Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Vad hände sen?

+16
moonfare
touring
carlbrant
JONAS326
Nogger
vajb
Benhard
Snellhest
Lyttbacka
Slipsen
khaain
HeinzHarald
Kingen
robban89
Vanguard
Marwin74
20 posters

Sida 2 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Gå ner

Vad hände sen? - Sida 2 Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  Marwin74 fre aug 28, 2009 2:21 pm

Vi har under de 2 senaste kvällarna slagit cog, german eagles, flashbacks det bådar gott även om vi spelar lite för dåligt/ensidigt i anfallszon. Vi måste bli bättre på att hitta de tomma ytorna i anfallzon i 10an, då vi inte kommer att kunna glitcha oss fram till tajta vinster. Med risk att låta lite vajb så måste ytterforwards nyttja C (dvs mig tongue ) och backarna mer än vi gör idag. Det handlar inte om att C/D skall ha pucken hela tiden men ofta är det lättare att omfördela pucken högre upp i banan. Backarna har gjort den omställningen då vi började köra mycket uppspel genom C och jag tror ytterforwards måste tänka lite likadant, fast baklänges Shocked .
Marwin74
Marwin74
Moderator

Antal inlägg : 86
Age : 115
Spelarnamn : Martin
Tröjnummer : 74
Position : Center
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? - Sida 2 Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  Marwin74 fre aug 28, 2009 2:28 pm

Jag är helt för att testa att köra dump and chase i 10an. C/D dumpar yttrar försöker trycka fast (boardplay) pucken. Frågan är om C skall ner och hjälpa till i anfallzon eller båda yttrarna skall åka ner i samma hörn och C väntar högre upp som avlastning, kan se problem med att tappa C djupt i banan då C kommer behöva hjälpa D när de låserfast spelare.
Det kommer säkert att visa sig ganska snart vad som funkar, men som sagt stark defensiv med yttrar som ligger högt känner jag mig mest bekväm med. Andra kanske har andra tankar??
Marwin74
Marwin74
Moderator

Antal inlägg : 86
Age : 115
Spelarnamn : Martin
Tröjnummer : 74
Position : Center
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? - Sida 2 Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  HeinzHarald fre aug 28, 2009 2:36 pm

Har inte varit med de här två kvällarna men analysen passar klockrent in på vad jag tänkt på sedan tidigare. Bli bättre på att spela och åka in i tomma ytor och utnyttja centern (som naturligtvis får se till att ställa sig på lämplig plats också) för att kunna spela runt och inte vara så ensidiga. Att tänka som backar/center vid uppspel kan mycket väl vara en direkt genial förenkling av vad som krävs.

Sådant spel tror jag kommer att göra det betydligt enklare att "hitta" forwarden på andra sidan och backarna kan få säkrare och mer vältajmade passningar.

F.ö. ser jag det som mycket positivt att vi blivit bättre på att dumpa pucken och jaga. Att slå pucken rakt ner när man blir trängd istället för att bli av med den eller slå en chanspuck in i banan eller bakåt. I tian tycker jag vi ska utnyttja detta för att växla mellan att ta sargskydd och att slå ner pucken. Det lär skapa oro.
HeinzHarald
HeinzHarald
Moderator

Antal inlägg : 193
Age : 43
Spelarnamn : Harald Carlsson
Tröjnummer : 7
Position : Högerback
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? - Sida 2 Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  HeinzHarald fre aug 28, 2009 2:54 pm

Det jag tror skulle hjälpa vårt spel allra mest men som samtidigt är jäkligt klurigt är om vi blir riktigt bra på positionsbyte. Mellan backar och när backar går djupt i anfallszon klarar vi det helt okej, men betydligt svårare är rotationen mellan forwards och center eftersom den är så förbaskat kvick.

Vi bör definitivt alltid ha någon som befinner sig på centerposition i anfallet vilket man kanske enkelt kan definiera som att vi aldrig får vara alla tre anfallare vid/bakom förlängda, men om forwards och center kan växla vem som tar centerrollen i anfallet blir vi betydligt mycket mer varierade och jobbiga att försvara sig emot. Det som krävs är den där naturliga rörelsen, när en går upp går någon annan ner.

Jag tycker dock inte att vi ska lägga krut på att öva detta förrän vi känner att grundspelet sitter så vi har något stabilt att falla tillbaka på.
HeinzHarald
HeinzHarald
Moderator

Antal inlägg : 193
Age : 43
Spelarnamn : Harald Carlsson
Tröjnummer : 7
Position : Högerback
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? - Sida 2 Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  Marwin74 fre aug 28, 2009 4:25 pm

@Khaain det får nog bli i ett ev. 2:a GR lag isf. Har inget emot dej personligen men har svårt för din spelstil som back, tycker att du kliver på för mycket i anfall och att du ofta ligger framför mej på fel sida i hemjobbet. Är det något som bara måste funka i 10:an så är det defensiven. Du kanske tycker att jag är en kaxigjävel som säger så, men efter 1000 matcher med King/Harald så har jag svårt att samarbeta med andra typer av backspel. Som sagt inget personligt.
Marwin74
Marwin74
Moderator

Antal inlägg : 86
Age : 115
Spelarnamn : Martin
Tröjnummer : 74
Position : Center
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? - Sida 2 Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  Slipsen fre aug 28, 2009 4:58 pm

Kingen skrev:
Ang Slipsen så har jag för mig att han hade en förmåga att komma tillbaka i gammal god form väldigt fort, trots massiva uppehållsperioder... Hur står det till med "da Slips"??

Jodå Kingen, det står bra till med mig. Har dock inte kunnat få till någon speltid med 09 (online) på hur länge som helst pga att jag inte har något internet i lägenheten i Västerås. Har dock provtränat en hel del med NHL10(demot) och förhoppningsvis skall jag kunna hitta formen från fornstora dar…

-Väntar förresten fortfarande på en inbjudan från din bror om att få komma och spela hemma hos honom men den har inte dykt upp än, MOON!! Kanske springer på han på Blue MOON Bar ikväll så jag kan ta ett allvarligt snack med han om den saken.

Angående min spelaktivitet så ser jag ljusningen på problemet, har snart köpt ett hus i Uddevalla som jag förhoppningsvis också snart kan flytta till (ska bara få ett jobb också), min sambo kommer att jobba en hel del ”udda” tider vilket betyder många ensamma kvällar framför tvn Very Happy . Sen har jag lagt av med handbollen i stort sett helt, kanske träning 1-2 kvällar i veckan + en match. Så även om jag blir husägare räknar jag med fler möjligheter till istid.

Så förhoppningsvis kommer uppehållen bli färre och matcherna bli många fler. Kanske kan slippa utnämningen ”årets toffel” och bara bli nominerad Very Happy
Slipsen
Slipsen
Medlem

Antal inlägg : 68
Age : 41
Spelarnamn : Jonas Rämö
Tröjnummer : 15
Position : Defender
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? - Sida 2 Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  HeinzHarald fre aug 28, 2009 5:45 pm

Slipsen skrev:min sambo kommer att jobba en hel del ”udda” tider
/.../
Sen har jag lagt av med handbollen i stort sett helt, kanske träning 1-2 kvällar i veckan + en match.

Härligt, så ska det se ut! Very Happy
HeinzHarald
HeinzHarald
Moderator

Antal inlägg : 193
Age : 43
Spelarnamn : Harald Carlsson
Tröjnummer : 7
Position : Högerback
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? - Sida 2 Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  Marwin74 fre aug 28, 2009 6:53 pm

Gott mos!
Det är helt rätt Slipsen dags att tuffa till sig, se bara på Kane och grabbarna, sluta ta skit ifrån dussinmänniskor/flickvänner/barn etc.
Marwin74
Marwin74
Moderator

Antal inlägg : 86
Age : 115
Spelarnamn : Martin
Tröjnummer : 74
Position : Center
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? - Sida 2 Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  khaain fre aug 28, 2009 7:40 pm

Marwin74 skrev:@Khaain det får nog bli i ett ev. 2:a GR lag isf. Har inget emot dej personligen men har svårt för din spelstil som back, tycker att du kliver på för mycket i anfall och att du ofta ligger framför mej på fel sida i hemjobbet. Är det något som bara måste funka i 10:an så är det defensiven. Du kanske tycker att jag är en kaxigjävel som säger så, men efter 1000 matcher med King/Harald så har jag svårt att samarbeta med andra typer av backspel. Som sagt inget personligt.

Nej, tycker jag inte att du är, förstår verkligen att Du/King/Harald är mer samspelta ni har ju liksom spelat 1000 matcher ihop och jag har väl knappt spelat 150 matcher totalt med alla olika konstelationer av GRS. Att dock säga att jag ofta ligger framför dig i hemjobbet känns kanske lite väl tilltaget för jag tror inte att vi har spelat ihop så mycket, sen kan det ju även bero på motstånd osv att jag chansar lite mer när jag vet att vi spelar mot ett sämre lag alt. leder med några puckar, tycker ändå att när vi har spelat mot bevisat duktiga lag CoG ect. att man som mest hinner knappt hinner upp till blå innan det är dags att vända hem igen, nåja vi får väl se vad det mynnar ut i mitt mål är iaf, att spela i första laget, och göra bra ifrån mig.
khaain
khaain
Medlem

Antal inlägg : 20
Age : 40
Spelarnamn : Fredrik Modig
Tröjnummer : 3
Position : LD
Lag : Swedish Tigers

Registration date : 09-02-06

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? - Sida 2 Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  HeinzHarald fre aug 28, 2009 8:19 pm

HeinzHarald skrev:Jag är stolt över vad vi åstadkom förra säsongen och skulle därför gärna ha kvar den kopplingen.

* Vi lyckades skrämma skiten ur massor av riktigt duktiga lag.
* Vi höll oss ifrån att boosta (ja jag kan ju inte svära på att alla gjorde det, men ändå).
* De ytterst få gångerna vi hoppade från matcher var det för att vi tappat spelare eller att vi mötte uppenbara fuskare.
* Vi har inte backat ur matcher mot bra motstånd i match-up annat än mot boostande lag även även om vi haft färre spelare, uppenbara fusklag ej inräknade.
* Vi har inte slängt dynga till andra lag de gånger vi förlorat.
* Sist jag kollade hade vi spelat näst flest matcher i hela spelet.
* Vi har gjort fantastiskt bra ifrån oss trots att vi länge hade en enormt stor roster.
* Även de gångerna vi fick storstryk började vi inte flamsa utan fortsatte spela matchen ut.
* Vi har aldrig försökt pausglitcha edyl.

Min alldeles personliga favoritstolthet snarare än lagmässigt måste vara när jag berättar för Madsen att han inte är välkommen hos oss när han ville hoppa hit men tydligt visade att han inte respekterade oss som lag för fem öre. Very Happy

Dokumenterat här och på den efterföljande sidan:
http://www.gamereactor.se/forum/?forum=2&thread=107208&page=18
HeinzHarald
HeinzHarald
Moderator

Antal inlägg : 193
Age : 43
Spelarnamn : Harald Carlsson
Tröjnummer : 7
Position : Högerback
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? - Sida 2 Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  Lyttbacka fre aug 28, 2009 8:40 pm

HeinzHarald skrev:
HeinzHarald skrev:Jag är stolt över vad vi åstadkom förra säsongen och skulle därför gärna ha kvar den kopplingen.

* Vi lyckades skrämma skiten ur massor av riktigt duktiga lag.
* Vi höll oss ifrån att boosta (ja jag kan ju inte svära på att alla gjorde det, men ändå).
* De ytterst få gångerna vi hoppade från matcher var det för att vi tappat spelare eller att vi mötte uppenbara fuskare.
* Vi har inte backat ur matcher mot bra motstånd i match-up annat än mot boostande lag även även om vi haft färre spelare, uppenbara fusklag ej inräknade.
* Vi har inte slängt dynga till andra lag de gånger vi förlorat.
* Sist jag kollade hade vi spelat näst flest matcher i hela spelet.
* Vi har gjort fantastiskt bra ifrån oss trots att vi länge hade en enormt stor roster.
* Även de gångerna vi fick storstryk började vi inte flamsa utan fortsatte spela matchen ut.
* Vi har aldrig försökt pausglitcha edyl.

Min alldeles personliga favoritstolthet snarare än lagmässigt måste vara när jag berättar för Madsen att han inte är välkommen hos oss när han ville hoppa hit men tydligt visade att han inte respekterade oss som lag för fem öre. Very Happy

Dokumenterat här och på den efterföljande sidan:
http://www.gamereactor.se/forum/?forum=2&thread=107208&page=18

Hehe, här måste jag bara flika in trots att jag numer inte tillhör detta lag att det var så jävla rätt! Och om han hade kommit med så hade även punkten om boostade spelare rykt direkt.

Kul att ni kör vidare hur som helst. Och jag lovar att vi ska följa samma punkter i LeR, tillhör ju vanligt hockeyvett Smile

Vi borde anordna några interna möten någon dag när båda har lag inne. Skulle vara kul.
Lyttbacka
Lyttbacka
Medlem
Medlem

Antal inlägg : 60
Age : 33
Spelarnamn : Urban Slobovich
Tröjnummer : 44
Position : Högerforward
Lag : LeR
Registration date : 07-10-21

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? - Sida 2 Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  HeinzHarald fre aug 28, 2009 8:58 pm

Lyttbacka skrev:Vi borde anordna några interna möten någon dag när båda har lag inne. Skulle vara kul.

Ja i tian kan man ju utmana andra lag så det lär garanterat bli lite utmanande. Wink
HeinzHarald
HeinzHarald
Moderator

Antal inlägg : 193
Age : 43
Spelarnamn : Harald Carlsson
Tröjnummer : 7
Position : Högerback
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? - Sida 2 Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  Kingen lör aug 29, 2009 4:25 am

@khaiin: Problemet är att vi i år har tänkt att satsa lite hårdare och att det i första hand är dom gamla veteranerna i GRSE som kommer att köra i en femma (möjligtvis delning vid ngt tillfälle). På backsidan har vi då helt plötsligt lite ont om plats. Jag och Heinz kan omöjligt spela ngt annat än backar (även om vi säkert drömmer om det i bland) Wink

Sen så ska ev. Robban hoppa ner på VB-platsen igen i 10an. (yess! kan det bli mkt bättre när den man gillar att jävlas med mest plötsligt är ens backkollega igen!?) Wink
Dessutom kommer Slipsen (som också är VB) att göra comeback. (han får, trots låg aktivitet, dispens då han anses vara ngt av en toffel-legend i GRSE) Wink

Ser lite tight ut att få in dig någonstans där... Du kom in i GRSE vid helt fel tillfälle när det var som mest rörigt i klubben och fick aldrig riktigt chansen att spela in dig.

Vi backar som har gjort ett par hundra matcher ihop redan har ändå väldigt mkt kvar innan det blir perfekt i 10an, och då vet vi ändå rätt så skapligt hur den andre spelar vid det här laget...
Att ta in ytterliggare en back skulle vara lite som att börja om från början, något vi inte har varken tid lr lust med då det är meningen att vi ska vara ganska vassa redan från start i år.
Synd, för du verkar vara en trevlig prick annars. Smile
Kingen
Kingen
Medlem

Antal inlägg : 214
Age : 48
Spelarnamn : Ace King
Tröjnummer : 76
Position : Defender
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-08

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? - Sida 2 Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  khaain lör aug 29, 2009 4:29 pm

Kingen skrev:@khaiin: Problemet är att vi i år har tänkt att satsa lite hårdare och att det i första hand är dom gamla veteranerna i GRSE som kommer att köra i en femma (möjligtvis delning vid ngt tillfälle). På backsidan har vi då helt plötsligt lite ont om plats. Jag och Heinz kan omöjligt spela ngt annat än backar (även om vi säkert drömmer om det i bland) Wink

Sen så ska ev. Robban hoppa ner på VB-platsen igen i 10an. (yess! kan det bli mkt bättre när den man gillar att jävlas med mest plötsligt är ens backkollega igen!?) Wink
Dessutom kommer Slipsen (som också är VB) att göra comeback. (han får, trots låg aktivitet, dispens då han anses vara ngt av en toffel-legend i GRSE) Wink

Ser lite tight ut att få in dig någonstans där... Du kom in i GRSE vid helt fel tillfälle när det var som mest rörigt i klubben och fick aldrig riktigt chansen att spela in dig.

Vi backar som har gjort ett par hundra matcher ihop redan har ändå väldigt mkt kvar innan det blir perfekt i 10an, och då vet vi ändå rätt så skapligt hur den andre spelar vid det här laget...
Att ta in ytterliggare en back skulle vara lite som att börja om från början, något vi inte har varken tid lr lust med då det är meningen att vi ska vara ganska vassa redan från start i år.
Synd, för du verkar vara en trevlig prick annars. Smile

Ah, okej det blir så mycket backar, det var ju synd hade sett fram emot och spela en säsong med er eftersom ni är ett härligt gäng, då får man väl börja titta på andra alternativ / typ GRF (Gamereactor Farm) eller ny klubb då, då får jag önska er lycka till i 10:an då och så får vi se vad som händer. Mvh, Fredrik "khaain" Modig
khaain
khaain
Medlem

Antal inlägg : 20
Age : 40
Spelarnamn : Fredrik Modig
Tröjnummer : 3
Position : LD
Lag : Swedish Tigers

Registration date : 09-02-06

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? - Sida 2 Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  robban89 lör aug 29, 2009 4:32 pm

.


Senast ändrad av robban89 den tor sep 10, 2009 3:13 pm, ändrad totalt 1 gång

robban89
Lagmedlem

Antal inlägg : 106
Spelarnamn : Robbaninho
Tröjnummer : 33
Position : LW, RW , Defender vid behov
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? - Sida 2 Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  khaain lör aug 29, 2009 7:04 pm

Gamereactor Veterans, Gamereactor Farm, om vi nu ska hålla kvar vid Gamereactor namnet för igenkännandets skull då borde det väl räcka med dom 2 alternativen eller ? vilka ska spela i veterans eg ? Heinz,King,Robban,Slipsen,Marwin,Frost?,Moon?,Benhard? kommer inte på några mer just så här i skallen, om nu någon som läser detta som inte kommer komma med i veterans kan ju höra av sig här i tråden eller så skapar jag en ny om vi ska försöka få ihop ett till gäng då.
khaain
khaain
Medlem

Antal inlägg : 20
Age : 40
Spelarnamn : Fredrik Modig
Tröjnummer : 3
Position : LD
Lag : Swedish Tigers

Registration date : 09-02-06

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? - Sida 2 Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  HeinzHarald lör aug 29, 2009 7:17 pm

Är det nått lag som inte borde heta Gamereactor är det ju vi med tanke på att vi inte längre har någon koppling till sidan. Rolling Eyes

Sen tycker jag hela idén med ett farmarlag är dum och fullkomligt meningslös. Vi tar in spelare i laget oavsett var de kommer ifrån förutsatt att vi har plats, att de är tillräckligt duktiga och att deras spelstil passar vår. Vill de kommunicera med oss är de fria att göra så här oavsett lagtillhörighet.

Det finns garanterat utrymme att dra ihop ett nytt lag på gamereactor.se som jag gjorde förra året för den som är sugen på det, men att koppla ihop det laget med GRV vore vansinnigt. Kommunicera med oss, utmana oss, fråga om någon av oss vill lira tillsammans med dem om vi själva inte har tillräckligt med folk online, men gör det som ett helt eget lag på samma vis som vi och LeR är två fristående lag.
HeinzHarald
HeinzHarald
Moderator

Antal inlägg : 193
Age : 43
Spelarnamn : Harald Carlsson
Tröjnummer : 7
Position : Högerback
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? - Sida 2 Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  robban89 lör aug 29, 2009 8:11 pm

.


Senast ändrad av robban89 den tor sep 10, 2009 3:14 pm, ändrad totalt 1 gång

robban89
Lagmedlem

Antal inlägg : 106
Spelarnamn : Robbaninho
Tröjnummer : 33
Position : LW, RW , Defender vid behov
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? - Sida 2 Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  Kingen lör aug 29, 2009 9:00 pm

Ang. det här med namnet... Alltså, alla vi som kommer att lira i det nya laget ÄR "gamereactorlaget" för 90 % av alla som håller på med det här spelet på en någorlunda seriös nivå.
Och ska vi låta alla dom där punkterna, (som du räknade upp Heinz,) dvs. saker vi ska vara stolta över, betyda något i fortsättningen så bör vi ju heta något med Gamereactor fortsättningsvis också så klart.
Om vi bara ska tänka på att vi ska vara relaterade till Gamereactors forum för att fortsätta, då ska vi givetvis heta något helt annat...

Men hur kul är det om vi heter ngt helt annat och det drar igång ett nytt lag via gamereactors forum som kommer att heta något med gamereactor isf??
Alla dom 90% som jag nämnde tidigare lär ju förknippa det laget med oss då...

Men skitsamma, det är ju bara ett namn. Jag tyckte att Gamereactor Veterans var ett jäkligt bra förslag. Om det nu är så viktigt att det formuleras rätt hit och dit för vissa så kan vi ju lika gärna skrota hela namnide'n och heta något helt annat. Men då kan vi ju inte ha kvar det här forumet heller, för det är ju förknippat med gamereactor i alla högsta grad...
Men det är ju bara och starta ett nytt så det löser väl sig...
Kingen
Kingen
Medlem

Antal inlägg : 214
Age : 48
Spelarnamn : Ace King
Tröjnummer : 76
Position : Defender
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-08

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? - Sida 2 Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  HeinzHarald lör aug 29, 2009 9:49 pm

Nu överreagerar du King. Naturligtvis ska vi inte överge Gamereactor som namn, det vore fantastiskt dumt. Vi behöver bara differentiera oss från eventuella nystartade Gamereactorlag och visa att vi inte är ett öppet forumlag samtidigt som vi behåller knytningen mot vårt lag den gångna säsongen.

GamereactorSE Veterans föreslog jag för att det är extremt tydligt då GamereactorSE har varit vårt namn, men du har helt rätt i att det inte låter vidare tjusigt. Gamereactor Veterans är ett bra förslag, jag anser bara att beskrivningen som syns under lagnamnet behöver innehålla en knytning till GamereactorSE för att det ska bli tillräckligt tydligt. Knappast något att bli upprorisk över. Wink
HeinzHarald
HeinzHarald
Moderator

Antal inlägg : 193
Age : 43
Spelarnamn : Harald Carlsson
Tröjnummer : 7
Position : Högerback
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? - Sida 2 Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  Kingen lör aug 29, 2009 11:57 pm

HeinzHarald skrev:
Kingen skrev:GRSE Veterans var också ett bra förslag! (du kan ju Robban) Wink

Äh vafasen tror du, det var jag som nämnde det namnet till honom en härom veckan. Wink

Dock tycker jag nog att GamereactorSE bör skrivas ut så namnet blir GamereactorSE Veterans och förkortning förslagsvis GRV. Vi får en klar koppling till vår historia men det framgår samtidigt att laget är slutet.

Tycker du inte att vi får en tillräcklig koppling till 09-laget om vi heter GRSE Veterans då? GRSE står ju tom i loggan på förstasidan...
Dom flesta (av alla dom lite mer seriösa) lär ju göra kopplingen till vårat gamla lag om vi heter så. Och vi har ju då inte med hela ordet "gamereactor" heller, då slipper vi ju kopplingen till sidan om det nu skulle locka till sig nybörjare genom deras forum tex...
Men vill vi heta GamereactorSE Veterans så kör vi på det.
Spar mig hellre och är med och bestämmer när det gäller lite viktigare saker... (som hur vi ska spela tex) Wink
Kingen
Kingen
Medlem

Antal inlägg : 214
Age : 48
Spelarnamn : Ace King
Tröjnummer : 76
Position : Defender
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-08

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? - Sida 2 Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  HeinzHarald sön aug 30, 2009 12:27 am

Kingen skrev:Tycker du inte att vi får en tillräcklig koppling till 09-laget om vi heter GRSE Veterans då? GRSE står ju tom i loggan på förstasidan...
Dom flesta (av alla dom lite mer seriösa) lär ju göra kopplingen till vårat gamla lag om vi heter så. Och vi har ju då inte med hela ordet "gamereactor" heller, då slipper vi ju kopplingen till sidan om det nu skulle locka till sig nybörjare genom deras forum tex...
Men vill vi heta GamereactorSE Veterans så kör vi på det.
Spar mig hellre och är med och bestämmer när det gäller lite viktigare saker... (som hur vi ska spela tex) Wink

Öh?! GRSE existerar ingenstans inne i spelet utan endast på den här sidan, finns ju inte en chans att det skulle vara vidare tydligt för andra än de som känner oss riktigt väl?! Tycker du GRSE Veterans är bättre än GamereactorSE Veterans eller vad är det frågan om? Jag fattar nada.

Och varför i hela friden skriver du som om du hade blivit överkörd? Jag köper (gillar) Gamereactor Veterans så länge jag får ha min beskrivningstext och i den mån övriga lagmedlemmar uttryckt åsikt i frågan har det väl varit till förmån för ditt namnförslag vad jag kan minnas.
HeinzHarald
HeinzHarald
Moderator

Antal inlägg : 193
Age : 43
Spelarnamn : Harald Carlsson
Tröjnummer : 7
Position : Högerback
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? - Sida 2 Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  Kingen sön aug 30, 2009 12:47 am

Jag tycker att GRSE Veterans är bättre än GamereactorSE Veterans, ja. Trodde att det framgick ganska tydligt...
Och för att jag ska känna mig överkörd krävs lite mer än så där vet du... Wink
Det är ärligt talat inte så viktigt för mig vad vi heter, sitter hellre och ugglar i forumet ang. hur vi ska spela. Därför skrev jag som jag skrev...

Men det är som du själv sa en gång i tiden, det här med nyanser i forumspråk är inte alltid så lätt... Wink

ett Wink efter en mening innebär att den innehåller ironi lr annan slags humor, bara så att du vet... Wink
Kingen
Kingen
Medlem

Antal inlägg : 214
Age : 48
Spelarnamn : Ace King
Tröjnummer : 76
Position : Defender
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-08

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? - Sida 2 Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  HeinzHarald sön aug 30, 2009 12:55 am

Då vill jag ju vansinnigt gärna veta varför du finner GRSE bättre än GamereactorSE? Jag kan absolut köpa namnet (det är tillräckligt tydligt för att jag ska kunna leva med det), men ser inte vad som är bättre med det.
HeinzHarald
HeinzHarald
Moderator

Antal inlägg : 193
Age : 43
Spelarnamn : Harald Carlsson
Tröjnummer : 7
Position : Högerback
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? - Sida 2 Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  Marwin74 sön aug 30, 2009 12:59 am

HeinzHarald skrev: Jag köper (gillar) Gamereactor Veterans så länge jag får ha min beskrivningstext och i den mån övriga lagmedlemmar uttryckt åsikt i frågan har det väl varit till förmån för ditt namnförslag vad jag kan minnas.

Det kör vi på. Knyt ihop säcken.

Positioner i nuläget om jag fattat det hela rätt:
King RD/C
Harald RD/LD
Slipsen LD/RD
Robert LD/LW?
Marwin C/LD
frost RW/G?
Moon ?/?
Benhard?
Vajb?


Senast ändrad av Marwin74 den sön aug 30, 2009 9:01 am, ändrad totalt 1 gång
Marwin74
Marwin74
Moderator

Antal inlägg : 86
Age : 115
Spelarnamn : Martin
Tröjnummer : 74
Position : Center
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Vad hände sen? - Sida 2 Empty Sv: Vad hände sen?

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet