Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Övriga lag

+11
carlbrant
HeinzHarald
tnl
Vanguard
vajb
gregonov
Slipsen
bait19
Lyttbacka
Snellhest
Kingen
15 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Övriga lag - Sida 2 Empty Sv: Övriga lag

Inlägg  Helge Adam tis jan 27, 2009 5:44 pm

Kingen skrev:Någon som har en bra medicin att rekommendera!? Wink

Hör med ditt lokala sjukhus om de har en psykakut, där torde de kunna ta hand om dig Laughing
Helge Adam
Helge Adam
Medlem

Antal inlägg : 45
Age : 42
Spelarnamn : Niklas Lindkvist
Tröjnummer : 28
Position : Defence
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Övriga lag - Sida 2 Empty Sv: Övriga lag

Inlägg  Marwin74 mån feb 16, 2009 10:18 am

Lite halvtung gårdags kväll med 4 förluster (närvarade i de sista 2). Pucken studsade inte vår väg och trots övertag i det mesta så vill gummit inte som vi. Lite oinspirerat och hafsigt spel ifrån samtliga, vi kan bättre än så. Känner att jag själv blir störd av alla buggar och skit som drabbar spelet just nu, frost hade 3 mål bortdömda igår (i repriserna syns det tydligt hur pucken sitter i nättaket men mål tutan går inte igång), tekningsloopar, lag som hoppar i de 5 första minuterna, lag som glitchar, eget eller andras lagg osv. all denna tynga kan ibland få den mest motiverade hockeynörd att tappa fattningen.
Nya tag!! Patch me up please.
Marwin74
Marwin74
Moderator

Antal inlägg : 86
Age : 115
Spelarnamn : Martin
Tröjnummer : 74
Position : Center
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Övriga lag - Sida 2 Empty Sv: Övriga lag

Inlägg  Slipsen tis feb 24, 2009 11:04 am

Spelade två riktigt roliga och målrika matcher igår. Vi mötte samma lag båda gångerna (dem var 5) och vår uppställning var: Vajb (RW/LW), Benhård ( C ), CPU (LW/RW), Moon(RD), jag (LD).
Kommer inte ihåg vad motståndarna hette men deras bästa spelare hette ”Torskador” och dem använde Kalpa’s tröjor, så förmodligen finnar.
Det man kan säga om dem var att de spelade bra i anfallszon och mindre bra i def.zon, deras försvar var dock riktigt aggressivt med 2 man som jagade puckhållaren och en forward som var på väg upp i banan hela tiden (lite ”cherry-picker” varning). I anfallszon så hade dem en gubbe parkerad på bortre samt att centern kom i bågar in mot mitten för att bli fri för bra onetimer lägen.

Match 1. Förlust med 4-3.

En öppen match med massor av chanser åt båda hållen. Vajb hade 3-4 frilägen men brände, på det 5e försöket hände något lite märkligt. Vid offensiva blå skall Vajb släppa pucken lite framför sig för att få mer fart, pucken åker dock ner i rundeln till vänster. Benhård försöker ta sig in framför mål men är för långt efter. Vajb slår passningen snett-inåt-bakåt varpå målvakten styrs in pucken mellan sina ben medhjälp av klubban. Ett riktigt underligt mål.
Tyvärr så släppte vi lite väl enkla mål, något friläge och några 2 mot 1 lägen som dem utnyttjade.

Match 2. Förlust med 6-5 (OT)

Benhård hade stor show och svarade för 4 baljor. Det klart snyggaste målet gjordes när Vajb åkte ner mot höger hörn i anfallszon, slog en passning bak till Moon som laddade upp stora bössan han avlossar men sätter skottet i insidan av stolpen pucken studsar ut bakom målvakten till vänster om buren där en omarkerad Benhård slår in returen på halvvolley i öppen kassen.
Denna matchen kände det som vi skulle vinna, vi ledde med 5-4 med 10 min kvar, och det kändes som om vi hade koll på dem.
Deras 5-5 mål var helt overkligt då dem tog ett slagskott från blå. Målvakten räddar men pucken rullar längst med hans rygg, han gör som vanligt och lägger sig bakåt men för ovanlighetens skull så täcker han inte pucken utan den rullar till en av deras spelare som står bakom målvakten och petar in den i mål.
Kan säga att det kändes som om varje gång dem sköt så gick pucken in. Dem gjorde verkligen ”ovanliga” mål. Slagskott från konstiga ställen som gick under benskydden på målisen.

Det sjukaste målet var dock det dem gjorde i sudden. Benhård har en duell nere i vår zon i rundeln till vänster om målvakten. Moon och jag håller bort var sin spelare på bortre stolpen. På något sjukt sätt så sparkar motståndaren (med skridskon) in pucken mot första stolpen. Våran målis står där med pucken mellan benskydden men utan att gå ner i butterfly för att täcka den och spelaren som sparkat in pucken mot mål åker in mot stolpen och sätter en klubba på pucken så att den glider över mållinjen och dem vinner, igen.

Men trots förlusterna så var det riktigt roliga matcher att spela. Det kanske inte var det bästa försvarsspelet som spelats men samtidigt tycker jag att vi spelade bättre defensivt mot dem i andra matchen trots att dem gjorde 6 mål. Detta då vi inte släppte till lika många 2 mot 1 eller frilägen. Det var väl bara ett friläge i andra matchen vad jag kan minnas.
Slipsen
Slipsen
Medlem

Antal inlägg : 68
Age : 41
Spelarnamn : Jonas Rämö
Tröjnummer : 15
Position : Defender
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Övriga lag - Sida 2 Empty Sv: Övriga lag

Inlägg  Nogger tis feb 24, 2009 11:57 am

Meestarit Arsenall heter dom. Stavningen har jag inte koll på. De är ju stundtals riktigt bra och spelar snabbt hockey för att leta passar framför mål. Sist vann vi dock stort över dom och då fick man senare sig en lektion i finska svordomar
Nogger
Nogger
Medlem

Antal inlägg : 26
Age : 38
Spelarnamn : Nogger Hogberg
Position : missionären
Lag : Company of Geeks
Registration date : 09-01-26

Till överst på sidan Gå ner

Övriga lag - Sida 2 Empty Sv: Övriga lag

Inlägg  vajb tis feb 24, 2009 12:33 pm

Frilägena säger allt om hur min hockey fungerade igår, OTP som VS så gick det inte som det skulle. Smile

vajb
Medlem

Antal inlägg : 109
Age : 44
Spelarnamn : Erik Holmsten
Tröjnummer : 66
Position : Back
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Övriga lag - Sida 2 Empty Sv: Övriga lag

Inlägg  Kingen tor feb 26, 2009 3:15 am

GRSE-MA 2-3
GRSE-MA 2-3 (ot)

Ytterliggare två matcher mot Mestarit Areenal (stavning?) i kväll. Dessvärre blev det två riktigt blytunga förluster...
Jag, Marwin, Moon, Frost, Vanguard mot 5 man i motståndarlaget.
Exakt samma scenario i båda matcherna. Vi står och sover lite vid nedsläpp och MA gör 1-0 i sitt första anfall. Efter det jobbar vi oss in i matcherna och skapar mängder av chanser mot ett virrigt MA-försvar. Vi vänder också mkt rättvist till 2-1. En markeringsmiss i slutet av tredje perioden gav dock 2-2 i bägge.
I första lyckas dessutom MA göra 3-2 med 7 sek kvar. I andra kvitteras det med 50 sek kvar och i efterföljande OT avgör MA på en skottretur.
Chansmässigt sett så skulle vi kanske ha vunnit dessa två matcher ganska klart. Tyvärr hade vi inte marginalerna på vår sida denna afton...

Tack allihopa för en riktigt trevlig spelkväll! (det var ett tag sen) Dessutom förgylldes den lite i all misär av att undertecknad fick uppleva sin första laggfria kväll på en hel månad. Surprised
Hoppas att vi kan hålla igång aktiviteten i laget framöver bara. Med laggproblemet förhoppningsvis ur världen så tänker iaf jag satsa riktigt hårt på detta spel igen. Very Happy
Kingen
Kingen
Medlem

Antal inlägg : 214
Age : 48
Spelarnamn : Ace King
Tröjnummer : 76
Position : Defender
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-08

Till överst på sidan Gå ner

Övriga lag - Sida 2 Empty Sv: Övriga lag

Inlägg  Vanguard tis mar 03, 2009 1:17 pm

Vilken kväll igår, gick jävligt bra innan och under den tiden jag var med å lirade, har inte kollat hur det gick för er som fortsatte att spela, men kan bara hoppas att ni fortsatte krossa allt som kom i er väg Smile

kommer ihåg Matchen mot JAT, 7-3 (jag gjorde hela 6 assist i den Shocked ) vi ledde med 7-1, men de fick 2 tröstmål i 3:e. Fan va allt gick vår väg. 6-0 mot nåt lag och lite andra gottiga resultat hade jag chansen å vara med om. Vajb, Kingen, Harald å Fr0sten var även i full fart med att köra över Suomi Steelers med 9-2 när jag loggade in! Fan va skakis man var när man kom in i det gänget å skulle ta Centern, haha. det gick bra i den matchen vi lirade innan delningen ...WTF!! en delning av laget, riktigt jävla länge sen...

Fan va kul det var! Å nu e patchen i hamn också (eller ikväll?). Ska se till å hålla koll efter folk idag på dan, samt ikväll. Fortsätt såhär, så tar vi ligan innan mars är slut Rolling Eyes vi ses på isen grabbar.
Vanguard
Vanguard
Medlem

Antal inlägg : 121
Age : 42
Spelarnamn : Oscar Lindqvist
Tröjnummer : 21
Position : Center/Allround
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Övriga lag - Sida 2 Empty Sv: Övriga lag

Inlägg  HeinzHarald tis mar 03, 2009 1:23 pm

Vanguard skrev:kommer ihåg Matchen mot JAT, 7-3 (jag gjorde hela 6 assist i den Shocked ).
Och jag gjorde 2+4. Shocked

Vanguard skrev:Vajb, Kingen, Harald å Fr0sten var även i full fart med att köra över Suomi Steelers med 9-2 när jag loggade in!
Jag var dock inte med i den matchen (tyvärr) utan kom in och fick höra tre överexalterade spelare prata om århundradets match.
HeinzHarald
HeinzHarald
Moderator

Antal inlägg : 193
Age : 43
Spelarnamn : Harald Carlsson
Tröjnummer : 7
Position : Högerback
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Övriga lag - Sida 2 Empty Sv: Övriga lag

Inlägg  Kingen tis mar 03, 2009 2:02 pm

HeinzHarald skrev:Jag var dock inte med i den matchen (tyvärr) utan kom in och fick höra tre överexalterade spelare prata om århundradets match.

Hahaha! Jo du, det var lätt att bli det efter den matchen... Inte varje dag man får bevittna ett så pass bra lag som Suomi Steelers bli uppsnurrade i anfall efter anfall.
Vajb och Frost; jag säger bara en sak: Oj, oj, oj!! Wink

Matchen innan var dock lite tuffare. Vi låg under med 3-4 med 17 sek kvar då vajb trycker in kvitteringen. För att göra livet ännu surare för våra finska vänner passade vi (vajb igen) på att avgöra med 1,6 sek kvar. Detta, i kombination med förnedringen i matchen efter, blev tydligen för mkt för SSs då dom försökte pausglitcha efter slutsignalen i 9-2 matchen. Ett besök av UT i SSs chatparty och ett par "Perkele!" senare så gav dom dock till slut upp och matchen registrerades.

GRSE-Suomi Steelers 5-4
GRSE-Suomi Steelers 9-2

Allt som allt en mkt bra kväll med uteslutande vinster (bla mot HC Kebab). Stundtals bland det bästa spel jag någonsin sett under min tid i klubben! Very Happy
Kingen
Kingen
Medlem

Antal inlägg : 214
Age : 48
Spelarnamn : Ace King
Tröjnummer : 76
Position : Defender
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-08

Till överst på sidan Gå ner

Övriga lag - Sida 2 Empty Sv: Övriga lag

Inlägg  vajb tis mar 03, 2009 2:08 pm

Noteras bör, att majoriteten av målen var spelmål, ofta med datorn eller king inblandade.

Sen tror jag vi satte alla rena frilägen under hela kvällen igår (utom ett, frost sabbade statistiken, i typ sista matchen).

Oavsett... Soumi Steelers-matcherna var ett KLOCKRENT exempel på, hur det går när man hellre släpper pucken en, eller ett par gånger till, istället för att ta ett halvhjärtat skott. SSs jagade puck med 4 man igår på slutet efter allt passande, det var intressant. Smile

vajb
Medlem

Antal inlägg : 109
Age : 44
Spelarnamn : Erik Holmsten
Tröjnummer : 66
Position : Back
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Övriga lag - Sida 2 Empty Sv: Övriga lag

Inlägg  Slipsen fre mar 20, 2009 12:46 pm

Gårdagens enda match för egen del blev en trevlig historia mot GIT(??). Laget för kvällen var Vajb (VF) Benhård (HF) Moon (HB) o jag (VB). Vi börjar matchen oerhört bra och kan efter 6 minuters spel konstatera att det står 3-0 efter snabba omställningar, hattrick av Benhård som stod välplacerad på Vajb’s eminenta passningar.
Vi har hårt tryck i anfallszonen många och långa stunder med riktigt bra spel som ledde till mängder av skott och farliga målchanser. I detta läge av matchen kändes det som att "vi kommer vinna med minst 6-7 mål".
Men som så många gånger förr avgörs inte matcherna fören ”the fat lady sings”. I slutet av perioden mitt under vår press, erövrar de pucken och dumpar ut den i mittzonen där den studsar genom min spelare/klubba till en av deras spelare, kanske Gouvechkin(?), varpå han sätter friläget som uppkommer.

3-1 i paus efter första perioden som vi kontrollerade fullständigt, stängde igen vid blå och de gånger som dem kom igenom och skapade lite tryck kunde vi försvara ytan framför mål bra.

Andra perioden flyter på som den första med den stora skillnaden i att dem backade ner med 4a spelare framför eget mål och en forward som jagade oss backar på blå. Detta var för övrigt en rätt bra taktik då vi inte lyckades göra några mål. Benhård o Vajb fortsatte och snurra friskt i anfall efter anfall men pucken ville inte in. Kommer inte ihåg hur deras 3-2 mål var men jag antar att det var ett tur mål eller att jag missade (eftersom jag inte kommer ihåg det). Just D, tror att deras mål va ett dragskott (typ som vristskotts-glitch-målet) efter retur väldigt nära målvakten.

3:e perioden börjar bra och vi får några tidiga lägen i PP men utan resultat. Efter halva slutperioden hamnar vi under en furiös press. Vi lyckas nämligen med konststycket att bli utvisade mest hela tiden. Vi hade boxplay i 6-7 min i rad varav ett kort och ett långt spel 3 mot 5. Vi redde dock ut stormen och såg ut att gå vinnande ur duellen. Men med 57 sekunder kvar att spela kvitteras matchen efter ett inspel framför mål då 3 av oss fel tajmar kastningen för att bryta passen. Matchen går till förlängning vilket inte var rättvist, sett till spelet under 3 perioder.

I andra OT-perioden lyckas Benhård få fram pucken till Vajb som med ett direktskott avgör matchen och en välförtjänt seger bärgades. Hur det gick resten av natten vet jag inte men jag var då nöjd när jag släckte ner boxen och gick till sängs.
Slipsen
Slipsen
Medlem

Antal inlägg : 68
Age : 41
Spelarnamn : Jonas Rämö
Tröjnummer : 15
Position : Defender
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Övriga lag - Sida 2 Empty Force One HC

Inlägg  forceoneHC lör apr 11, 2009 2:14 am

forceone.team.pro

forceoneHC
Medlem

Antal inlägg : 1
Age : 114
Spelarnamn : Forceone
Tröjnummer : 99
Position : all
Lag : Force one HC
Registration date : 09-04-11

Till överst på sidan Gå ner

Övriga lag - Sida 2 Empty Sv: Övriga lag

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet