hur mycket tid jag kommer ha under hösten, dock så kanske det visar sig att prioriteringarna blir gynsamma när det väl beger sig.
Jag är gärna på i början för å se hur det går/blir, om ni tillåter att jag känner mig för ett par veckor i början vill säga.


Sen ang lagnamn å så, har inga direkta tankar om det. GRSE funkar för mig, men det kan ni göra som ni vill med.
Färger på tröjjorna känns som det du säger, svart hemma & ngt som går i vitt. Försöka se till att det blir färger som blir, är lätt att se skillnad mellan lagen oavsett vilken kamera man spelar med (ifs självklart). Sen försöka fåtill ngt snyggt, inget larvigt med en dollar på magen eller så imho.
Vanguard
Vanguard
Medlem

Antal inlägg : 121
Age : 42
Spelarnamn : Oscar Lindqvist
Tröjnummer : 21
Position : Center/Allround
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  robban89 tor aug 27, 2009 2:32 pm

.


Senast ändrad av robban89 den tor sep 10, 2009 3:10 pm, ändrad totalt 1 gång

robban89
Lagmedlem

Antal inlägg : 106
Spelarnamn : Robbaninho
Tröjnummer : 33
Position : LW, RW , Defender vid behov
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  Marwin74 tor aug 27, 2009 2:34 pm

Robban säg som det är, du suktar efter den där "larger than no-life" känslan, det är inget att hymla med. tongue
Marwin74
Marwin74
Moderator

Antal inlägg : 86
Age : 115
Spelarnamn : Martin
Tröjnummer : 74
Position : Center
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  robban89 tor aug 27, 2009 2:35 pm

.


Senast ändrad av robban89 den tor sep 10, 2009 3:10 pm, ändrad totalt 1 gång

robban89
Lagmedlem

Antal inlägg : 106
Spelarnamn : Robbaninho
Tröjnummer : 33
Position : LW, RW , Defender vid behov
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  Kingen tor aug 27, 2009 2:44 pm

Jag kommer att köra både här och i Ler. (om nu ingen har problem med det alltså Wink ) Hoppar in där det behövs en back helt enkelt. Smile
Börjar så, så får vi se hur det blir sen...

För att behålla lite "gr-känsla" så har jag ett namn förslag:
Gamereactors Finest (GRF)
Säger lite om vad klubben kommer att handla om också...

Tröjor skiter jag fullständigt i Wink så länge man bara ser en tydlig skillnad jämfört med motståndarlaget.

Om det skulle visa sig att vi blir för få, eller att det blir en bristande aktivitet, så har jag funderat på att kontakta L7Angels och kolla om dom är intresserade av en ev. sammanslagning.
Vet att dom har rensat i sin trupp och kvar är numera bara riktigt bra spelare. Har varit i kontakt med 2 utav deras GMs tidigare, och det verkar ligga på helt rätt nivå även socialt osv.

Detta är dock högst personliga tankar och är som vanligt öppet för diskussion. Smile
Kingen
Kingen
Medlem

Antal inlägg : 214
Age : 48
Spelarnamn : Ace King
Tröjnummer : 76
Position : Defender
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-08

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  Kingen tor aug 27, 2009 3:11 pm

Vanguard skrev:Tja, jag vet inte riktigt hur mycket tid jag kommer ha under hösten, dock så kanske det visar sig att prioriteringarna blir gynsamma när det väl beger sig.
Jag är gärna på i början för å se hur det går/blir, om ni tillåter att jag känner mig för ett par veckor i början vill säga.

Som det ev nya namnet (Gamereactors Finest) antyder så vet jag att många med mig anser att vi behöver höja ribban lite i år vad gäller lägsta-nivå.
Smärtgränsen går absolut vid Robban... Laughing Laughing

Allvarligt talat så tyckte många med mig att ditt spel i 09an helt enkelt inte höll måttet alla gånger. Och med tanke på att du inte gjorde en enda match efter sista patchen i 09an så är väl risken stor att det kan bli problem nu med...
Men vem vet, vi kanske får vi se en helt ny Vanguard i 10an!? Wink
Kingen
Kingen
Medlem

Antal inlägg : 214
Age : 48
Spelarnamn : Ace King
Tröjnummer : 76
Position : Defender
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-08

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  robban89 tor aug 27, 2009 4:30 pm

.


Senast ändrad av robban89 den tor sep 10, 2009 3:11 pm, ändrad totalt 1 gång

robban89
Lagmedlem

Antal inlägg : 106
Spelarnamn : Robbaninho
Tröjnummer : 33
Position : LW, RW , Defender vid behov
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  Marwin74 tor aug 27, 2009 4:50 pm

Nackdelen med att behålla gamereactor är att folk förutsätter att det är ett lag öppet för kreti och pleti, säger inte att det är fel att behålla det men....

@Vanguard kan inte påminna mig att jag diskuterat ditt spel specifikt men är benägen att hålla med Kingen, tanken är väl att behålla den absoluta kärnan av truppen och se vad som händer. Borde finnas material på gamereactor att starta ännu ett grse lag till nästa säsong, Khaain, slipsen, helge, j bizarre är namn som direkt dyker upp finns säkert många flera.
Marwin74
Marwin74
Moderator

Antal inlägg : 86
Age : 115
Spelarnamn : Martin
Tröjnummer : 74
Position : Center
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  Kingen tor aug 27, 2009 6:43 pm

GRSE Veterans var också ett bra förslag! (du kan ju Robban) Wink

Om vi nu inte ska ha med ngt som knyter oss till Gamereactor öht förstås, då finns det ju hur många alternativ som helst. Kraem de la Kraem är ju ett. Wink

Ang Slipsen så har jag för mig att han hade en förmåga att komma tillbaka i gammal god form väldigt fort, trots massiva uppehållsperioder... Hur står det till med "da Slips"??
Kingen
Kingen
Medlem

Antal inlägg : 214
Age : 48
Spelarnamn : Ace King
Tröjnummer : 76
Position : Defender
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-08

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  HeinzHarald tor aug 27, 2009 7:38 pm

Kingen skrev:GRSE Veterans var också ett bra förslag! (du kan ju Robban) Wink

Äh vafasen tror du, det var jag som nämnde det namnet till honom en härom veckan. Wink

Dock tycker jag nog att GamereactorSE bör skrivas ut så namnet blir GamereactorSE Veterans och förkortning förslagsvis GRV. Vi får en klar koppling till vår historia men det framgår samtidigt att laget är slutet.
HeinzHarald
HeinzHarald
Moderator

Antal inlägg : 193
Age : 43
Spelarnamn : Harald Carlsson
Tröjnummer : 7
Position : Högerback
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  HeinzHarald tor aug 27, 2009 7:55 pm

När det gäller laguppställningen har jag en känsla av att de flesta förordar en relativt tight uppställning, det gör åtminstone jag. En kärna på 5-10 vettiga spelare som spelar ganska mycket plus möjligen ett par sällanspelare som utfyllnad om det är goa gubbar vi känner väl.

Målet borde vara att få ihop ett lag som är betydligt mer samspelt än vad vi var förra säsongen med mer givna uppställningar imho.

Nyrekryteringar tycker jag vi bör vara försiktiga med, men hittar vi ett par riktigt vettiga och duktiga killar så absolut.


Senast ändrad av HeinzHarald den tor aug 27, 2009 7:58 pm, ändrad totalt 1 gång
HeinzHarald
HeinzHarald
Moderator

Antal inlägg : 193
Age : 43
Spelarnamn : Harald Carlsson
Tröjnummer : 7
Position : Högerback
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  robban89 tor aug 27, 2009 7:56 pm

.


Senast ändrad av robban89 den tor sep 10, 2009 3:11 pm, ändrad totalt 1 gång

robban89
Lagmedlem

Antal inlägg : 106
Spelarnamn : Robbaninho
Tröjnummer : 33
Position : LW, RW , Defender vid behov
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  HeinzHarald tor aug 27, 2009 8:16 pm

robban89 skrev:och på något vis tycker jag att en koppling till gamereactor skall det ju vara Very Happy

Jo jag håller med. Jag är stolt över vad vi åstadkom förra säsongen och skulle därför gärna ha kvar den kopplingen.

* Vi lyckades skrämma skiten ur massor av riktigt duktiga lag.
* Vi höll oss ifrån att boosta (ja jag kan ju inte svära på att alla gjorde det, men ändå).
* De ytterst få gångerna vi hoppade från matcher var det för att vi tappat spelare eller att vi mötte uppenbara fuskare.
* Vi har inte backat ur matcher mot bra motstånd i match-up annat än mot boostande lag även även om vi haft färre spelare, uppenbara fusklag ej inräknade.
* Vi har inte slängt dynga till andra lag de gånger vi förlorat.
* Sist jag kollade hade vi spelat näst flest matcher i hela spelet.
* Vi har gjort fantastiskt bra ifrån oss trots att vi länge hade en enormt stor roster.
* Även de gångerna vi fick storstryk började vi inte flamsa utan fortsatte spela matchen ut.
* Vi har aldrig försökt pausglitcha edyl.

Det finns säkert ännu mer att vara stolt över, men det här är vad jag kan komma på just nu.
HeinzHarald
HeinzHarald
Moderator

Antal inlägg : 193
Age : 43
Spelarnamn : Harald Carlsson
Tröjnummer : 7
Position : Högerback
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  HeinzHarald tor aug 27, 2009 8:19 pm

Angående kläderna har jag ingen åsikt annat än att det ska vara stilrent och inte innehålla några anskrämliga loggor (dvs inget tramsigt eller fjortiscoolt). De som vill go nuts kan göra det med hjälmarna. Hockey
HeinzHarald
HeinzHarald
Moderator

Antal inlägg : 193
Age : 43
Spelarnamn : Harald Carlsson
Tröjnummer : 7
Position : Högerback
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  Marwin74 tor aug 27, 2009 8:33 pm

Då uppfattar jag att vi spikat namnet: GamereactorSE Veterans (GRV). Jag gör gärna ett försök med tröjorna när det blir tid för det och nej jag kommer inte välja sharkströjorna. Vi kanske skall börja diskutera positioner, om någon nu vill byta.
Själv kan jag tänka mig C/LD/LW, gör kanske mest nytta som C men kan även spela i försvaret (inte så flamsigt som under gårdagen då pirat ). Jag tror vi skall försöka hitta fasta positioner till alla + en "reservplats".

ang. att Kingen ska hora runt i halva hockeyligan, så har jag för tillfället inga problem med det, men jag har ingen lust att vara farmarlag till grodlåren heller.
Marwin74
Marwin74
Moderator

Antal inlägg : 86
Age : 115
Spelarnamn : Martin
Tröjnummer : 74
Position : Center
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  HeinzHarald tor aug 27, 2009 8:34 pm

Marwin74 skrev:Jag tror vi skall försöka hitta fasta positioner till alla + en "reservplats".

Helt klart.

Marwin C, LD.
Harald RD, LD.
Fler?

Marwin74 skrev:ang. att Kingen ska hora runt i halva hockeyligan, så har jag för tillfället inga problem med det, men jag har ingen lust att vara farmarlag till grodlåren heller.

Det är väl ungefär min åsikt. För tillfället ok men efter ett tag med 10an tror jag Kingen får välja ett lag och nöja sig med gästspel i det andra när tillfälle ges.
HeinzHarald
HeinzHarald
Moderator

Antal inlägg : 193
Age : 43
Spelarnamn : Harald Carlsson
Tröjnummer : 7
Position : Högerback
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  robban89 tor aug 27, 2009 9:11 pm

.


Senast ändrad av robban89 den tor sep 10, 2009 3:12 pm, ändrad totalt 1 gång

robban89
Lagmedlem

Antal inlägg : 106
Spelarnamn : Robbaninho
Tröjnummer : 33
Position : LW, RW , Defender vid behov
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  Kingen fre aug 28, 2009 12:50 am

Tycker att GamereactorSE Veterans känns lite krångligt att säga, plus att det inte ser lika stilrent ut imo...
Kan vi inte skippa SE och bara heta Gamereactor Veterans istället??

Twisted Evil Gamereactor Veterans Twisted Evil

Ser ni inte hur grymt bra det blir... Smile
Kingen
Kingen
Medlem

Antal inlägg : 214
Age : 48
Spelarnamn : Ace King
Tröjnummer : 76
Position : Defender
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-08

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  robban89 fre aug 28, 2009 2:40 am

:


Senast ändrad av robban89 den tor sep 10, 2009 3:12 pm, ändrad totalt 1 gång

robban89
Lagmedlem

Antal inlägg : 106
Spelarnamn : Robbaninho
Tröjnummer : 33
Position : LW, RW , Defender vid behov
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  HeinzHarald fre aug 28, 2009 10:15 am

Humz, jo, Gamereactor Veterans är helt klart snyggare och övriga lag kallade ju oss bara Gamereactor i vilket fall.

Det lilla bekymret jag kan se är att det bara fungerar för de som känner till oss från 09. Gamereactor Veterans skulle exempelvis kunna tolkas som f.d. anställda på Gamereactor, och med Gamereactor på fem olika språk finns risk för krock i framtiden.

Fast om vi använder beskrivningsraden för att skriva något i stil med "Former members of the 09-team GamereactorSE" borde det kunna fungera. Ska vi använda Gamereactors namn i klartext s.a.s. ser jag det definitivt som ett krav att vi har en text av det slaget. Det är trots allt ett varumärke som vi inte har några rättigheter till.

Just nu är jag inte fullkomligt bekväm med Gamereactor Veterans, men med beskrivningen är jag tillräckligt bekväm för att köpa det iaf.
HeinzHarald
HeinzHarald
Moderator

Antal inlägg : 193
Age : 43
Spelarnamn : Harald Carlsson
Tröjnummer : 7
Position : Högerback
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  Vanguard fre aug 28, 2009 10:27 am

Där ser man. Om det nu var så att alla (i stort sett) lämnade GRSE pga av mig i våras, så kanske det såhär i efterhand hade varit bättre om ni bara hade sagt det från början. Då hade ni kanske sluppit en massa bök med att hoppa runt bland andra lag. Kan juh kanske vara något att tänka på i framtiden ivf.

Nu vet inte jag när senaste patchen kom (om det kommit ännu en efter marspatchen), men som jag minns var vi några som spelade kvar i GRSE sålänge det bara gick. Men de flesta tyckte väl inte att det var hållbart att spela 2-3 pers. Dessutom var det ganska jobbigt att logga in å hoppas på spel dag efter dag utan att det fanns någon, som fortfarande spelade i laget, inne för spel.

Men det är inget å tjafsa om.
Lycka till!
//Vanguard.
Vanguard
Vanguard
Medlem

Antal inlägg : 121
Age : 42
Spelarnamn : Oscar Lindqvist
Tröjnummer : 21
Position : Center/Allround
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  Marwin74 fre aug 28, 2009 10:45 am

@Vanguard, LeR pojkarna lämnade för att de ville bli bäst och ingenting annat. De som nu är tilltänkta som kärnan i truppen har i yttersta undantagsfall gjort en bit över 1000 matcher. Det betyder att vi är väldigt mycket online, vilket kommer att krävas om en liten tajt grupp skall funka. Jag hoppas på ett till forumlag tyckte de var roligt med de få derbyn vi fick mot de andra GR-laget.

Finns det strumpebandshållare? isf skall Kingen få ett par av moi.
Marwin74
Marwin74
Moderator

Antal inlägg : 86
Age : 115
Spelarnamn : Martin
Tröjnummer : 74
Position : Center
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  HeinzHarald fre aug 28, 2009 11:56 am

09an placerade stor offensiv vikt på individuell skicklighet i form av att hålla i pucken och hitta lägen för högprocentskott och sedan sätta dessa (mot alla lag som kunde försvara sig emot sidledspassningen). Mördaren får väl klassas som en naturlig talang på den här punkten men alla andra fick slita genom att spela en jävra massa (tiden innan första patchen ej inräknad). Herr Vanguard gjorde inte lika stor satsning som många av våra forwards och hade därför fullt naturligt inte riktigt samma utveckling den här sidan årsskiftet. Inget konstigt med det på något sätt och inget personligt utan bara belysning av ett faktum man inte kan komma ifrån.

Med lite tur betyder det nada i NHL 10 då man försökt lägga mycket mer fokus på lagspelet och därmed på "hockeysinnet" snarare än "spelkännedom", men till viss del kommer det naturligtvis fortfarande att krävas att man spelar mycket för att "hänga med" och som vi varit inne på är förhoppningen att vi ska bli riktigt jävra samspelta. Det blir alltså dåligt med utrymme för forwards som inte satsar i GRV.

På backsidan kan jag tycka att möjligheterna till sällanspel är något bättre då det handlar mer om att läsa motståndarna än att kunna spelets svagheter, fast det krävs såklart att det är någon som tänker som en back och är van vid hur vi spelar så missförstånden minimeras i försvaret.
HeinzHarald
HeinzHarald
Moderator

Antal inlägg : 193
Age : 43
Spelarnamn : Harald Carlsson
Tröjnummer : 7
Position : Högerback
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  khaain fre aug 28, 2009 2:02 pm

Angående nästa säsong är jag väldigt tänd på att spela iaf, om det blir ett eller två lag, det får vi väl se, jag var väl inte riktigt med i kärntruppen förra året kan jag personligen tycka mest för att jag kom in ganska sent, mitt mål är då att spela så mycket som möjligt. Annars tycker jag att Gamereactor Veterans är ett bra förslag, angående tröjor ect, så är jag definitivt för något stilrent gärna i svart/rött, vitt/rött/svart som Omsk tröjorna då har dom även uppdaterat dom tröjorna så dom har vingarna på armarna så är dom ju helt klockrena Smile Sen camo hjälmar,skridskor och handskar ger jag inte så mycket för beror ju helt på hur det blir med stats-boosten och sånt.

Sen angående postion osv, 1. LD 2.RD 3. LW/RW Hade en liten ide att spela nån typ av Holmström spelare PWF/GRN och bara stå framför mål och styra puckar och grotta in slump-puckar, eftersom det ändå verkar vara ett "viable option" i 10:an Very Happy
khaain
khaain
Medlem

Antal inlägg : 20
Age : 41
Spelarnamn : Fredrik Modig
Tröjnummer : 3
Position : LD
Lag : Swedish Tigers

Registration date : 09-02-06

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 9 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet