Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Northern Stars

+11
bait19
Zlantanovic
nhlskott
Marwin74
Lantanovic
Vanguard
Kingen
Lyttbacka
HeinzHarald
vajb
Snellhest
15 posters

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Gå ner

Northern Stars Empty Northern Stars

Inlägg  Snellhest fre jan 09, 2009 3:19 am

2-0 till Gamereactor
efter underbart spel av vajb Snellhest och moonfare. va typ extas hela matchen Very Happy
otroligt bra frösvarsarbete men oxå en del tur Very Happy aahhh kommer inte kunna sova på flera timmar Very Happy

1-0 kom i första genom ett pass ner på förlängda och in till moonfare som trycker upp den i krysset.

2-0 kom i andra och Jag åker för bi deras backar med fart (kontring) och moonfare i slottet igen och in i mål

3 perioden total deff Very Happy de missa dock 2 frilägen Very Happy


Senast ändrad av Snellhest den fre jan 09, 2009 3:23 am, ändrad totalt 1 gång

Snellhest
Medlem

Antal inlägg : 73
Age : 41
Spelarnamn : Erik Hallqvist
Tröjnummer : 83
Position : HF.MV
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Northern Stars Empty Sv: Northern Stars

Inlägg  vajb fre jan 09, 2009 3:22 am

Notera att vi överlevde två hela utvisningar mot dessa rovdjur dessutom, detta måste ha varit deras sämsta match på länge. Breda stolpar, grym datormålvakt och innebandymål på vår sida av planen bidrog.

Dom var 4 denna gång, så en mer för en gångs skull, istället för tvärtom.

Defensivt så ställde vi in oss på att turtla in helt och hållet i vår zon, dom skulle inte få ta skotten nära buren då dom sätter dom 100% näst intill. Detta ledde i sin tur till en vallgrav kring målburen med pokes åt alla möjliga håll. Lyckades erövra puck hyfsat ofta med tanke på motståndet och passa oss ur zon och genom mittzon, för att sen försöka dra ett par pass i deras zon innan dom fick vända om.

Ett par frilägen kom till vid olyckliga spelvändningar, men likväl så fick vi ett par frilägen som vi inte lyckades pricka dit. Kontringarna med en hög snellhest var nyckeln för oss, vilket var den enda chans vi hade.

Det kändes, som om vi hade mer tid i offensiv zon denna match, än vad vi haft på dom tidigare matcher vi kört mot dom. Kan dra en röd tråd direkt till faktum att vi försökte passa runt lite i deras zon o leta läge, med hjälp av datorbackarna. Dock... kom ju målen inte vid spelet, utan vid kontringarna, men oavsett vilket så slösade vi bort mycket tid för dom.

Trots allt, vilka sitter mest i skiten, vi som ett kasst lag som lyckas leda med 1-0, eller dom som är ett skitbra lag som mentalt måste fått sig en törn av att ligga under och inte lyckas få in pucken?

Tycker vi lyckades bra med att inte stänga in oss helt, även om vi spelade defensivt, vi fick ju kontringarna. Sen överlevde vi som sagt två utvisningar med stor hjälp av moonfares vunna tekningar i egen zon.

Dom spelade bättre än oss, men vi kontrade o stängde igen bättre än dom. Dom tar ju bara säkra lägen och stundtals kändes det som om det blev lite för få avslut för dom.

I slutändan kändes vinsten som tack för att vi tillbad hockeyguden före matchstart, detta ska inte vara möjligt. Smile


Senast ändrad av vajb den fre jan 09, 2009 4:35 pm, ändrad totalt 1 gång

vajb
Medlem

Antal inlägg : 109
Age : 44
Spelarnamn : Erik Holmsten
Tröjnummer : 66
Position : Back
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Northern Stars Empty Sv: Northern Stars

Inlägg  HeinzHarald fre jan 09, 2009 10:47 am

Härligt!

Då tog vi två fina skalper igår med en back och två anfallare på banan.
HeinzHarald
HeinzHarald
Moderator

Antal inlägg : 193
Age : 43
Spelarnamn : Harald Carlsson
Tröjnummer : 7
Position : Högerback
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Northern Stars Empty Sv: Northern Stars

Inlägg  Lyttbacka fre jan 09, 2009 2:43 pm

Grymt jobbat. Fan att man missade den matchen. Vore något.
Lyttbacka
Lyttbacka
Medlem
Medlem

Antal inlägg : 60
Age : 33
Spelarnamn : Urban Slobovich
Tröjnummer : 44
Position : Högerforward
Lag : LeR
Registration date : 07-10-21

Till överst på sidan Gå ner

Northern Stars Empty Sv: Northern Stars

Inlägg  Kingen tis jan 13, 2009 4:23 am

GRSE-NOS 0-1

Moonfare (LW) - Carlbrant (C) - Bot (RW)
Vajb (LD) - King (RD)

I första perioden hade vi faktiskt riktigt bra koll på Northern Stars, ett par PP gjorde att vi skapade en del tryck, även fast dom riktigt klara chanserna uteblev.
I andra så tog UT en korkad utvisning, och med bara en manuell back blev det till slut för mkt att hålla undan på båda sidor och NOS kunde trycka in 0-1 vid första stolpen.
Resten av matchen så släppte vi inte till så många fler klara lägen, tror att dom hade ett friläge på hela matchen. Framåt så blev det ganska svårt att skapa ngt riktigt vasst, och i ärlighetens namn så var dom nog närmare 0-2 än vi var 1-1.
Tyckte ändå att vi krigade på riktigt bra mot så pass bra motstånd. Med tanke på att vi inte hade med ngn av våra "naturliga målsprutor" så får detta ändå ses som en riktigt bra insats.
Kingen
Kingen
Medlem

Antal inlägg : 214
Age : 48
Spelarnamn : Ace King
Tröjnummer : 76
Position : Defender
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-08

Till överst på sidan Gå ner

Northern Stars Empty Sv: Northern Stars

Inlägg  Vanguard tis jan 20, 2009 2:28 pm

Det spelades juh några matcher mot NoS igår, varför har ingen skrivit något om dem? vore riktigt kul å höra en lite recap för oss som inte var med, även om resultaten inte gick hela vägen Smile ...ena matchen hörde jag spelade ni riktigt bra å var tydligen värda vinsten, eller?
Vanguard
Vanguard
Medlem

Antal inlägg : 121
Age : 42
Spelarnamn : Oscar Lindqvist
Tröjnummer : 21
Position : Center/Allround
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Northern Stars Empty Sv: Northern Stars

Inlägg  HeinzHarald tor jan 22, 2009 1:47 am

GRSE 1 - Northern Stars 0

Marwin, Snellhest, Helge och jag mötte NOS (fem pers). Vi spelade så äckligt disciplinerat att man blir helt lyrisk. De hade 3 (!) registrerade skott på mål under hela matchen. Så få skott har jag bara varit med om en gång tidigare och då mot ett skitlag. Många farliga skott som kunde gått in men vi täckte svinbra. Lyckades även stoppa dem på blå ganska bra. Helt klart bland det absolut bästa jag någonsin sett oss spela defensivt.

Vårt mål kom på kontring efter gediget arbete av Snellhest. Vi spelade "tråkig" hockey men tusan vad skoj och nervöst det var att lira. Ännu mer spännande blev det när Helge blev tvungen att ta en utvisning, men de var i princip inte närmare att göra mål under de två minuterna än under resten av matchen.

Veckans första match för min del, och vilken start på veckan sen.
HeinzHarald
HeinzHarald
Moderator

Antal inlägg : 193
Age : 43
Spelarnamn : Harald Carlsson
Tröjnummer : 7
Position : Högerback
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Northern Stars Empty Sv: Northern Stars

Inlägg  Kingen tor jan 22, 2009 3:39 am

Sjukt bra jobbat boys! Very Happy

F**n vad avis jag blir på dig Heinz... Första matchen på hela veckan och du få möta NOS!!
Själv har man kört ca 10-15 matcher om dagen sen i måndags och inte fått möta ett enda "storlag"... Sad (kanske lika bra det med tanke på allt detta laggande iofs)


En ännu mer imponerande insatts med tanke på att jag nyligen märkte att NOS har värvat två spelare från "the three underdogs". Och dom var ju inte kattskit precis...
Killer Machines skriver i sin tur, under sin lagkommentar: "NOR tar in 99 glitchare för att stanna top 20"...


Senast ändrad av Kingen den tor jan 22, 2009 10:44 am, ändrad totalt 1 gång
Kingen
Kingen
Medlem

Antal inlägg : 214
Age : 48
Spelarnamn : Ace King
Tröjnummer : 76
Position : Defender
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-08

Till överst på sidan Gå ner

Northern Stars Empty Sv: Northern Stars

Inlägg  Snellhest tor jan 22, 2009 3:51 am

Norther Stars ligger på 19 plats i 1 nu.. de har oxå tappat mycket. låg ju 8 för nån vecka sen.

Snellhest
Medlem

Antal inlägg : 73
Age : 41
Spelarnamn : Erik Hallqvist
Tröjnummer : 83
Position : HF.MV
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Northern Stars Empty Sv: Northern Stars

Inlägg  Lantanovic tor jan 22, 2009 3:45 pm

Lantanovic från Northern Stars här. Jag har inte blivit inplockad från Underdogs som det påstås. Historik är som följer, jag spelade över 200 matcher för Norhtern stars, sen runt julen så hoppade jag av med orsak av tidsbrist. I januari så gick jag med Underdogs där jag spelade ca 5 matcher, kort därefter spelade jag 2 matcher för Siberian Panthers, och nu alltså tillbaka i moderklubben. Vi har plockat JBastian ja, men han har dock inte använt någon 99-glitch, det är bara löjliga rykten som Killing Matchine har spridit. Vi skulle aldrig ta in en 99a med tanke på att det skulle stänga av laget i ett eventuellt slutspel.

Får dock säga grattis till vinsten igår då vi underpresterade sjukt. Men visst, ni gjorde det bra. Vi tappade även en match strax efter då vi spelade lika svagt. Som tur är så räddade vi tillbaka 30p innan natten var slut, men vi var ändå back över 100p sett på hela kvällen. Ingen bra dag för oss

Lantanovic
Medlem

Antal inlägg : 5
Age : 35
Spelarnamn : Jesper Lantanovic
Tröjnummer : 88
Position : LD/RD
Registration date : 09-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Northern Stars Empty Sv: Northern Stars

Inlägg  Marwin74 tor jan 22, 2009 3:53 pm

Ingen ifrån grse tror att ni glitchar, isf hade vi inte mött er, vad andra säger och tycker har inte så stor bäring på hurivida vi bojkottar lag. Bastian har jag spelat någon gång med på communityn och det syns att han inte glitchar utan mest bara är jävligt duktig. Det som var skönt med vinsten för våran 5:a (såg att den andra 5:an åkte på lite torsk senare mot er) var att vi hade en tydlig gameplan som vi försökte följa och den här gången gick det hem, som Harald skrev så var det inte världens roligaste hockey men personligen är jag ett stort fan av trapp hockey alà devils. Hoppas vi möts snart igen.

Btw hoppas verkligen ni grejjar att gå till slutspel, det behövs ju ett skandinaviskt lag som håller fanan högt, hellre ni än dryg-pellarna i KM.


Senast ändrad av Marwin74 den tor jan 22, 2009 4:01 pm, ändrad totalt 1 gång
Marwin74
Marwin74
Moderator

Antal inlägg : 86
Age : 115
Spelarnamn : Martin
Tröjnummer : 74
Position : Center
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Northern Stars Empty Sv: Northern Stars

Inlägg  vajb tor jan 22, 2009 3:59 pm

Jepp, vi torskade med 0-4, fick inte ihop försvarsspelet riktigt. Moonfare frågade om jag behövde en back bredvid mig och jag nekade, absolut dummaste grejjen jag gjort den kvällen. Det brukar gå men inte då. Smile

Vi tog igen det med att nita The Nordic Legion matchen efter med 1-0 iaf, det blev väl deras 7e förlust totalt tror jag, kändes som dagens bästa match för oss då vi låste igen helt trots att dom verkade vassa.

vajb
Medlem

Antal inlägg : 109
Age : 44
Spelarnamn : Erik Holmsten
Tröjnummer : 66
Position : Back
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Northern Stars Empty Sv: Northern Stars

Inlägg  HeinzHarald tor jan 22, 2009 4:05 pm

vajb skrev:Moonfare frågade om jag behövde en back bredvid mig och jag nekade, absolut dummaste grejjen jag gjort den kvällen. Det brukar gå men inte då. Smile

Lustigt. Jag var på väg att göra samma sak då Helge först hade tänkt köra lite forward och jag också tycker det brukar gå bra tillsammans med datorback, men det var en förbaskad tur att Helge valde att köra back onekligen. Hade varit helt omöjligt att försvara bägge stolparna annars.
HeinzHarald
HeinzHarald
Moderator

Antal inlägg : 193
Age : 43
Spelarnamn : Harald Carlsson
Tröjnummer : 7
Position : Högerback
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Northern Stars Empty Sv: Northern Stars

Inlägg  vajb tor jan 22, 2009 4:12 pm

Den missen gör man inte om mot DET laget iaf. Smile

vajb
Medlem

Antal inlägg : 109
Age : 44
Spelarnamn : Erik Holmsten
Tröjnummer : 66
Position : Back
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Northern Stars Empty Sv: Northern Stars

Inlägg  nhlskott tor jan 22, 2009 5:05 pm

Den nya Jbastian har blivit borttagen från poängligan? Är det en bugg eller gör EA en razzia?

nhlskott
Medlem

Antal inlägg : 1
Age : 78
Spelarnamn : papapili
Tröjnummer : 87 såklart
Position : åskådare
Registration date : 09-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Northern Stars Empty Sv: Northern Stars

Inlägg  vajb tor jan 22, 2009 5:28 pm

Det är många som har streck på statsen just nu, det löser sig när dom kört en match påstod Lytt iaf. Smile

vajb
Medlem

Antal inlägg : 109
Age : 44
Spelarnamn : Erik Holmsten
Tröjnummer : 66
Position : Back
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Northern Stars Empty Sv: Northern Stars

Inlägg  Lantanovic tor jan 22, 2009 5:37 pm

Seriöst? Isåfall har han bedragit hela laget

Lantanovic
Medlem

Antal inlägg : 5
Age : 35
Spelarnamn : Jesper Lantanovic
Tröjnummer : 88
Position : LD/RD
Registration date : 09-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Northern Stars Empty Sv: Northern Stars

Inlägg  vajb tor jan 22, 2009 5:38 pm

Helt borttagen förresten, eller bara ej visad statistik?

vajb
Medlem

Antal inlägg : 109
Age : 44
Spelarnamn : Erik Holmsten
Tröjnummer : 66
Position : Back
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Northern Stars Empty Sv: Northern Stars

Inlägg  Lantanovic tor jan 22, 2009 5:45 pm

Well, Falkiniz andra profil är också helt streckad.. Så lär inte vara något

Lantanovic
Medlem

Antal inlägg : 5
Age : 35
Spelarnamn : Jesper Lantanovic
Tröjnummer : 88
Position : LD/RD
Registration date : 09-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Northern Stars Empty Sv: Northern Stars

Inlägg  Marwin74 tor jan 22, 2009 5:55 pm

Det där har hänt i våran roster ett antalgånger statsen kommer som Lytt sagt tillbaka när de spelar match igen, har inget med glitch att göra.
Det senaste jag hörde ang. patchen är att ingen kommer resetas utan att det endast kommer en spärr för att lägga över 20 poäng i varje kategori.

enl. denna tråden orkar inte leta igenom den men det är iaf en av programerarna som svarar på frågor.

http://forums.ea.com/mboards/thread.jspa?threadID=482146&start=135&tstart=0
Marwin74
Marwin74
Moderator

Antal inlägg : 86
Age : 115
Spelarnamn : Martin
Tröjnummer : 74
Position : Center
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Northern Stars Empty Sv: Northern Stars

Inlägg  HeinzHarald tor jan 22, 2009 6:33 pm

Marwin74 skrev:Det senaste jag hörde ang. patchen är att ingen kommer resetas utan att det endast kommer en spärr för att lägga över 20 poäng i varje kategori.

Mja, så verkar han inte riktigt ha sagt.

It will not allow people to have higher attributes than their Card level entitles them to. People who have legit players won't have to do anything, people who have "juiced" players will need to redo them.

A decision will have to be made about what to do with stats and rating points.

My own thought is that it should be reset, but people should keep their stats and cards because forcing them to work their way back through that is not reasonable.
HeinzHarald
HeinzHarald
Moderator

Antal inlägg : 193
Age : 43
Spelarnamn : Harald Carlsson
Tröjnummer : 7
Position : Högerback
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Northern Stars Empty Sv: Northern Stars

Inlägg  Marwin74 tor jan 22, 2009 8:19 pm

Jo fel av mig Harald, kanske läser jag in för mycket i detta men jag tror att 1. glitchare kommer att åka ner till superstar kortet (det är väl där man hamnar om man börjar glitcha som legend) eller 2. får börja om ifrån början (rookie card?).

Att de skulle bli bannade 4 life eller lynchade och upphängda i globen för allmän beskådan (robbans förslag) verkar inte är särskilt troligt.

Statsmässigt blir det en klurig fråga ska ett helt lag drabbas om en glitchar osv. känns sönder snackat och dessutom fel tråd.
Marwin74
Marwin74
Moderator

Antal inlägg : 86
Age : 115
Spelarnamn : Martin
Tröjnummer : 74
Position : Center
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Northern Stars Empty Sv: Northern Stars

Inlägg  vajb tor jan 22, 2009 8:25 pm

Att dom faktiskt får bort möjligheten ATT glitcha samt nollställer dom spelare som HAR glitchat, är allt jag bryr mig om, för då blir det en mindre sak för folk att hänga upp sig på, då kan vi lägga fokus på spelet istället, där det hör hemma.

Om dom som är värst på att anta att folk fuskar skulle lägga all den tiden på att kika hur de skulle kunna förbättra spelet på sin position istället, det skulle nog göra underverk.

Skål, för ett 2009 utan 99-glitchen och några månader av hyfsat rent spel tills nästa bugg tar sig upp till ytan! Hockey

vajb
Medlem

Antal inlägg : 109
Age : 44
Spelarnamn : Erik Holmsten
Tröjnummer : 66
Position : Back
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Northern Stars Empty Sv: Northern Stars

Inlägg  Vanguard mån jan 26, 2009 1:28 am

GamereactorSE - Northern Stars 0 - 1

Vanguard (C), Moonfare (LW), Snellhest (RW)
Bonie (LD), KingAce (RD) (eller va're Slipsen på LD?)

Jäkligt tight match som utspelade sig till mestadels i vår zon, men med väldigt disciplinerat försvarsspel från båda lagen. Tyckte vi lyckades med att gå in i deras zon mer än vi brukar. Dock var de, som vanligt, riktigt bra på att lägga hög press och utmana puckhållaren innan några riktigt farliga lägen han uppkomma.

Endel utvisningar i båda lagen öppnade dock upp matchen endel, tror att det mest var till vår fördel, men pga att jag hade svårt att vinna teken just i Power Play:en så blev det inte riktigt så bra som det hade kunnat. Bl a vid ett tillfälle då vi hade över 1 min i 5 mot 3. Det vi kanske borde ha gjort i det läget var nog att lugna ner lite & ta in pucken som ett samlat lag. Istället försökte vi få in den i zon så snabbt som möjligt vilket gjorde att de kunde hålla blå ganska bra på endast 3 man å tvinga till dumpningar osv.

Inte så mycket mer att säga. Vi lyckades ta bort deras farligaste chanser, ofta redan innan de uppstod & annars innan de han avsluta. Tillslut lyckades de dock få en man stormande mot mål lite snett från sidan å han satte den mellan målvakt & stolpen med ca: 37 sekunder kvar av 3:e perioden. Surt, men inte direkt orättvist ändå.

Bra match ivf. å som vanligt vill ni rätta mig om något jag skrivit så hojta till Smile


Senast ändrad av Vanguard den mån jan 26, 2009 12:17 pm, ändrad totalt 1 gång
Vanguard
Vanguard
Medlem

Antal inlägg : 121
Age : 42
Spelarnamn : Oscar Lindqvist
Tröjnummer : 21
Position : Center/Allround
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Northern Stars Empty Sv: Northern Stars

Inlägg  Zlantanovic mån jan 26, 2009 2:06 am

Väldigt tajt och rolig match. Som det brukar bli mellan oss i de flesta matcherna. Skönt dock att få sätta den avgörande pucken, trots lagg.
Hockey

Zlantanovic
Medlem

Antal inlägg : 4
Age : 37
Spelarnamn : Maximus Falkiniz
Tröjnummer : 19
Position : Center
Lag : Northern Stars
Registration date : 09-01-24

http://www.northernstars.moonfruit.com/#

Till överst på sidan Gå ner

Northern Stars Empty Sv: Northern Stars

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet