Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Vafaan gör du?

+8
Kingen
Snellhest
Benhard
Slipsen
HeinzHarald
Helge Adam
Vanguard
Marwin74
12 posters

Gå ner

Vafaan gör du? Empty Vafaan gör du?

Inlägg  Marwin74 fre jan 09, 2009 1:27 pm

Eftersom umgänget under match är limiterat pga offensiva/defensiva utmaningar tänkte jag att det kunde vara intressant att i denna tråden loda lite djupare på hur livet ter sig för lagkamrater.
Själv läser jag sista terminen till Sjuksköterska (innan ni kommer med macho kommentarerna kolla in din hits-total) , så om någon har allmänna åkomor som hemorojjder, sveda vid vattenkastning eller snarkningsproblematik så är det bara att konsultera mig (undvik dock detta vid tekning). Skulle igentligen fortsatt med en ettårig intensiv-vårds utb. till hösten men då vi väntar vårat andra barn om en månad så låter jag det vänta ett år till.
Bor nu i Karlskrona sedan 3-år tillbaka. Innan dess i Malmö i 13-år, där jag jobbade med musik och som mentalskötare. Spelade förövrigt hockey i 8 år i Antjärns IK (Härnösand), spelade mest back som fick panik när jag fick pucken på offensiv blå Laughing . Mötte under junior tiden ett äldre junior lag (Modo) innehållande Näslund/Foppa och fick duktigt med stryk, inte särskilt creddigt , ingen rolig match direkt Shocked
Marwin74
Marwin74
Moderator

Antal inlägg : 86
Age : 115
Spelarnamn : Martin
Tröjnummer : 74
Position : Center
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vafaan gör du? Empty Sv: Vafaan gör du?

Inlägg  Vanguard fre jan 09, 2009 1:53 pm

Vad gör man, Jobbar som "Lokförare" på Pendeln i stockholm. Hade även jag funderingar på sjuksköterskeutbildningen, men han få jobb innan den började, ett jobb som Tågvärd, som betalade lika bra men med endast 1 månads utbildning. Lat som man är var det inte så svårt att inte flytta ner till bleking, eller vart det nu var, å börja ta skulder å jobba hårt. Detta var också ungefär vid tiden för en av dessa vårdstrejker...

Bosatt i Stockholmsförorten Flemingsberg, pissiga grannar så det blir förhoppningsvis en flytt nu i vår. Som tur är kan jag ge igen till viss del genom att skruva upp volymen i NHL å sitta å skrika lite tillbaks de nätter jag har möjlighet till det Twisted Evil

Har aldrig lirat hockey, päronen hade inte råd. Så det blev fotboll för min del. Har även lirat i och haft hand om ett eget "spelarskött" lag i Div 8 trakterna, ca 5-6 år höll vi på om jag inte missminner mig. Detta gick dock åt skogen då alldeles för många ville lägga laget sist i prioritetsordningen, jävla puckon om ni frågar mig. Vi hade lätt kunnat gå upp i både 7:an och 6:an om alla bara prioriterat laget istället för supande å annat skit, så bra var vi.

Har dock hittat Hockeyn nu när jag själv har råd att köpa allt jag vill. Lirar på allmänhetens åkning med Brorsan (Helge Adam) och kompisar. Har självfallet köpt de mesta skydd man behöver för att kunna tacklas å köra på. Kan bara rekommendera denna fritidssyssla, så jävla roligt när man är en 6-8 pers som kör stenhårt för att vinna mot varandra!

Håller på Djurgårdens IF, försöker gå på så många matcher jag kan, dock blir det inte så många iom att man jobbar såpass oregelbundna tider Sad ...Hoppas även, tillskillnad från endel andra Gårdare, på att AIK tar sig upp i Elitserien till nästa år, så vi kan få tillbaks "Giganternas Kamp" igen. Derbyn FTW!
Vanguard
Vanguard
Medlem

Antal inlägg : 121
Age : 42
Spelarnamn : Oscar Lindqvist
Tröjnummer : 21
Position : Center/Allround
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vafaan gör du? Empty Sv: Vafaan gör du?

Inlägg  Helge Adam fre jan 09, 2009 2:52 pm

Herrrejeflar! Jag jobbar i sthlms Tunnelbana som Ordningsvakt, Jävligt tufft och minst lika ballt. Ungefär som att vara Est Rolling Eyes
(För att förekomma det oundvikliga)
Tänker inte bli polis pga följande:
Jag behöver inte fylla bilen med nedpissade och nedbajsade fyllon.
Jag får vara ledig ibland.
Jag får pengar för mitt jobb.
Jag har inga skulder.

Innan ni förstörde mitt liv kollade jag på serier bla the unit, heroes, the shield och life. Jag höll även på att varva fallout 3. Den enda fritidssysslan som faktiskt går före GRSE är hockeyn med vanguard. Köpte nya griller igår och jag sitter nu med jordens kli i fingrarna inför premiären som ev. kommer på söndag.

I sann GRSE anda har jag beställt en Omsk tröja från ryssland till mig och brorsan med våra namn i Kyrilliska på, Detta är ballt påriktigt! Cool Jag och brorsan dekorerade även hans tjejs pepparkakshus med GRS på taket i julas (uppskattades IIIIIIINNNNTTTTEEEE! Laughing )
Helge Adam
Helge Adam
Medlem

Antal inlägg : 45
Age : 42
Spelarnamn : Niklas Lindkvist
Tröjnummer : 28
Position : Defence
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vafaan gör du? Empty Sv: Vafaan gör du?

Inlägg  HeinzHarald fre jan 09, 2009 3:32 pm

Helge Adam skrev:I sann GRSE anda har jag beställt en Omsk tröja från ryssland till mig och brorsan med våra namn i Kyrilliska på, Detta är ballt påriktigt!
Shocked
Fysatan, nu blev jag avis.

Själv är jag född och uppvuxen i Lunds kommun. Pluggade ekonomi på universitetet men hoppade av och började jobba i datorbutik. Efter det snubblade jag in på Barsebäcks kärnkraftverk vilket ledde till anställningen på Ringhals där jag jobbat nu i 2.5 år. Flyttade till lägenhet i Varberg i samband med detta.

Pysslar med dokumentation och databaser och är bland annat projektledare för ett dokumentationsprojekt.

Hockey har jag aldrig lirat då jag har sämre balans än Bambi. Däremot lirade jag innebandy i 11 år (nuförtiden lirar jag bara på motionsnivå med folk från jobbet). Började min bana i Lugi som 12-åring. Lirade back under hela den tiden och jag var alltid den i särklass mest defensive spelaren i laget (surprise...).

Min spelstil på innebandyplanen påminner lustigt nog väldigt mycket om den i NHL 09. Ultradefensiv, dribblar i princip aldrig och satsar mycket på brytningar, täcka skott och markeringar. Tom målsnittet stämmer hyggligt. Ett mål per 15 matcher eller så. Dock får jag ofantligt många fler assistpoäng i NHL 09 vilket jag tackar våra mycket skickliga forwards för. Very Happy

Mest skrämmande är kanske att mina långpassar misslyckas ungefär lika ofta på innebandyplanen som i spelet. Rolling Eyes
HeinzHarald
HeinzHarald
Moderator

Antal inlägg : 193
Age : 43
Spelarnamn : Harald Carlsson
Tröjnummer : 7
Position : Högerback
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vafaan gör du? Empty Sv: Vafaan gör du?

Inlägg  Slipsen fre jan 09, 2009 4:31 pm

Kläcktes till världen i Uddevalla där jag växte upp. Efter detta har jag hunnit med att bo i Ystad i två år och numera bor jag i Märsta.

Började studera maskinteknik på högskolan i Trollhättan men fick byta skola till Malmö efter flytten till Ystad. Har varit utexaminerat ingenjör nu i 3år och har ett mycket bra jobb i Sundbyberg. För tillfället håller jag på med ett stort projekt åt Preems raffinaderi i Lysekil.

Har heller aldrig spelat ”riktig” hockey men var alltid en jävel på allmänhetens åkning när man var yngre.
Har dock ägnat större delen av mitt liv till fotboll och handboll. Handboll har jag spelat sen jag va typ 10 och fotboll började jag med strax innan jag kunde gå.
Fotbollskarriären började klart bäst med höjdpunkten att få spela i pojkallsvenskan. Kommer ihåg en match mot Brommapojkarna på en cup i Östersund med en viss Bojan Djordjic i laget. Vi torskade med 11-0 och vår målvakt var bäste spelare, för övrigt hade vi nästan en hörna i matchen. Sen gymnasiet har jag dock hållit till i div.6 och 5.

Handbollskarriären har i jämförelse gått betydligt bättre då jag har spelat matcher i alla serier från div.4 till Elitserien. Eftersom jag var för dålig som utespelare fick jag ställa mig mellan stolparna (antar att jag gjorde minst skada där). Den aktiva karriären fick ett abrupt slut efter förra säsongen då alla goa gubbar i mitt allsvenska lag (Skånela) slutade och snittåldern sjönk från 25 till under 18. Detta ledde dock till att jag numera är assisterande tränare i elitserien (för damer). Har dock inte kunnat släppa spelandet helt utan försöker bränna bort allt förbannat fett som börjar lägga sig på min tidigare vältränade mage genom att träna en gång i veckan med ett div.2-lag.
Slipsen
Slipsen
Medlem

Antal inlägg : 68
Age : 41
Spelarnamn : Jonas Rämö
Tröjnummer : 15
Position : Defender
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vafaan gör du? Empty Sv: Vafaan gör du?

Inlägg  Benhard lör jan 10, 2009 2:51 am

Sportens årskrönika är inget emot Benhards livssports krönika!

Det här inlägget blev, tok-långt, felstavat, ej korrekturläst, nästan en matematisk tankenöt men förhoppningsvis lite små underhållande för dem som orkar läsa det. Wink

Är från "The Beginning" född på slätten i Skara, men det blev en ganska snabb transfer till Göteborg, pluggar numera ekonomi på Handels här i Göteborg efter ett långt slacker uppehåll från studerande på Skövde högskola, då pendling och boende hos ens mormor och morfar gjorde en smärre galen. Så jag flyttade back home (sweeet home) där jag kan om jag har möjlighet få gå och se på vårat vackra Frölunda lira hockey. Är på det flesta hemma matcher då farsan även han delar passionen för hockey och innehar seriebiljetter =)

Jag tror även att jag nästan innehar Svenskt rekord i att ha testat antal sporter under sin uppväxt. Jag lämnar ute ett par sporter, de som vart mindre än 10 träningar, men testat dem har man ju gjort Wink
Yngre dagarna var det Fotboll, lite handbollskola.
Spelade hockey i 2år men blev arg (ledsen)när tränaren skällde ut mig för att jag sa, att jag ville "Mosa" Öckerös största spelare när vi mötte dom. 12år gammal.
Tennis spelade jag i 9 år sammanlagt, spelar fortfarande nån gång då och då.
Handboll drog jag igång med igen då jag var 18, spelade då i Partille... alltså inte Sävehof utan den mindre klubben för avdankade Sävehof spelare, Partille =) Dock har alla runtomkring en varit Sävehof spelare i alla de tider.

Men nu kommer jag till den form av sport jag nog innerst älskar allra mest: Kampsport
Hann ta rödsvart bälte i ITF Taekwon-Do, innan mörkrets krafter inom Kravmaga tagit över. Men efter plugget i Skövde hade klubben splittrats. Och i slutändan har det blivit
Muay Thai som jag tränat det senaste halvåret. Så det blir förhoppningsvis en liten Klass D match någon gång i Maj 2009.

Nu tog fanimej äntligen skrivlustan slut. Helt sådär bara.
PS: Styrketräning räknas bara som en sport om man tävlar i Bodybuilding vilket jag inte gör och därför inte räknar med.
Nu går jag och lägger mig / DS
Benhard
Benhard
Medlem

Antal inlägg : 12
Age : 39
Spelarnamn : Carlsson
Tröjnummer : 09
Position : Forward
Registration date : 09-01-08

Till överst på sidan Gå ner

Vafaan gör du? Empty Sv: Vafaan gör du?

Inlägg  Snellhest lör jan 10, 2009 8:43 am

Happ skriver väl lite ja me då. Tyvärr går man arbetslös just nu. men har jobbar med vvs och på e stor fabrik.

Testat på mycket sporter. Fotboll sen jag var 10 till 20 år ungefär (hoppade av och på några år där i mellan. Spelat det mesta Back.Mittfält.Forward och målis. Spelade hockey i 1-2 år Stod mest i mål men nån match ute. Innebandy höll jag på med oxå men aldrig så seriöst som att va med på match. lika som hockey och fotboll stod jag även här mest :P.

Mitt största sport intresse har dock varit fotbollen överlag. strax följt av hockey. men den enda hockey jag ser nuförtiden är NHL eller om sverige spelar. Har inget specielt lag jag håller på i elitserien. men det som gör NHL 09 så bra är det scyhssta gänget vi har.

Snellhest
Medlem

Antal inlägg : 73
Age : 41
Spelarnamn : Erik Hallqvist
Tröjnummer : 83
Position : HF.MV
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vafaan gör du? Empty Sv: Vafaan gör du?

Inlägg  Kingen sön jan 11, 2009 3:19 pm

Kör väl en liten "Vafaan gör du!?" jag med då... Smile
Är från början från Skara (det är väl tydligen där man ska ha bott för att skaffat sig "jättearmar", lr hur Benhard!?) men bor sedan fyra år tillbaka i Falköping tillsammans med min Fru och våran 4-åriga pitbullterrier.
Jobbar sedan 10 år tillbaka på ett behandlingshem för missbrukare. (inte spelmissbruk dock, tur det, för då hade man väl varit intagen själv...)
Testade, som alla andra grabbar, på ca 300 olika sporter innan man som 18-åring hittade ner till gymmet för första gången. Körde rätt så hårt i ca 10 år, testade även på ett par tävlingar (bodybuilding) mellan 00-04, men blev väl aldrig ngn "superstar" precis.
Efter sista tävlingen -04 sa kroppen stopp och jag var tvungen att lägga bicepsen på hyllan. Tog sedan ett träningsuppehåll på 3 år men har nyligen tagit upp hantlarna igen (dock på en extrem motionsnivå) Wink
Har även provat på en karriär som pokerspelare (räknas väl som sport va?) mellan 05-07, tog t.o.m tjänstledigt och försökte försörja mig på det ett tag... La dock ner pokerkarriären till förmån för ngt som kallas "xboxlive" -07.
NHL09 är det första multiplayerspelet som jag fastnat totalt i, även om man alltid har varit intresserad av "gaming".
Andra intressen förutom "hockeyn", är väl film (köper alldeles för många blurayfilmer som jag aldrig hinner se) och musik (där jag tkr att ett visst Eskilstunaband sopar banan med det mesta)

C U on the ice! Very Happy
Kingen
Kingen
Medlem

Antal inlägg : 214
Age : 48
Spelarnamn : Ace King
Tröjnummer : 76
Position : Defender
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-08

Till överst på sidan Gå ner

Vafaan gör du? Empty Sv: Vafaan gör du?

Inlägg  Helge Adam sön jan 11, 2009 8:46 pm

Kingen skrev:Andra intressen... ...musik (där jag tkr att ett visst Eskilstunaband sopar banan med det mesta)

C U on the ice! Very Happy

Fan Gillar du också Haderian boys! Laughing
Helge Adam
Helge Adam
Medlem

Antal inlägg : 45
Age : 42
Spelarnamn : Niklas Lindkvist
Tröjnummer : 28
Position : Defence
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vafaan gör du? Empty Sv: Vafaan gör du?

Inlägg  Nyholm tis jan 13, 2009 9:00 pm

Hejsan allihopa! Kim Nyholm heter jag och bor i Malmö. Pluggar just till lärare på Malmö högskola. Största intresset är Malmö Redhawks, även om det inte går sådär jättebra just för tillfället. Rolling Eyes Följer dem på hemmaplan och även en hel del på bortaplan. Dock har det blivit lite dåligt med bortamatcher denna säsongen.

Spelar innebandy på typ korpnivå tre gånger i veckan, annars är det väl mest NHL 09 som gäller.


Hockey

Nyholm
Medlem

Antal inlägg : 2
Age : 37
Spelarnamn : Nyholm
Tröjnummer : 14
Position : HF
Registration date : 09-01-10

Till överst på sidan Gå ner

Vafaan gör du? Empty kfkf

Inlägg  robban89 ons jan 14, 2009 7:38 pm

Skriver inget här för jag vill inte ge åklagarmyndigheten ett försprång Very Happy

robban89
Lagmedlem

Antal inlägg : 106
Spelarnamn : Robbaninho
Tröjnummer : 33
Position : LW, RW , Defender vid behov
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vafaan gör du? Empty Sv: Vafaan gör du?

Inlägg  Vanguard ons jan 14, 2009 9:13 pm

robban89 skrev:Skriver inget här för jag vill inte ge åklagarmyndigheten ett försprång Very Happy
Haha, robban har snattat sitt NHL09 :p
Vanguard
Vanguard
Medlem

Antal inlägg : 121
Age : 42
Spelarnamn : Oscar Lindqvist
Tröjnummer : 21
Position : Center/Allround
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vafaan gör du? Empty Sv: Vafaan gör du?

Inlägg  carlbrant tor jan 15, 2009 7:24 pm

ja just det kanske skulle skriva en rad jag oxå..

Mitt namn e ju michael carlbrant född smålänning i kalmar emigrerade till en liten håla utanför växjö...(Alvesta) där jag bor tillsamans med min flickvän och min son..en blivande nhl stjärna..fick sina första kläder med nhl märket på när han låg i pungen så att säga..

e 30 år jobbar som elmontör bygger tråkiga grejer främst till BT som e ett känt truck märke..
e lite av en gansgster som hängde bakom lås och bom i min ungdom men som lyckligtvis tog sig ur missbruk och gatuslagsmål med hjälp av samhället som alltid trodde på mig..så allt är ju inte skit i vårt samhälle dom hjälpte väl mig...

har 13st syskon..3st helbröder och 1 halvsyrra 4 halvsyrror och 3halvbröder och så träffade jag en snubbe på en pub i ronneby vi kom fram till efter ett par timmar att vi hade samma syrra men inte samma föräldrar ....skumt men han bjöd på öl hehe..

sen vet jag att det finns en del syskon till men vet knappt vad dom heter eller är för kön..
..........spelat innebandy i div1 i norge närmare bestämt i kolboten där jag jobbade på ett lager strax utanför..fick ju inga jobb med mina meriter i sverige hehe..
lirade även i sverige men främst höll man till i div5 med den lokala klubben med sina vänner...var en lovande tennis spelare som 15åring men då började man ju med all annan skit så där gjorde man fet bort sig..tränade med spelare som stefan edberg..kanske inte alla känner till men jonas björkman kanske ni hört talas om..och en viss magnus larsson..men som sagt det va häftigare att slå folk på truten och knarka..sicken jävla idiot man va....hann faktisk med att tillhöra en skola oxå fick ett brev i samband med skolavslutningen i 9an när det va dags för slutbetyg..sånt fick jag aldrig fick en lapp DU TILLHÖR ALVESTA KOMMUN GRÖNKULLA SKOLAN M.M vet inte om det va bra men dum som man va man väl stolt och tuff....blev hjälpt ja (just d) träffade en kille som blev min kontakt person och han introducerade hockeyn i mitt liv...TROJA-LJUNGBY..där jag ick följa med och vara entre värd det hjälpte mig att hålla mig borta från massa skit..senare fick jag möjliheten att åka runt på skolor och tala lite om mitt missbruk och andra tunga saker..förhoppningsvis hjälpte jag ngn lite stackare..det hjälpte mig sj ..iallfall..

saker som e viktiga för mig ? NHL SAMBO SON FAMILJ...
Hatar att förlora (dälig förlorare) men även stor i nederlaget (aldrig i helvete)..

Carlbrant................#78
carlbrant
carlbrant
Lagmedlem

Antal inlägg : 29
Age : 45
Spelarnamn : Carlbrant
Tröjnummer : 78
Position : center
Lag : COG
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vafaan gör du? Empty Sv: Vafaan gör du?

Inlägg  bait19 lör jan 17, 2009 4:11 pm

Kenneth Söderman är då jag. Kallas annars Kunta.

Är nykomling i laget. Tidigare har jag lirat i fyra olika klubbar (namnen kommer jag inte ihåg). Senast i Swedish Pride.

Annars är jag en 19-årig kille som tog studenten i somras. Funderar just nu på vad jag istället ska studera till hösten. För stunden bosatt i Köping, Västmanland (inga roliga skämt nu, hört de flesta Rolling Eyes)

Annars på min fritid spenderas den till mesta del att ha koll och följa Colorado Avalanches resa i NHL. Frilansar som skribent på svenskafans.com. Vilket har varit en av de bästa sakerna som jag har fått. Visserligen är det lite stressigt runt trading line och så, men smällar man får ta eller vad man ska säga...

I grund och botten är jag "renodlad" fotbollsspelare, vilket jag ännu har stort intresse för. Annars överlag ska det tilläggas att jag har ett stort intresse för idrott..
bait19
bait19
Medlem

Antal inlägg : 76
Age : 35
Spelarnamn : Kenneth Söderman
Tröjnummer : 89
Position : Allround
Lag : LeR
Registration date : 09-01-17

https://www.youtube.com/watch?v=igdPRbS7EYY

Till överst på sidan Gå ner

Vafaan gör du? Empty Sv: Vafaan gör du?

Inlägg  Marwin74 sön jan 18, 2009 8:14 pm

Bait// Roligt jag gjorde också en kort sejour som skribent på SF skrev då om mitt favorit lag San Jose på NHL sidorna:), hänger du något på NHL forumet också?
Marwin74
Marwin74
Moderator

Antal inlägg : 86
Age : 115
Spelarnamn : Martin
Tröjnummer : 74
Position : Center
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vafaan gör du? Empty Sv: Vafaan gör du?

Inlägg  bait19 sön jan 18, 2009 9:15 pm

Marwin74 skrev:Bait// Roligt jag gjorde också en kort sejour som skribent på SF skrev då om mitt favorit lag San Jose på NHL sidorna:), hänger du något på NHL forumet också?

Jasså? Var det länge sen du skrev där =)? Har varit där sen december 2007.

Nja har inte så stor koll på det, så vet inte vad som sägs där. Men tror att Mattias Larsson (St. Louis) och Andreas Holmm (Buffalo) är där en del.
bait19
bait19
Medlem

Antal inlägg : 76
Age : 35
Spelarnamn : Kenneth Söderman
Tröjnummer : 89
Position : Allround
Lag : LeR
Registration date : 09-01-17

https://www.youtube.com/watch?v=igdPRbS7EYY

Till överst på sidan Gå ner

Vafaan gör du? Empty Sv: Vafaan gör du?

Inlägg  Marwin74 sön jan 18, 2009 10:03 pm

Jo holm och Mattias är väl rätt aktiva, slutade i början av -07, skriver inte sådär jättemycket på forumet nuförtiden, har lite kontakt med devilswede/kopitar och några andra därifrån (kör en yahoo fantasyliga). Kopitar (Petter som skriver för Kings) är en riktigt duktig tvspels hockey spelare tyvärr bytte han konsol förra året till ps3 annars hade han varit ett riktigt kap (vi körde en del teamplay i 08, han var rankad topp 30 i världen i vs. matcher på 07 riktigt trevlig kille).
Marwin74
Marwin74
Moderator

Antal inlägg : 86
Age : 115
Spelarnamn : Martin
Tröjnummer : 74
Position : Center
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vafaan gör du? Empty Sv: Vafaan gör du?

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet