Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Vi tänker försöka satsa

+8
moonfare
Vanguard
Marwin74
Mördaren
vajb
bait19
Snellhest
Lyttbacka
12 posters

Gå ner

Vi tänker försöka satsa Empty Vi tänker försöka satsa

Inlägg  Lyttbacka lör feb 07, 2009 9:08 pm

Har lite nyheter att gå ut med. Har efter 900 matcher med GRS kommit fram till att jag vill göra en seriös satsning. I synnerhet på NHL 10 som kommer nästa år. Därav kommer det startas ett nytt lag under kvällen dit några välkända grs-profiler kommer att försvinna som delar denna vilja.

Känns lite som en naturlig väg att gå. Man vill ju utvecklas som spelare och detta tror jag är bra ett sätt. Hoppas innerligt att GRS lever kvar och att vi möts i framtiden, men framförallt vill jag tacka för underbara matcher och önska er lycka till!

Vi som tänkt starta laget är i dagsläget:
Lyttbacka
Mordaren
Bait19
Snellhest

Dem vill säkert göra varsitt eget avsked.
Hare bra! I love you Jag fäller en liten tår. Hör av er om ni vill spela eller nåt på liven!
/Lyttbacka

PS: Självfallet hjälper jag till med hemsidan fortfarande.


Senast ändrad av Lyttbacka den lör feb 07, 2009 10:08 pm, ändrad totalt 1 gång
Lyttbacka
Lyttbacka
Medlem
Medlem

Antal inlägg : 60
Age : 33
Spelarnamn : Urban Slobovich
Tröjnummer : 44
Position : Högerforward
Lag : LeR
Registration date : 07-10-21

Till överst på sidan Gå ner

Vi tänker försöka satsa Empty Sv: Vi tänker försöka satsa

Inlägg  Snellhest lör feb 07, 2009 9:38 pm

Med mycket funderande på detta. säkert 1 månade eller mer för mig sa lytt det.
Jag älskat min tid här. men Jag vill iaf testa och satsa stenhårt på 1 femma så man får upp lagspelet mer. Visst vi har det ganska bra här men känner att målsättning är olika.

Jag hoppas vi möts väl i våra framtida möten. Ni har gett mig otroligt mycket. Och ser detta som ett försök att nå till top.

som lytt sa så faller det lite tårar efter detta beslut. Men måste få testa på något man tror på. Tyvärr är det lite många spelare i GRS för att man riktigt ska komma överens med alla i spelstil.

Lycka till och vi syns

var inte rädd för att snacka med mig på live om ni vill.

// Snellhest

Snellhest
Medlem

Antal inlägg : 73
Age : 41
Spelarnamn : Erik Hallqvist
Tröjnummer : 83
Position : HF.MV
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vi tänker försöka satsa Empty Sv: Vi tänker försöka satsa

Inlägg  bait19 lör feb 07, 2009 10:03 pm

Jag vill först och främst ta och passa på att tacka för att jag fick chansen att gå med i ert lag. Även om jag inte varit med sen start, så har detta varit det bästa lag jag varit med i hittills. Gemenskapen är väl det som här har blivit satt som nummer 1. Och från dag ett som jag gick med, blev jag väldigt varmt välkomnad kändes det som. Och jag har här fått mött och spelat med ett flertal trevliga personer.

Jag tycker det har varit en trevlig tid, och jag hoppas innerligt att GRSE kommer att finnas kvar. Och om det är någon som vill snacka eller lira med en. Skicka ett mail så ska vi kunna ordna det då Smile.

Jag hoppas innerligt att vi möts igen snart!

MVH
Bait
bait19
bait19
Medlem

Antal inlägg : 76
Age : 35
Spelarnamn : Kenneth Söderman
Tröjnummer : 89
Position : Allround
Lag : LeR
Registration date : 09-01-17

https://www.youtube.com/watch?v=igdPRbS7EYY

Till överst på sidan Gå ner

Vi tänker försöka satsa Empty Sv: Vi tänker försöka satsa

Inlägg  vajb lör feb 07, 2009 11:39 pm

Några av dom mest aktiva samt ett par av dom man trivs som mest att spela med, underbart. Chanserna att nöta hockey större delen av dygnet verkar ha gått i botten rejält.

vajb
Medlem

Antal inlägg : 109
Age : 44
Spelarnamn : Erik Holmsten
Tröjnummer : 66
Position : Back
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vi tänker försöka satsa Empty Sv: Vi tänker försöka satsa

Inlägg  Mördaren sön feb 08, 2009 4:10 am

Efter att ha vart med från starten och med över 1000 spelade matcher så käns det konstigt att lämna laget och alla sköna lirare Sad , men jag känner som dom andra. Tack för att man fick va endel av gemenskapen (även om man kanske inte snackar så mycket)

Im a man of few words så jag har väll igentligen inte så mycket mer att klämma ur mig här, men jag hoppas att ni överlever utan mina domineranda & gudomligt sexiga hockey skills Cool

Seriöst dock ni får fortsätta äga och jag hoppas vi möts på isen i en nära framtid (lovar att inte göra för många mål på er I love you )

This is mördaren last surviving member of the gamereactorse signing off.
Mördaren
Mördaren
Medlem

Antal inlägg : 8
Age : 33
Spelarnamn : Nicklas Johansson
Tröjnummer : 25
Position : vänsterforward
Lag : LeR
Registration date : 09-01-09

Till överst på sidan Gå ner

Vi tänker försöka satsa Empty Sv: Vi tänker försöka satsa

Inlägg  Marwin74 sön feb 08, 2009 1:31 pm

Först laggar spelet sönder 2 veckors speltid sedan försöker man gå tillbaka på backen då flera verkar vilja spela forward då slutar 4 forwards, tråkigt och sorgligt. Lycka till.
Marwin74
Marwin74
Moderator

Antal inlägg : 86
Age : 115
Spelarnamn : Martin
Tröjnummer : 74
Position : Center
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vi tänker försöka satsa Empty Sv: Vi tänker försöka satsa

Inlägg  Vanguard sön feb 08, 2009 2:04 pm

Lite tråkigt kan kännas, men jag måste ändå säga att man får se det positiva i det hela! Jag känner att ni ändå är en del av laget och om ni vill experimentera med att köra 1 femma (eller ett mindre lag), för att se om ni kan få till ett mer samspelt lag så "go ahead"! Jag ser fram emot att få höra hur det går för er.

Personligen ser jag det också som en chans för oss andra att se hur vi kan få till målgörandet när vi inte kan förlita oss på de starkaste målgörarnas avslut hela tiden! Kanske kan det ge att vi äntligen måste börja lägga mer vikt på passningsspelet än vad som behövts tidigare. Det blir mao som 2 experiment i 1. Det blir även ännu viktigare för oss andra att hitta våra positioner i laget, det kommer inte funka om alla ska byta plats varannan vecka. Något som jag sagt tidigare, men hur som helst ska det bli intressant å se hur det går för både er och oss & jag ser det som självklart att ni är välkommna tillbaks när ni finner att ni inte har mycket att sätta till mot det gamla gardet i GRSE :p
Vanguard
Vanguard
Medlem

Antal inlägg : 121
Age : 42
Spelarnamn : Oscar Lindqvist
Tröjnummer : 21
Position : Center/Allround
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vi tänker försöka satsa Empty Sv: Vi tänker försöka satsa

Inlägg  Lyttbacka sön feb 08, 2009 2:55 pm

Någon som frågade vad vi hette så nämner det väl här så ni kan kika in om ni vill.

Le Resistance!


Senast ändrad av Lyttbacka den sön feb 08, 2009 3:48 pm, ändrad totalt 1 gång
Lyttbacka
Lyttbacka
Medlem
Medlem

Antal inlägg : 60
Age : 33
Spelarnamn : Urban Slobovich
Tröjnummer : 44
Position : Högerforward
Lag : LeR
Registration date : 07-10-21

Till överst på sidan Gå ner

Vi tänker försöka satsa Empty Sv: Vi tänker försöka satsa

Inlägg  vajb sön feb 08, 2009 3:42 pm

Den förändring jag själv som person kommer att känna av är att detta dödar all chans till den daytimegaming jag sysselsätter mig med när jag är ledig , dvs mellan 10.00 och prime time som exempel. Det var ju den stora styrkan egentligen, att man kunde få till en rankad match vilken tid som helst på dygnet. Vill lira hockey, inte rulla tummarna, den biten känns hyfsat hopplös nu.

Och experiment med passningsspel Vanguard... man har blitt stenhård nedskjuten varje gång man nämnt den biten, det är omöjligt, vi kan inte, vi är för dåliga på det... och så vidare. Om det är nåt man lärt sig är det att man kan inte lära folk som är inställda på att lira på ett sätt, att lira på ett annat helt utan vidare. Folk tar matcherna på olika stort allvar, då är det svårt att komma överens.

Snöoväder med flera DM snö, jobbar hela jäkla helgen, sen crashar hockeyuniversumet, vilket skit. NBA Live, är det kul tro? Blä.

vajb
Medlem

Antal inlägg : 109
Age : 44
Spelarnamn : Erik Holmsten
Tröjnummer : 66
Position : Back
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vi tänker försöka satsa Empty Sv: Vi tänker försöka satsa

Inlägg  moonfare sön feb 08, 2009 4:22 pm

Japp , håller med vaib. Det är kanon att egentligen när som helst mellan kl 13-02 kunna slå på boxen och kunna få ihop ett lag ,och ofta med bra spel dessutom. Det är i a f dom matcherna man vill komma ihåg... Hoppas det fortsätter så

Vaib , vet hur du känner dej. Jobbar också idag.12-timmars pass Crying or Very sad
,men ikväll kl 22 åker boxen på och då jävlar Wink

moonfare
Medlem

Antal inlägg : 7
Age : 56
Spelarnamn : moonfare
Position : C / LW / RW
Registration date : 09-01-12

Till överst på sidan Gå ner

Vi tänker försöka satsa Empty Sv: Vi tänker försöka satsa

Inlägg  Marwin74 sön feb 08, 2009 4:29 pm

Kommer att jobba lite på rekryterings fronten så bli inte förvånad om ni som stannar får nytt sällskap i omkl.rummet. Själv är jag, som jag skrev i skadetråden, rätt upptagen just nu men ska försöka hänga med i mån av ork och tid. Vajb just det att många av målsprutorna försvunnit gör ju att målproduktion måste prioriteras (även en ny patch som ev. plockar bort något av glitchmålen), hur vi ska göra det är en viktig och nödvändig disskution där jag hoppas vi alla känner oss trygga med att ventilera våra åsikter.
Marwin74
Marwin74
Moderator

Antal inlägg : 86
Age : 115
Spelarnamn : Martin
Tröjnummer : 74
Position : Center
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vi tänker försöka satsa Empty Sv: Vi tänker försöka satsa

Inlägg  vajb sön feb 08, 2009 10:17 pm

Hopp, verkar som att varje gång jag går till jobbet denna helg så försvinner det nån individ jag värdesätter högt ur klubben, denna gång King.

Aningen tröstlöst att fortsätta sikta på att spela OTP i detta spelet när alla man fäster sig drar vidare snabbare än vinden. Neutral

vajb
Medlem

Antal inlägg : 109
Age : 44
Spelarnamn : Erik Holmsten
Tröjnummer : 66
Position : Back
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vi tänker försöka satsa Empty Sv: Vi tänker försöka satsa

Inlägg  Helge Adam sön feb 08, 2009 10:57 pm

vajb skrev:
Och experiment med passningsspel Vanguard... man har blitt stenhård nedskjuten varje gång man nämnt den biten, det är omöjligt, vi kan inte, vi är för dåliga på det... och så vidare. Om det är nåt man lärt sig är det att man kan inte lära folk som är inställda på att lira på ett sätt, att lira på ett annat helt utan vidare. Folk tar matcherna på olika stort allvar, då är det svårt att komma överens.

Du är knappast ensam om att förespråkat passningsspel vajb Så komigen nu och visa lite frammåt anda istället. Några av dem som inte vellat utveckla spelet är ju dem som dragit. Jag har alltid stått på din sida i den diskutionen, dock har jag väl mest oftast inte varit i ditt party, sen att jag inte sagt allt förmycket öht är en annan femma Wink

Håller förövrigt med om speltiderna, Vi ska heltklart försöka fåtill lir på dagtid då jag oftast kan med. Vi får helt enkelt fortsätta kika in och se om vi finns därinne när vi vill/kan spela.
Helge Adam
Helge Adam
Medlem

Antal inlägg : 45
Age : 42
Spelarnamn : Niklas Lindkvist
Tröjnummer : 28
Position : Defence
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vi tänker försöka satsa Empty Sv: Vi tänker försöka satsa

Inlägg  Vanguard mån feb 09, 2009 1:46 am

Tyckte detta var en bättre tråd att skriva mitt svar till Bait i Wink
detta endast för att den andra tråden inte ska bli en diskussionstråd. Observera att det jag skriver endast är min åsikt, andra i laget får säga vad de tycker så Marwin/Harald kanske kan gå efter vad majoriteten tycker är rätt.

bait19 skrev:Finns möjligheten är jag gärna med och lirar med er på dagtid under veckodagarna, om man får det vill säga..

Näe, jag vet inte. Ska man vara med i ett litet "satsande" lag bara för att tiden mellan spel lira med det "icke satsande" laget, som de andra man lämnade spelar i för skojjs skull!? Tycker själv det känns lite konstigt, jag har alltid tyckt att vi har varit ett satsande lag! Kanske inte såpass att vi siktar mot topp 10, men definitivt en respektabel 1:a div plats (vad nu det är).

Vill man lira mycket, så lirar man i ett lag där det finns folk online, tror dock inte ni kommer ha några större problem där. Ni är juh bland de som är inne väldigt mycket Wink

Tycker för övrigt att det finns mycket att utveckla i detta lag, skulle bli svårt å göra det om det hela tiden försvinner & tillkommer folk som då inte är med i utvecklingen på samma sätt. Jag kommer ivf. fortsatt försöka hjälpa till å utveckla GRSE, å ni är fortfarande välkomna tillbaks, om ni frågar mig, men ska man lira här så lirar man här IMO.
Man kan göra något gästspel om man vill, men rent lojalitetsmässigt vill ivf inte jag ha en massa hattande fram å tillbaks "när det passar" så att säga.

Sen är det kanske naturligt med en lite fas där dem av oss som känner oss svikna får en chans att bearbeta det, men att vi också får en chans att se hur det kommer se ut för vår del med folk tillgängliga dagtid, spel, utveckling osv. innan vi tar ställning till något definitivt JA eller NEJ i frågan heller.

//Vanguard
Vanguard
Vanguard
Medlem

Antal inlägg : 121
Age : 42
Spelarnamn : Oscar Lindqvist
Tröjnummer : 21
Position : Center/Allround
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vi tänker försöka satsa Empty Sv: Vi tänker försöka satsa

Inlägg  carlbrant mån feb 09, 2009 2:31 am

nå ja.. det blev ett avhopp till..kände lite att luften gick ur och jag ville känna på att spela med LES så jag tackar ödmjukast för min tid här i grse och hoppas kanske tilloch med att våra vägar kanske korsas ännu en gång man vet aldrig med online spel... lycka er allihop lycka till och hoppas att ni gör bra ifrån er..

se till att hänga upp tröja 78 i taket nu..

#78 Carlbrant
carlbrant
carlbrant
Lagmedlem

Antal inlägg : 29
Age : 45
Spelarnamn : Carlbrant
Tröjnummer : 78
Position : center
Lag : COG
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vi tänker försöka satsa Empty Sv: Vi tänker försöka satsa

Inlägg  Marwin74 mån feb 09, 2009 1:22 pm

Efter ditt brandtal om GRs oförmåga till fortsatt existens, känns inte en hyllning till nr78 jätteaktuellt men lycka till iaf.
Marwin74
Marwin74
Moderator

Antal inlägg : 86
Age : 115
Spelarnamn : Martin
Tröjnummer : 74
Position : Center
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vi tänker försöka satsa Empty Sv: Vi tänker försöka satsa

Inlägg  carlbrant mån feb 09, 2009 2:56 pm

Menade snarare min egen oförmåga att existera i grs..än laget förutsättningar..sen påtalade jag dock svårigheten att hålla igång ett lag på dennes regler och dyligt..men var ändå imponerad över att det höll så länge utan avhopp..försökte dock avsluta min tid men en liten glimt i ögat..men ber herr marwin om ursäkt om denne kände sig förnärmad på ngt sätt..trodde folk visste att jag brukar tala först och tänka sedan och..hoppas ni kan läsa mellan raderna när jag går rampage.

78 Carlbrant

Hissar ni tröjan eller?
carlbrant
carlbrant
Lagmedlem

Antal inlägg : 29
Age : 45
Spelarnamn : Carlbrant
Tröjnummer : 78
Position : center
Lag : COG
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vi tänker försöka satsa Empty Sv: Vi tänker försöka satsa

Inlägg  Marwin74 mån feb 09, 2009 4:15 pm

Jag blev personligen inte förnärmad, nej. Men du kanske inte ska förutsätta att alla ständigt ska ha överseende med att du snackar först, speciellt inte när det gäller konversation över headset, då det är svårt att uppfatta mimik, tonläge osv.
Det du rapade upp, även om det var dina personliga åsikter, kändes mest i situationen som väldigt okreativt och motivations dödande för de som ville stanna i laget (eller inte kände att de hade något val) och jag antar att jag då missade glimten i det hela. Oavsett så är det överspelat, tröjan är hissad. Lycka till.
Marwin74
Marwin74
Moderator

Antal inlägg : 86
Age : 115
Spelarnamn : Martin
Tröjnummer : 74
Position : Center
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vi tänker försöka satsa Empty Sv: Vi tänker försöka satsa

Inlägg  Slipsen mån feb 09, 2009 4:44 pm

Det händer mycket här märker jag. Det går inte att missa en hel helg utan spelande tydligen, så när man som vanligt går in på forumet för att läsa lite om helgen matcher på måndagsmorgonen möts man av en chock.
Flera av de tongivande spelarna försvinner och startar ett nytt lag… Om man skulle sammanfatta det hela så är det alltså: Lyttbacka, Mördaren, Bait, Snellhest, Carlbrant och Kingen (??) som har lämnat laget och kommer numera spela i Le Resistance.

Då får man önska Er lycka till och ser fram emot att möta Er i framtiden.
En fråga bara kommer det försvinna några fler från GRSE Question

Vi som är kvar får kämpa på och jobba vidare på vårt lagspel och inte förlita oss så mycket på individuella prestationer. Förhoppningsvis kommer lagspel betala sig mer när den nya patchen släpps!
Hockey
Slipsen
Slipsen
Medlem

Antal inlägg : 68
Age : 41
Spelarnamn : Jonas Rämö
Tröjnummer : 15
Position : Defender
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vi tänker försöka satsa Empty Sv: Vi tänker försöka satsa

Inlägg  Kingen mån feb 09, 2009 6:02 pm

Som det framkommit tidigare i tråden så har alltså, efter mkt om och men, även jag valt att hoppa på detta projekt.
Jag har dock väldigt svårt att se det som att jag lämnar grs helt och hållet. Detta känns, i alla fall för mig, mer som en slags satsning av grs på att skapa ett alternativ för en lite seriösare satsning. Hade personligen sett att det hade skett i samråd med hela laget iofs, tror att alla hade haft full förståelse att några velat satsa lite extra...
Skulle verkligen vilja se att vi håller dörrarna öppna för möjligheten att få lira med er igen. Praktiskt sett så är det ju inget jobb precis, om det bara är GMs online förstås. Vet dock att det råder delade meningar om detta...

Efter nästan 700 matcher i grse-tröjan så känns det helt främmande för mig att klippa helt. Skulle kännas väldigt konstigt att inte få lira mer med alla sköna individer som man har tillbringat så många underhållande timmar på isen med... Kan säga att jag har brunnit ngt oerhört för klubben under min tid här. Det var många år sedan jag känt mig så engagerad i ngt... Detta engagemang har dock fått mig att börja ta spelet allt mer seriöst. Har på senare tid börjat må riktigt dåligt varje gång vi förlorat. Wink
När möjligheten dök upp att lira back i den här superfemman gav det mig dock en fantastisk chans till en topp-position inom EASHL som kanske aldrig dyker upp igen. Var helt enkelt tvungen att ta den...

Hoppas verkligen att vi kan fortsätta att ha någon form av samarbete framöver, och att vi inte låter prestige och principer sätta käppar i hjulen. Har dock full förståelse om någon skulle sätta sig emot detta...

Mvh King #76
Kingen
Kingen
Medlem

Antal inlägg : 214
Age : 48
Spelarnamn : Ace King
Tröjnummer : 76
Position : Defender
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-08

Till överst på sidan Gå ner

Vi tänker försöka satsa Empty Sv: Vi tänker försöka satsa

Inlägg  Vanguard tis feb 10, 2009 1:59 am

Näe du kingen, jag får nog säga att jag håller med dig där! Tycker definitivt att vi tar dethär som ett form av experiment i första hand så får vi se hur det går, för både er och oss!
Sen tycker jag dock att detta inte bara ska vara till en fördel för det nya laget, utan att även vi skall kunna försöka dra nytta ev detta genom att vi får chansen att köra vårt spel utan specifika scorers, så att vi på så sätt kan se om inte vi kan hitta lösningen på hur man bäst spelar när man inte har dem på isen. Därav (Bl a) mitt motstånd mot hattande mellan lagen. Åtminstone till en början, sen har vi juh alltid Communityn för de gånger då det är två av "oss" & 2 av "er", som tidigare idag Wink

@Carlis: angående tröjjhisningen så var det så att vi i början var rädda att vi skulle råka hissa skiten innan du han krypa ur den och att vi därmed skulle glömma dig i taket ;p
Vanguard
Vanguard
Medlem

Antal inlägg : 121
Age : 42
Spelarnamn : Oscar Lindqvist
Tröjnummer : 21
Position : Center/Allround
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vi tänker försöka satsa Empty Sv: Vi tänker försöka satsa

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet