Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Den stora Whine-tråden

+9
Marwin74
Lyttbacka
robban89
Benhard
vajb
HeinzHarald
Slipsen
Helge Adam
Kingen
13 posters

 :: Övrigt

Sida 1 av 3 1, 2, 3  Nästa

Gå ner

Den stora Whine-tråden Empty Den stora Whine-tråden

Inlägg  Kingen tis jan 13, 2009 5:06 am

Tänkte att vi kunde ha en tråd där vi kunde få avreagera oss på saker som stör vårt spelande på ett eller annat sätt. Även saker man retar sig på/vill ta upp, men som inte passar i någon annan tråd, går bra att ta upp här.


Senast ändrad av Kingen den tis jan 13, 2009 5:27 am, ändrad totalt 1 gång
Kingen
Kingen
Medlem

Antal inlägg : 214
Age : 48
Spelarnamn : Ace King
Tröjnummer : 76
Position : Defender
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-08

Till överst på sidan Gå ner

Den stora Whine-tråden Empty Sv: Den stora Whine-tråden

Inlägg  Kingen tis jan 13, 2009 5:23 am

Lagg, lagg, lagg........ Något som många av er säkert har ledsnat på vid det här laget, är mitt ständiga whinande om lagg. Om ni bara visste hur mkt jag hatar den här skiten! Mad
När man i en extremt spännade och jämn match plötsligt får börja spela med stillbilder på tv:n, finns det inga ord för hur förbannad man blir! Man vet att man kommer fel i varje situation och därmed sabbar fullständigt för sina lagkamrater. Att i det läget inte börja att vara "den där som alltid gnäller om lagg hela tiden..." när man helst skulle vilja skrika ut varenda könsordskombination som finns, är oerhört frustrerande! Evil or Very Mad
När någon i detta ögonblick dessutom börjar kommentera misstagen man gör, börjar man helt plötsligt se sig om i lägenheten efter saker som går att slå sönder......

Så om ni upplever en ovanligt tyst lr nedstämd King på isen så är det inte helt omöjligt att han har stängt av micken pga allvarlig laggfrustration... Wink
Kingen
Kingen
Medlem

Antal inlägg : 214
Age : 48
Spelarnamn : Ace King
Tröjnummer : 76
Position : Defender
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-08

Till överst på sidan Gå ner

Den stora Whine-tråden Empty Sv: Den stora Whine-tråden

Inlägg  Helge Adam tis jan 13, 2009 9:23 am

King vafan har du fixat portforwarding än?


och ehm.... Hatar när (någon annan givetvis) gör 2 snabba mål innan 5 minuter och vips så va matchen över. (man måste ju gnälla om något i whine tråden) Wink
Helge Adam
Helge Adam
Medlem

Antal inlägg : 45
Age : 42
Spelarnamn : Niklas Lindkvist
Tröjnummer : 28
Position : Defence
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Den stora Whine-tråden Empty Sv: Den stora Whine-tråden

Inlägg  Kingen tis jan 13, 2009 11:20 am

Ska testa i kväll och köra "utanför" routern och se om det blir bättre.
Håller med om att det är ruskigt störande med folk som drar inom 5 min. Ändå försöker man ju alltid åta bli att näta för snabbt... Wink
Kingen
Kingen
Medlem

Antal inlägg : 214
Age : 48
Spelarnamn : Ace King
Tröjnummer : 76
Position : Defender
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-08

Till överst på sidan Gå ner

Den stora Whine-tråden Empty Sv: Den stora Whine-tråden

Inlägg  Slipsen tis jan 13, 2009 11:42 am

Bra tråd Kingen!
Själv skulle jag vilja gnälla på att det inte går att slå den ”raka” passen till forward vid tekning i egen zon. Säg att jag spelar högerback och vi har tekning i egen zon till höger om målvakten och vi inte har den ”defensiva tekningsuppställningen” (den med 3 man framför eget mål). Vinner vi tekningen vill man som back slå den snabba passningen upp till högerforwarden som ligger i bra position för kontring (då deras back oftast börjar backa). Men istället för att passningen sitter på läppen på forwarden så slås den alltid in i sarghörnet och vidare ut mot mitten och det blir alltid livsfarligt då alla är på väg framåt och man som passningsläggare tror att pucken är på väg ut ur zon. Har fan försökt med allt, verkligen sikta rakt fram med spaken och inte ut mot sidan men ändå hamnar puck jäveln ut i rundeln.

Åhh det va skönt att få säga detta för det är något jag blir så oerhört irriterad på. Kanske är det bara att jag inte är duktig nog och behöver träna mer men jag vet inte riktigt hur jag skall komma runt problemet. Förslag på lösningar mottages gärna.


Senast ändrad av Slipsen den tis jan 13, 2009 5:21 pm, ändrad totalt 1 gång
Slipsen
Slipsen
Medlem

Antal inlägg : 68
Age : 41
Spelarnamn : Jonas Rämö
Tröjnummer : 15
Position : Defender
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Den stora Whine-tråden Empty Sv: Den stora Whine-tråden

Inlägg  HeinzHarald tis jan 13, 2009 11:56 am

Slipsen skrev:Säg att jag spelar högerback och vi har tekning i egen zon till höger om målvakten och vi inte har den ”defensiva tekningsuppställningen” (den med 3 man framför eget mål). Vinner vi tekningen vill man som back slå den snabba passningen upp till högerforwarden som ligger i bra position för kontring (då deras back oftast börjar backa). Men istället för att passningen sitter på läppen på forwarden så slås den alltid in i sarghörnet och vidare ut mot mitten och det blir alltid livsfarligt då alla är på väg framåt och man som passningsläggare tror att pucken är på väg ut ur zon.

Mitt tips är att åka försiktigt rakt framåt direkt vid tekning. Kan man ha glidande framåtfart brukar pucken kunna gå bra. Misstänker att det är just glidet snarare än det aktiva skejtandet som gör skillnaden. Sen undviker man också det som jag själv råkat ut för åtminstone två gånger att man rusat in framför mål vid tappad tekning och kommit in med så perfekt timing att man styrt in pucken efter backskott.

Nackdelen med den här metoden är att man inte har vidare bra möjlighet att vända hem bakom mål vid vunnen tekning.
HeinzHarald
HeinzHarald
Moderator

Antal inlägg : 193
Age : 43
Spelarnamn : Harald Carlsson
Tröjnummer : 7
Position : Högerback
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Den stora Whine-tråden Empty Sv: Den stora Whine-tråden

Inlägg  Slipsen tis jan 13, 2009 3:22 pm

HeinzHarald skrev:
Mitt tips är att åka försiktigt rakt framåt direkt vid tekning. Kan man ha glidande framåtfart brukar pucken kunna gå bra. Misstänker att det är just glidet snarare än det aktiva skejtandet som gör skillnaden. Sen undviker man också det som jag själv råkat ut för åtminstone två gånger att man rusat in framför mål vid tappad tekning och kommit in med så perfekt timing att man styrt in pucken efter backskott.

Ja det kan vara en av orsakerna. Ofta försöker jag åka ut mot just hörnet för att komma runt den anstormande centern som förlorat tekningen (för att få en bättre vinkel att slå passningen till forward). Så om det är som du säger så förklarar ju det en hel del eftersom jag "sid-steppar/glider" ut mot hörnet dit också passningen går trots att jag siktar framåt.
Får försöka med din teknik vid nästa match…
Slipsen
Slipsen
Medlem

Antal inlägg : 68
Age : 41
Spelarnamn : Jonas Rämö
Tröjnummer : 15
Position : Defender
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Den stora Whine-tråden Empty Sv: Den stora Whine-tråden

Inlägg  vajb tis jan 13, 2009 3:58 pm

Helge Adam skrev:King vafan har du fixat portforwarding än?


och ehm.... Hatar när (någon annan givetvis) gör 2 snabba mål innan 5 minuter och vips så va matchen över. (man måste ju gnälla om något i whine tråden) Wink

Jag skriver under på en annan variant av den där.

"Matchen är ej över bara för att motståndet gjort två snabba."

Hur många gånger har vi vänt en sån match mot riktigt bra lag dom senaste dagarna? Dags att börja inse vår kapacitet och lämna in tipsraderna därefter, alla kan ha tur och alla lag kan göra sina två mål dom kan, så att vi vet vilka grejjer vi ska bomma igen för.

vajb
Medlem

Antal inlägg : 109
Age : 44
Spelarnamn : Erik Holmsten
Tröjnummer : 66
Position : Back
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Den stora Whine-tråden Empty Sv: Den stora Whine-tråden

Inlägg  HeinzHarald tis jan 13, 2009 4:58 pm

Slipsen skrev:Så om det är som du säger så förklarar ju det en hel del eftersom jag "sid-steppar/glider" ut mot hörnet dit också passningen går trots att jag siktar framåt.
Får försöka med din teknik vid nästa match…

Ska sägas att jag misslyckas ofta dock. Very Happy Men jag har inte använt tekniken speciellt länge, knappt en vecka. Sen kan man ju lätt hamna i stressade situationer där man antingen inte har sinnesnärvaro eller tid att ta en glidare snett framåt innan passning.
HeinzHarald
HeinzHarald
Moderator

Antal inlägg : 193
Age : 43
Spelarnamn : Harald Carlsson
Tröjnummer : 7
Position : Högerback
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Den stora Whine-tråden Empty Sv: Den stora Whine-tråden

Inlägg  Kingen ons jan 14, 2009 1:00 am

Slipsen; jag vet exakt vilken passning du menar! Brukar faktiskt aldrig missa den (om man inte står och sover dvs). Svårt att förklara hur man gör men ska försöka... För det första, håller du inne LT?? Om inte, gör det... Sen handlar det nog mest om timing, mosa inte på RT direkt efter tekningen, då går pucken som du säger in i sargen. Som Heinz också sa, styr uppåt/lätt-höger direkt, vänta kanske en 1/2 sekund, sen slå passen! Givetvis ska helst HF (i det här fallet) gå rakt framåt direkt efter tekning för att det ska bli riktigt bra. Får du inte till det så får vi ta det igen på live någon dag. Lycka till!
Kingen
Kingen
Medlem

Antal inlägg : 214
Age : 48
Spelarnamn : Ace King
Tröjnummer : 76
Position : Defender
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-08

Till överst på sidan Gå ner

Den stora Whine-tråden Empty Sv: Den stora Whine-tråden

Inlägg  Kingen ons jan 14, 2009 1:19 am

När vi ändå är inne på det så kan vi lika gärna ta en annan variant också, som jag tycker att vi ska använda oss av oftare.
Samma scenario/uppställning som Slipsen beskriver ett par inlägg upp. Tekningen rakt bak till HB som slår en snabb pass till VB som står framför mål (här får inte VB röra sig innan han har fått pucken!). VB passar lika snabbt vidare till VF som direkt efter tekningen har börjat åka snett upp/vänster i banan. Denna uppspelsvariant ger ofta riktigt farliga kontringar. Går givetvis att göra spegelvänt också... Det kanske kan tyckas vara farligt att spela upp pucken till en back som står framför mål i det här läget, men om samtliga inblandade är med på vad som ska ske så går det så pass fort att ingen kommer att hinna fram och störa backen innan han har spelat vidare till forward.
Tycker faktiskt att ta ner pucken bakom mål och bygga uppspelet därifrån är det sämsta alternativet, då det tar alldeles för lång tid och motståndarlaget hinner ta sina positioner vilket förhindrar kontringsmöjligheten.
Säg gärna till om ni har andra/bättre uppspelsalternativ (än denna och den Slipsen beskrev) efter vunnen tekning i egen zon.


Senast ändrad av Kingen den ons jan 14, 2009 1:26 am, ändrad totalt 1 gång
Kingen
Kingen
Medlem

Antal inlägg : 214
Age : 48
Spelarnamn : Ace King
Tröjnummer : 76
Position : Defender
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-08

Till överst på sidan Gå ner

Den stora Whine-tråden Empty Sv: Den stora Whine-tråden

Inlägg  HeinzHarald ons jan 14, 2009 1:24 am

Ska sägas att jag också håller inne LT men misslyckas ändå då och då, men det blir bättre tycker jag.
HeinzHarald
HeinzHarald
Moderator

Antal inlägg : 193
Age : 43
Spelarnamn : Harald Carlsson
Tröjnummer : 7
Position : Högerback
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Den stora Whine-tråden Empty Sv: Den stora Whine-tråden

Inlägg  HeinzHarald ons jan 14, 2009 1:36 am

Nackdelen med din variant King är risken för förlorad tekning som går rakt till forward framför mål. Åtminstone emot 99-lag (sällan man ser skottet lyckas, men det händer) går jag alltid emot forwarden framför mål i den uppställningen för att han inte ska få rent skottläge. Sen finns även risk att motståndarna rusar rakt framåt och är man inställd på passen hinner man kanske inte ändra sig.

Det är dock inte ett tokigt förslag. Jag tycker absolut att backen framför mål ska vara beredd på att han kan få passen.
HeinzHarald
HeinzHarald
Moderator

Antal inlägg : 193
Age : 43
Spelarnamn : Harald Carlsson
Tröjnummer : 7
Position : Högerback
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Den stora Whine-tråden Empty Sv: Den stora Whine-tråden

Inlägg  Helge Adam ons jan 14, 2009 2:29 am

Fan ni gnäller ju inte! Ni diskuterar ju taktik i STORA WHINE tråden!! Shocked Detta tolereras EJ tongue
Helge Adam
Helge Adam
Medlem

Antal inlägg : 45
Age : 42
Spelarnamn : Niklas Lindkvist
Tröjnummer : 28
Position : Defence
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Den stora Whine-tråden Empty Sv: Den stora Whine-tråden

Inlägg  Benhard ons jan 14, 2009 2:36 pm

Men förhelvete passa pucken tidigare i anfallszon när "du" ser att du kommer bli redigt våldtagen längs sargen. Åker man 3 forwards nästan på rad kommer våran gubbe i mitten förhoppningsvis få pucken endå, medans "du" själv ligger på isen och undrar vidare du tappade tvålen eller inte.

Detta var väl ett riktigt QQ om något ^^
Benhard
Benhard
Medlem

Antal inlägg : 12
Age : 39
Spelarnamn : Carlsson
Tröjnummer : 09
Position : Forward
Registration date : 09-01-08

Till överst på sidan Gå ner

Den stora Whine-tråden Empty hhff

Inlägg  robban89 ons jan 14, 2009 5:57 pm

.


Senast ändrad av robban89 den fre sep 11, 2009 11:33 pm, ändrad totalt 1 gång

robban89
Lagmedlem

Antal inlägg : 106
Spelarnamn : Robbaninho
Tröjnummer : 33
Position : LW, RW , Defender vid behov
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Den stora Whine-tråden Empty Sv: Den stora Whine-tråden

Inlägg  Kingen ons jan 14, 2009 6:49 pm

Robban; varför har du inte skrivit nåt i tråden "vad faan gör du?" än!?
Du har väl inget att dölja hoppas jag...? Wink

Någon som vet hur man slipper få 5 centimeter "luft" under vissa inlägg? Det ser ju inte bra ut alltså...
Kingen
Kingen
Medlem

Antal inlägg : 214
Age : 48
Spelarnamn : Ace King
Tröjnummer : 76
Position : Defender
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-08

Till överst på sidan Gå ner

Den stora Whine-tråden Empty Sv: Den stora Whine-tråden

Inlägg  Helge Adam ons jan 14, 2009 8:00 pm

Kingen skrev:Robban; varför har du inte skrivit nåt i tråden "vad faan gör du?" än!?
Du har väl inget att dölja hoppas jag...? Wink

Någon som vet hur man slipper få 5 centimeter "luft" under vissa inlägg? Det ser ju inte bra ut alltså...

Du får skriva mer innan du postar! tongue

Fan Jag tycker det är fördjävligt att folk inte är inne och lirar när man vaknar vid typ 12:00 Går ni i skolan eller jobbar ni dagtid? det finns väl inga pengar i det? Wink
Helge Adam
Helge Adam
Medlem

Antal inlägg : 45
Age : 42
Spelarnamn : Niklas Lindkvist
Tröjnummer : 28
Position : Defence
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Den stora Whine-tråden Empty Sv: Den stora Whine-tråden

Inlägg  HeinzHarald ons jan 14, 2009 9:19 pm

Kingen skrev:Någon som vet hur man slipper få 5 centimeter "luft" under vissa inlägg?

Du ser till att ha en lägre avatar, som min.
HeinzHarald
HeinzHarald
Moderator

Antal inlägg : 193
Age : 43
Spelarnamn : Harald Carlsson
Tröjnummer : 7
Position : Högerback
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Den stora Whine-tråden Empty Sv: Den stora Whine-tråden

Inlägg  Lyttbacka ons jan 14, 2009 9:23 pm

Kingen skrev:Robban; varför har du inte skrivit nåt i tråden "vad faan gör du?" än!?
Du har väl inget att dölja hoppas jag...? Wink

Någon som vet hur man slipper få 5 centimeter "luft" under vissa inlägg? Det ser ju inte bra ut alltså...

Oundvikligt. Men ett tips om man nu vill fylla ut tomrummet är att lägga till en signatur. Tar ju åtminstone lite plats.
Lyttbacka
Lyttbacka
Medlem
Medlem

Antal inlägg : 60
Age : 33
Spelarnamn : Urban Slobovich
Tröjnummer : 44
Position : Högerforward
Lag : LeR
Registration date : 07-10-21

Till överst på sidan Gå ner

Den stora Whine-tråden Empty Sv: Den stora Whine-tråden

Inlägg  Kingen tor jan 15, 2009 5:30 am

Det var en del "djupa suckar" efter kvällens matcher idag, som i vissa fall inte inte gick så bra...

Tycker inte att laget ska deppa ihop alls för detta. Jag kan helt ärligt ta på mig minst hälften av alla baklängesmål under min "laggperiod"! Uppspelen har under dessa matcher varit av bristande kvalité, vilket gjort forwards lidande. Andra har fått göra "mitt" jobb för att jag inte har varit i rätt position alla gånger, vilket gjort att vi missat i markering på andra positioner.
Tycker verkligen inte att ni andra har börjat spela sämre på ngt sätt!
Försök att se det så här, så kommer vi igen med nya tag i morgon! Smile

Fick lira två laggfria matcher lite senare på kvällen och jäklar vad mkt bättre det gick! (se "matcher och resultat-tråden")

Åker jag på en sån här laggperiod ngn mer gång tänker jag avstå spel med laget då jag inte tycker att det känns schyst mot er andra.

Fridens! Smile
Kingen
Kingen
Medlem

Antal inlägg : 214
Age : 48
Spelarnamn : Ace King
Tröjnummer : 76
Position : Defender
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-08

Till överst på sidan Gå ner

Den stora Whine-tråden Empty Sv: Den stora Whine-tråden

Inlägg  Marwin74 tor jan 15, 2009 12:22 pm

Körde en match i communityn idag snacka om att boosten sabbat den spelformen slutade med ett F i stats och ett D!! i lagspel, fyy faan.

Kingen ödmjukaste mannen i hockey Very Happy

btw de riktiga hård glitcharna studsar upp när man lyckats tackla ner dem, ser helt galet ut men händer det i de första 5 så spring för livet.


Senast ändrad av Marwin74 den tor jan 15, 2009 4:27 pm, ändrad totalt 1 gång
Marwin74
Marwin74
Moderator

Antal inlägg : 86
Age : 115
Spelarnamn : Martin
Tröjnummer : 74
Position : Center
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Den stora Whine-tråden Empty Sv: Den stora Whine-tråden

Inlägg  Vanguard tor jan 15, 2009 1:56 pm

jepp, sluta ta på dig allt kingen, vi spelade även ganska dåligt framåt dedär matcherna, men så är det juh bara. Det gäller helt enkelt att hitta tillbaks till det bra spelet ibland. Som alla lag får göra ibland.

Jag gnäller & skyller då mer på fusklagen, som i min mening bara gör det svårare för oss att tänka på vårt spel å hitta tillbaks till det, när de bara glider runt å gör oss förbannade!
Vanguard
Vanguard
Medlem

Antal inlägg : 121
Age : 42
Spelarnamn : Oscar Lindqvist
Tröjnummer : 21
Position : Center/Allround
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Den stora Whine-tråden Empty Sv: Den stora Whine-tråden

Inlägg  Lyttbacka fre jan 16, 2009 8:19 pm

Jag trött på denna glitchhysteri som florerar. När det gått mer än fem minuter i en match så behöver vi inte gräma och åma över hur omoraliskt dumma i huvudet dem är utan kämpa på som vilken match som helst.

Likaså blir jag förbannad över att man ger upp i de matcher som vi ligger under eller det går dåligt i. Det är aldrig försent att vända! Har bevisats ett flertal gånger.

Det är förlorare som ger upp.

Sen är jag imponerad över hur kingen lyckas vrida och vända på allt så det framställs som hans fel. tongue
Lyttbacka
Lyttbacka
Medlem
Medlem

Antal inlägg : 60
Age : 33
Spelarnamn : Urban Slobovich
Tröjnummer : 44
Position : Högerforward
Lag : LeR
Registration date : 07-10-21

Till överst på sidan Gå ner

Den stora Whine-tråden Empty Sv: Den stora Whine-tråden

Inlägg  robban89 fre jan 16, 2009 9:30 pm

.


Senast ändrad av robban89 den fre sep 11, 2009 11:33 pm, ändrad totalt 1 gång

robban89
Lagmedlem

Antal inlägg : 106
Spelarnamn : Robbaninho
Tröjnummer : 33
Position : LW, RW , Defender vid behov
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Den stora Whine-tråden Empty Sv: Den stora Whine-tråden

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 3 1, 2, 3  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 :: Övrigt

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet