Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Övriga lag

+11
carlbrant
HeinzHarald
tnl
Vanguard
vajb
gregonov
Slipsen
bait19
Lyttbacka
Snellhest
Kingen
15 posters

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Gå ner

Övriga lag Empty Övriga lag

Inlägg  Kingen tor jan 15, 2009 4:59 am

Här kan vi rapportera om matcher mot andra lag än dom som har fått en egen tråd. Det kan vara om matcher som har varit något alldeles extra, men mot något lag som vi inte räknar som en "ärkerival", eller möter särskilt ofta.
Kingen
Kingen
Medlem

Antal inlägg : 214
Age : 48
Spelarnamn : Ace King
Tröjnummer : 76
Position : Defender
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-08

Till överst på sidan Gå ner

Övriga lag Empty Sv: Övriga lag

Inlägg  Kingen tor jan 15, 2009 5:11 am

Två sena nattmatcher i dag som var värda att rapportera om.

GRSE - Berlin Stars 5-2
GRSE - Granoholm Magicians 1-0

Benhard - Bot - Snellhest
Bot - King



Orkar inte skriva några detaljer, men det var två jäkligt bra matcher! UT hade sina två första laggfria matcher på mkt länge. Det, i kombination med att våra båda forwards i dessa två matcher inte är direkt kända för att vara dåliga i defensiven, gjorde att vi spelade ett ruskigt bra försvarsspel.
Anfallsspelet, i framförallt första, var lysande!
Jäkligt skönt att få avsluta dagen med två så pass bra matcher, efter en i övrigt mindre bra dag för laget...
Kingen
Kingen
Medlem

Antal inlägg : 214
Age : 48
Spelarnamn : Ace King
Tröjnummer : 76
Position : Defender
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-08

Till överst på sidan Gå ner

Övriga lag Empty Sv: Övriga lag

Inlägg  Snellhest fre jan 16, 2009 3:17 am

Swedish tigers vs gamerreactor 2-5

enkel match och simpla mål.. va 6 st och de va inte nå boost eller nå sånt.. bra spel och så

Snellhest
Medlem

Antal inlägg : 73
Age : 41
Spelarnamn : Erik Hallqvist
Tröjnummer : 83
Position : HF.MV
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Övriga lag Empty Sv: Övriga lag

Inlägg  Snellhest lör jan 17, 2009 5:30 am

Bästa vändningen idag va mot Die Legioners

de ledde med 4-1 när det var 10 min kvar i 3dje. då sätter MR mördaren sitt andra mål i matchen.. 3 min kvar trycker samma man in 4-3 målet och sitt 3 för matchen...40 sec kvar trycker Jag upp pucken i första hörnet 4-4. Och i förlängingen gick mördarn in och satte sitt 4 mål i matchen.. Underbart.

Deras back förövrigt måste ha kört dangler.. med 99 i acc.. han backa och sen 2 steg så smällde han på flera meter framåt.. va som värsta kanonen.. Sinnessjukt. dock släppte man pucken blev han bort gjord men det va inte nådiga acc han hade.. när man trodde nu e det lungt så vände han och pang du han inte reagera

Snellhest
Medlem

Antal inlägg : 73
Age : 41
Spelarnamn : Erik Hallqvist
Tröjnummer : 83
Position : HF.MV
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Övriga lag Empty Sv: Övriga lag

Inlägg  Lyttbacka sön jan 18, 2009 11:00 pm

Jag, Bait och Vanguard spelade en lite smårolig match ikväll. Visserligen var det inget direkt motstånd men vi sprutade in puckar utöver det vanliga ändå. Strax innan halva andra perioden ledde vi med 9 - 0. Synd så tröttnade dem ur och drog.

Men om vi hade fått spela klart hade tametusan klubbrekordet på 16 - 0 legat riktigt risigt till. Very Happy
Lyttbacka
Lyttbacka
Medlem
Medlem

Antal inlägg : 60
Age : 33
Spelarnamn : Urban Slobovich
Tröjnummer : 44
Position : Högerforward
Lag : LeR
Registration date : 07-10-21

Till överst på sidan Gå ner

Övriga lag Empty Sv: Övriga lag

Inlägg  bait19 sön jan 18, 2009 11:49 pm

Lyttbacka skrev:Jag, Bait och Vanguard spelade en lite smårolig match ikväll. Visserligen var det inget direkt motstånd men vi sprutade in puckar utöver det vanliga ändå. Strax innan halva andra perioden ledde vi med 9 - 0. Synd så tröttnade dem ur och drog.

Men om vi hade fått spela klart hade tametusan klubbrekordet på 16 - 0 legat riktigt risigt till. Very Happy

Haha, a den var fan rolig att lira. Fler såna Smile
bait19
bait19
Medlem

Antal inlägg : 76
Age : 35
Spelarnamn : Kenneth Söderman
Tröjnummer : 89
Position : Allround
Lag : LeR
Registration date : 09-01-17

https://www.youtube.com/watch?v=igdPRbS7EYY

Till överst på sidan Gå ner

Övriga lag Empty Sv: Övriga lag

Inlägg  bait19 mån jan 19, 2009 6:52 pm

Bonie, jag, lyttbacka och vanguard plockade nyss en relativt enkel 5-0 seger, visserligen var det tre minuter kvar av första. Men den matchen hade kunnat blivit rolig
bait19
bait19
Medlem

Antal inlägg : 76
Age : 35
Spelarnamn : Kenneth Söderman
Tröjnummer : 89
Position : Allround
Lag : LeR
Registration date : 09-01-17

https://www.youtube.com/watch?v=igdPRbS7EYY

Till överst på sidan Gå ner

Övriga lag Empty Sv: Övriga lag

Inlägg  Snellhest tor jan 22, 2009 3:49 am

Carlbrant Moonfare Helge Vajb och Jag tog även Berlin stars idag

3-1 till oss. Mycet jobbig match och tajt. mestadels för man fått 4 andra heta matcher före denna :P bra spel och härlig vinst

Snellhest
Medlem

Antal inlägg : 73
Age : 41
Spelarnamn : Erik Hallqvist
Tröjnummer : 83
Position : HF.MV
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Övriga lag Empty Nästan målrekord...

Inlägg  Slipsen tor jan 22, 2009 11:16 am

Kommer inte ihåg vad dem hette men är nästan säker på att det tyska lag vi igår utklassade med 14-1 hade förkortningen FP [Franken Power] (vi spelade 5 mot 5).
Hade bara Benhård haft lite kraft i sina ”sille-armar” och satt sina guldlägen på slutet så hade målrekordet vart utraderat. Nu fick vi nöja oss med en 13 måls seger. Laughing
Det roliga med motståndet va att när dem väl kom in i vår zon så va de inte helt ofarliga, synd bara för dem att de hade 10 sek i anfallszon i första och 38sek till i andra sen i 3:e perioden hade de lite mer tack vare ett PP där de också lyckades göra mål. Sen så var det nog som någon i vårt lag sa ”dem har nog låtit sina små syrror spela backar”. På flera av målen var vi 3 ensamma forwards runt deras målvakt… Shocked
Men jag tycker ändå att dem skall ha en stor eloge för att dem inte lämnade matchen trots att vi ledde med 3-0 efter knappt 4 minuters spel. Efter matchen skickade jag ett meddelande till dem och tackade för uppvisandet av god ”sportsmanship”...


Senast ändrad av HeinzHarald den tor jan 22, 2009 2:08 pm, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : La till [lagnamn])
Slipsen
Slipsen
Medlem

Antal inlägg : 68
Age : 41
Spelarnamn : Jonas Rämö
Tröjnummer : 15
Position : Defender
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Övriga lag Empty The Nordic Legion

Inlägg  gregonov tor jan 22, 2009 3:08 pm

Tjenare gubbar...

Tänkte kika förbi på er (för övrigt fina) hemsida och tacka för ett par bra matcher de senaste dagarna.
Jag spelar i det relativt nystartade laget The Nordic Legion som vänsterback och vi ser det som en stor prestation att vi nu har 5 (tror jag) raka vinster mot er.
Vi ser fram emot fler hårda drabbningar mot er och önskar er (lagom mycket) lycka till. Wink

Jonas Vaha - LD - #55
Hockey

gregonov
Medlem

Antal inlägg : 4
Age : 44
Spelarnamn : Jonas Vaha
Tröjnummer : 55
Position : LD
Lag : The Nordic Legion
Registration date : 09-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Övriga lag Empty Sv: Övriga lag

Inlägg  vajb tor jan 22, 2009 4:05 pm

Vi såg det som en större prestation att senare spräcka den sviten kan jag lova. Fy fasen vilken match, gårdagens mest intressanta skulle jag våga påstå, GG gregonov.

1-5!! Very Happy

vajb
Medlem

Antal inlägg : 109
Age : 44
Spelarnamn : Erik Holmsten
Tröjnummer : 66
Position : Back
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Övriga lag Empty Sv: Övriga lag

Inlägg  Vanguard tor jan 22, 2009 8:44 pm

Skönt å höra vajb, de har varit en smärre plåga den senaste tiden Embarassed

Bra matcher TNL, lär fortsätta vara intressanta möten mot er.
Vanguard
Vanguard
Medlem

Antal inlägg : 121
Age : 42
Spelarnamn : Oscar Lindqvist
Tröjnummer : 21
Position : Center/Allround
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Övriga lag Empty Sv: Övriga lag

Inlägg  tnl tor jan 22, 2009 10:40 pm

Tillhör också laget TNL och tackar även jag för de roliga mötena oss emellan.

Har ett par frågor och jag börjar med matchen som slutade 5-1 till oss...vad hände under sista minuten? Question Wink

Sen en fråga angående glitchmål, hur ställer ni er till detta?

Jag behärskar inte dessa själv och suger rent allmänt på att göra mål Wink Däremot har jag (eller vi i TNL) inget emot lag som försöker använda sig av dessa. Lyckas de göra mål har jag/vi inte spelat tillräckligt bra. Kan vara kul att veta hur ni tänker ang detta Smile

Det lär bli fler bra matcher mellan oss i fortsättningen...lycka till Smile

Patrik Vaha - RD - #33

tnl
Medlem

Antal inlägg : 9
Age : 49
Spelarnamn : Patrik Vaha
Tröjnummer : 33
Position : RD/LD
Lag : The Nordic Legion
Registration date : 09-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Övriga lag Empty Sv: Övriga lag

Inlägg  HeinzHarald tor jan 22, 2009 11:13 pm

tnl skrev:Sen en fråga angående glitchmål, hur ställer ni er till detta?

Så länge målen går att försvara sig emot så är de fair game.

Jag ser gärna att lag varierar sig så det blir lite roligare spel, men får någon läge får man räkna med att denne tar skottet. Det som brukar kallas glitchmål är ju trots allt alltid vad som hade varit farliga mållägen även i riktig hockey, även om de kanske inte sitter lika ofta där.
HeinzHarald
HeinzHarald
Moderator

Antal inlägg : 193
Age : 43
Spelarnamn : Harald Carlsson
Tröjnummer : 7
Position : Högerback
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Övriga lag Empty Sv: Övriga lag

Inlägg  vajb tor jan 22, 2009 11:35 pm

tnl skrev:
Sen en fråga angående glitchmål, hur ställer ni er till detta?

Jag behärskar inte dessa själv och suger rent allmänt på att göra mål Wink Däremot har jag (eller vi i TNL) inget emot lag som försöker använda sig av dessa. Lyckas de göra mål har jag/vi inte spelat tillräckligt bra. Kan vara kul att veta hur ni tänker ang detta Smile
Håller med Heinz där (många såna idag), visst fan är det tråkigt att det är nästan garanterad utdelning på vissa skott så länge man inte tabbar sig helt, men det går ju att skydda sig mot. Man märker rätt tidigt i matcher vilka lägen folk går in för som tur är (släpp inte bait på friläge t.ex, fy fan).

Själv kan jag sätta glitchmålen i träningsläget, men inte tillräckligt ofta live, som tur är det inte min uppgift att göra mål, jag bara manglar folk. Smile


Senast ändrad av vajb den sön jan 25, 2009 6:11 pm, ändrad totalt 1 gång

vajb
Medlem

Antal inlägg : 109
Age : 44
Spelarnamn : Erik Holmsten
Tröjnummer : 66
Position : Back
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Övriga lag Empty Sv: Övriga lag

Inlägg  Kingen tor jan 22, 2009 11:48 pm

tnl skrev:Tillhör också laget TNL och tackar även jag för de roliga mötena oss emellan.

Har ett par frågor och jag börjar med matchen som slutade 5-1 till oss...vad hände under sista minuten? Question Wink Patrik Vaha - RD - #33

Tror jag vet vilken match du menar... Det var typ en vecka sen, eller?
Om det är den matchen jag tänker på så blev det tom 5-0 till er... Ni ledde med 1-0 och vi pressade på ordentligt för en kvittering, med typ 40 sek. kvar av tredje gjorde ni 2-0 på en kontring. Där kan jag erkänna att jag tappade humöret rejält (var högerback i denna match) och slutade spela... Embarassed Wink
Bra gjort av er att göra tre mål till på 40 sek. trots allt!
Kingen
Kingen
Medlem

Antal inlägg : 214
Age : 48
Spelarnamn : Ace King
Tröjnummer : 76
Position : Defender
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-08

Till överst på sidan Gå ner

Övriga lag Empty Sv: Övriga lag

Inlägg  gregonov fre jan 23, 2009 3:35 am

Ja gubbar... Jag var just inne och tittade på vad som hänt med min klubb ikväll... Det såg inte trevligt ut. 2 raka (stor) segrar emot mitt kära lag. Som sagt... Jag har inte sett våra 5 raka tidigare vinster mot er som en stor sak utan anledning. Ni har ett bra lag som tar er samman när det gäller. Jag spelade inte ikväll och jag får väl hoppas att det var pga det ni vann. Smile
Imorgon är jag tillbaka och då är det slut med målgörandet (hoppas jag verkligen)
Be er sista bön... Geggvecket har nyktrat till No

gregonov
Medlem

Antal inlägg : 4
Age : 44
Spelarnamn : Jonas Vaha
Tröjnummer : 55
Position : LD
Lag : The Nordic Legion
Registration date : 09-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Övriga lag Empty Sv: Övriga lag

Inlägg  carlbrant fre jan 23, 2009 4:54 am

3st raka nu va? om man får be hehe...

länge leve grishockeyn Very Happy
carlbrant
carlbrant
Lagmedlem

Antal inlägg : 29
Age : 45
Spelarnamn : Carlbrant
Tröjnummer : 78
Position : center
Lag : COG
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Övriga lag Empty Sv: Övriga lag

Inlägg  vajb fre jan 23, 2009 12:51 pm

+1 GR(i)SHOCKEY

vajb
Medlem

Antal inlägg : 109
Age : 44
Spelarnamn : Erik Holmsten
Tröjnummer : 66
Position : Back
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Övriga lag Empty Sv: Övriga lag

Inlägg  tnl fre jan 23, 2009 2:31 pm

Dessvärre är det nog tre raka...

Vi (TNL) saknade fantasi i vårt spel och var inte alls med defensivt medans ni spelade riktigt bra. Efter förlusterna mot er var det färdigspelat och tränaren straffade oss med en sjuhelvettes massa armhävningar... Vi får väl se vår svacka som en kortare förkylning, den går över Smile

FYI...idag har vår nya slipmaskin anlänt och vår materialare har slipat rör hela dagen. Ikväll kommer vårt anfall att skära genom ert försvar som en varm kniv i smör... Smile

Väl mött Hockey

Patrik Vaha - RD - #33

tnl
Medlem

Antal inlägg : 9
Age : 49
Spelarnamn : Patrik Vaha
Tröjnummer : 33
Position : RD/LD
Lag : The Nordic Legion
Registration date : 09-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Övriga lag Empty Sv: Övriga lag

Inlägg  Kingen fre jan 23, 2009 8:36 pm

Nu ska vi ta en riktigt negativ matchrapport för en gångs skull...
Vi möter ett lag som lirar i div. 238 med 2 vinster och 25 förluster, och vi förlorar med 1-3!! Hur kan detta då hända... Alltså deras mål, ett från mittlinjen!! Två hafsiga skott som slinker in från dåliga lägen, inte mkt att säga om förutom att disciplinen i försvarsspelet inte var på topp... Anfallsmässigt missade vi iofs en del lägen som vi skapade, men det togs alldeles för många avslut i dåliga positioner. Vi hade som jag såg det massor av tillfällen att gå med en på bortre (cross cheese) och göra mål. Men allt som oftast valdes ett annat alternativ...
Vad jag vill ha sagt är att om vi ska hålla på och testa en massa saker, så är det nog bra om vi har säkrat matchen först, inte när det står 1-1!!
Det här var nog den sämsta match jag har sett oss spela någonsin, man börjar f**n nästan lipa av sådana här insatser... Mad
Men men, förhoppningsvis så kan vi lära oss något även av detta. Aldrig underskatta motståndarna och att alla är på tårna hela tiden, även om motståndet är av den svagare sorten. Detta blir extra viktigt när vi som i denna match spelar utan ngn av våra "naturliga" målgörare. Hoppas innerligt att vi slipper göra ett sådant här bottennapp ngn mer gång...
Nu kan det dock bara gå bättre!! Cool


Senast ändrad av Kingen den fre jan 23, 2009 10:24 pm, ändrad totalt 1 gång
Kingen
Kingen
Medlem

Antal inlägg : 214
Age : 48
Spelarnamn : Ace King
Tröjnummer : 76
Position : Defender
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-08

Till överst på sidan Gå ner

Övriga lag Empty Sv: Övriga lag

Inlägg  Snellhest fre jan 23, 2009 9:03 pm

Illa. men sånt som kan hända fast det inte ska hända.

det som kan tänkas dock är att man kanske inte lirar med laget om man känner att uppställningen inte fungerar riktigt. Utan kemi e det svårt att få till ett bra spel. utan spel är det svårt att skapa chanser. och har man lite oflyt så kan detta hända. Sen och säga vilka som e bra målskyttar och sånt beror ju oftas på vilka man lirar med. jag tillex fungerar uju bättre med vissa än andra och när man spelar med dem gör man fler mål.

Dels för att de spelat mycket med mig och dels för att man vet vart passen kommer.

lider med er som fick denna skit match och själv glad att jag inte var med för då hade jag inte spelat mer på ett tag. skulle gått ner mig som fan. hoppas inte ni gör det.

men en tanke är ju att kanske dra community match om det skulle kännas fel att dra en med laget. för inte alla gånger alla vill spela på en speciel poss. lika bra att möta varandra då och träna. så ingen känner sig tvingad att spela på en poss bara för att köra med laget.

Jag carlbrant Bait gjorde det tidigare idag medans vi vänta in en back till OTP. dock kom ingen back men forwards och då körde jag back i nån match. det funka men känndes ostabilt att vara där bak

Snellhest
Medlem

Antal inlägg : 73
Age : 41
Spelarnamn : Erik Hallqvist
Tröjnummer : 83
Position : HF.MV
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Övriga lag Empty Sv: Övriga lag

Inlägg  Vanguard fre jan 23, 2009 10:28 pm

Får säga att det nog var för att alla direktskottspass gick i stolpen eller nät utanför målet hela tiden som gjorde att vi i vissa lägen ibland testade annat, men tror att självförtroendet samt lite skärpan tappades pga de dåliga avsluten. Hade t ex själv en skitbra chans att glitcha ner målvakten men gick inte ner tillräkligt långt, antagligen för att jag kännde mig stressad (helt i onödan egentligen). Kan bli så när man inte är en naturlig målgörare.

Spelet tyckte jag dock inte var vår svagaste sida dock, vi spelade mest i deras zon. Det var bara det att chanserna inte satt samt att vi spelade kanske lite för okreativt, lite för lite variation kanske.

Känns tyvärr lite typiskt att de får sånna skitmål som får en att lacka ur när man vet att det bara är en tidsfråga innan 2-1 kommer Evil or Very Mad så jävla pissigt.
Vanguard
Vanguard
Medlem

Antal inlägg : 121
Age : 42
Spelarnamn : Oscar Lindqvist
Tröjnummer : 21
Position : Center/Allround
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Övriga lag Empty Sv: Övriga lag

Inlägg  Kingen fre jan 23, 2009 10:29 pm

Snellhest skrev:Illa. men sånt som kan hända fast det inte ska hända.

det som kan tänkas dock är att man kanske inte lirar med laget om man känner att uppställningen inte fungerar riktigt. Utan kemi e det svårt att få till ett bra spel. utan spel är det svårt att skapa chanser. och har man lite oflyt så kan detta hända. men en tanke är ju att kanske dra community match om det skulle kännas fel att dra en med laget.

Mkt bra sagt, detta borde vi definitivt tänka på ibland.
Tänkte faktiskt lite innan matchen på att det kanske kunde bli lite si och så med kemin när Moonfare kom in, och både Lytt och Carlbrant försvann...
Men det har ju sagts förut, alla kan ju inte vara 100% samspelta med varandra.

Sen så måste detta vara en av dom få matcherna där det nästan togs FÖR många backskott. Robban hade laddat sin bössa med 90 i power och ville tydligen testa den ordentligt... Wink
Kingen
Kingen
Medlem

Antal inlägg : 214
Age : 48
Spelarnamn : Ace King
Tröjnummer : 76
Position : Defender
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-08

Till överst på sidan Gå ner

Övriga lag Empty Sv: Övriga lag

Inlägg  Kingen tis jan 27, 2009 3:10 am

I dag blev det tyvärr en del riktigt tunga förluster... På dom 5 sista "riktiga" matcherna (som jag spelade iaf) så tappade vi ledningen i 4 av dom med mindre än minuten kvar och förlorade sedan på övertid.
I den sista (tror det var mot Vojens IK) kom jag i ett 1mot2 läge på övertid och valde att försöka täcka passen istället för att tackla bort, vilket visade sig vara ett misstag... Det var droppen för mitt hockeypsyke! Sad Har tre timmar senare fortfarande inte återhämtat mig...
Någon som har en bra medicin att rekommendera!? Wink

Hoppas att det gick bättre för er under kvällen!??
Kingen
Kingen
Medlem

Antal inlägg : 214
Age : 48
Spelarnamn : Ace King
Tröjnummer : 76
Position : Defender
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-08

Till överst på sidan Gå ner

Övriga lag Empty Sv: Övriga lag

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet