Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

GRSE Policy diskussionstråd!

3 posters

Gå ner

GRSE Policy diskussionstråd! Empty GRSE Policy diskussionstråd!

Inlägg  Vanguard ons jan 07, 2009 8:44 pm

Tänkte starta en liten tråd där vi kan skriva ner sådant som vi vill att laget skall stå för, även sådant som ni tycker är självklart! Sånt som kanske är självklart for alla i laget. Detta iom att det kan vara bra för utomstående och eventuella nya medlemmar, att kunna ta del av. Helt enkelt som ett slags dokument som visar på var vi står i olika frågor och som viasar på våran seriösa inställning till spelet.

Sådant jag tycker vi står för/bör stå för (jag skriver det så som det skulle kunna stå i en ev. sammanfattning av bestämda förhållningsregler, där varje * står för 1 punkt):

Matchning:
1: Man spelar inte med mindre än 3 personer i EASHL. Detta då risken för att 1 spelare skulle tappa kontakten med servrarna innebär en direkt förlust för laget. Det är även svårt att spela lagspel om man endast är 2. Är man 2 hänvisas man till Träning eller Communityn.

2: De som är med vid matchsökning får själva bedömma & bestämma om de vill spela mot dem de matchas mot.


Fairplay:
1: Det är okej att göra glitchmål, iom att det går att försvara sig mot dem.

2: Man hoppar inte ur matcher, oavsett resultat! (hur dåligt det än går).
2.1: Vid 2 tillfällen är det dock okej att hoppa ur en påbörjad match! Om det anses, bortom rimligt tvivel, att andra laget fuskat (99-stats), eller 2.2: att man tappat spelare vid matchstart, är det okej att hoppa ur en påbörjad match. Det skall då göras inom 5-min, helst så snabbt som möjligt, så inte andra laget känner att man hoppat pga att de var bättre.
2.3:Det bör undvikas att hoppa ur en match då man redan ligger under. Vid punkt 2.1 är detta dock okej, försök då se till att alla hoppar samtidigt så inte 2 pers är kvar tills efter 5min gått! OBS! att det även går att hoppa när det inte är pausat för alla!

tja, det är en början. Jag kommer fylla på med mer eftersom jag kommer på saker! Gör ni detsamma & diskuterar sånt som ni kanske inte tycker är självklart, eller kanske bara föreslår andra bättre sätt att skriva olika punkter på, så kommer detta bli skitbra tror jag.


Senast ändrad av Vanguard den ons jan 28, 2009 1:11 pm, ändrad totalt 5 gånger
Vanguard
Vanguard
Medlem

Antal inlägg : 121
Age : 42
Spelarnamn : Oscar Lindqvist
Tröjnummer : 21
Position : Center/Allround
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

GRSE Policy diskussionstråd! Empty Sv: GRSE Policy diskussionstråd!

Inlägg  vajb tor jan 08, 2009 4:01 am

Ska man hoppa ur pga spelarbortfall före matchstart/inom de där fem minuterna, bör det enbart göras om ställningen är lika eller man leder, ej när man ligger under. Det ser ut som skit, utåt. Smile

Been there, done that. Smile

vajb
Medlem

Antal inlägg : 109
Age : 44
Spelarnamn : Erik Holmsten
Tröjnummer : 66
Position : Back
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

GRSE Policy diskussionstråd! Empty Sv: GRSE Policy diskussionstråd!

Inlägg  Slipsen mån jan 19, 2009 12:57 pm

Tycker att vi i policyn bör ha med att vi aldrig spelar med färre än 3 personer i laget. Är man bara två får man vänta tills det kommer in en tredje spelare eller så får man spela i communityn. Det finns en stor risk för att en spelare tappar kontakten med servrarna och då förlorar man matchen. För att minska denna risk bör man därför alltid vara minst 3.
Slipsen
Slipsen
Medlem

Antal inlägg : 68
Age : 41
Spelarnamn : Jonas Rämö
Tröjnummer : 15
Position : Defender
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

GRSE Policy diskussionstråd! Empty Sv: GRSE Policy diskussionstråd!

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet