Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Ansluta xboxen till dator?

2 posters

 :: Övrigt

Gå ner

Ansluta xboxen till dator? Empty Ansluta xboxen till dator?

Inlägg  Slipsen mån aug 17, 2009 2:45 pm

Tänkte bara höra med er kloka folk om ett problem som behöver en lösning.

Bakgrunds info: Eftersom jag nu förtiden både jobbar och bor i Västerås och saknar internetanslutning (eftersom jag förhoppningsvis snart skall flytta hem till västkusten igen).
Men min arbetskollega som jag delar lägenhet med har en laptop med trådlöst internet tror det är Telias 3G.

Så nu till min fråga: Går det på något vis koppla ihop 360n med hans dator så jag kan komma åt internet? Skulle gärna vilja ladda hem lite uppdateringar och eventuellt demot till NHL10 om det nu är möjligt med ”dålig” bandbredd som ett trådlöst modem ger.

Läste lite på något forum att det eventuellt gick att ”brygga” nätverksanslutningen och att man kunde ”dela ut” så att fler användare kan använda samma anslutning. Tyvärr så stod det inte hur man gör detta.

Testade lite på jobbet nyss och när jag går in på nätverksanslutningar via kontrollpanelen och högerklickar på anslutningen så finns alternativet ”brygga anslutningar”. När jag väljer det får jag ett felmeddelande som säger: Om du vill skapa en nätverksbrygga måste du välja minst två nätverksanslutningar som inte används av internet-anslutningsdelen.

Får testa om jag kan få ihop det när jag kommer hem, är det någon som har testat att koppla på detta sätt (internet->dator->xbox) så får ni gärna beskriva hur ni har gjort. Tidigare hade jag kopplat boxen direkt mot modemet så då var det inget problem.

Eller kommer det lättaste alternativet vara att packa ihop boxen och leta reda på var Moon bor någonstans (i V-rås) och cykla dit och låna hans anslutning Question Very Happy
Slipsen
Slipsen
Medlem

Antal inlägg : 68
Age : 42
Spelarnamn : Jonas Rämö
Tröjnummer : 15
Position : Defender
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Ansluta xboxen till dator? Empty Sv: Ansluta xboxen till dator?

Inlägg  HeinzHarald mån aug 17, 2009 7:30 pm

Om du öht kommer ut på Live beror på vad Telia tillåter för trafik över sitt 3G-nät, men ja det är fullt möjligt att brygga på det viset. Du gör precis som du beskriver att du provade på jobbet. Att du fick felmeddelande beror på att du bara har en nätverksanslutning i jobbdatorn.

Istället för bridge connections kan du även ta egenskaper i samma högerklickmeny och sen gå in i en av flikarna där för att dela ut uppkopplingen.

Tekniken i sig är supersimpel och inga konstigheter. Har använt det till massor av apparater genom åren inkluderat sladdlillebrorsans 360 (kopplas till trådlös dator som är kopplad mot hemmanätverket).

Det finns en liten risk att det krävs en korsad nätverkskabel (det krävs för koppling mellan två datorer), men jag tror faktiskt inte det.
HeinzHarald
HeinzHarald
Moderator

Antal inlägg : 193
Age : 43
Spelarnamn : Harald Carlsson
Tröjnummer : 7
Position : Högerback
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 :: Övrigt

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet