Company of Geeks (CoG)

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Gå ner

Company of Geeks (CoG) - Sida 2 Empty Sv: Company of Geeks (CoG)

Inlägg  Kingen i fre feb 27, 2009 6:00 am

Bara tre man till drabbning denna afton, i en klubb där inaktivitet faktiskt börjar bli ett problem... Men skitsamma, för fy faan vad vi lirade bra idag alltså! (med tanke på förutsättningarna)
6 matcher blev det för mig, Frost och Moon. Av dessa 6 så lyckades vi vinna 5 (bla mot Swe Tigers 5-1 och Flashback 5-4)
Ironiskt nog så var nog den kanske allra bästa i just förlustmatchen...

GRSE-Cog 1-2

Alla var fullständigt övertygade om att en storförlust väntade i denna match. Men vad faan, alltid kul att möta bra lag! Det blev istället till vår förvåning en riktigt jämn tillställning där vi faktiskt lyckades skapa en hel del framåt. Fick ett mess av "bossen" i Cog efteråt om att vi lika gärna kunde ha vunnit. Tycker att det säger en del om matchbilden. Smile Bra lirat Frost och Moon!
Som ensam back mot ett sånt här lag måste jag säga att, fy satan vad man får koncentrera sig när dom här gossarna snurrar runt i zon alltså! Man vet att släpper man till minsta lilla chans så smäller det direkt. Mina båda hjärnceller fick jobba som idioter för att man skulle kunna vara med där det behövdes. Tyvärr så hade jag nog behövt en tredje också för att kunnat hålla helt rent. Wink Två misstag, två mål.

Jäkligt kul att vi, trots en sargad trupp, fortfarande kan bjuda till mot topplagen! Den här kvällen gav verkligen mersmak. Synd om bristen på aktivitet skulle sabba detta bara...
Kingen
Kingen
Medlem

Antal inlägg : 214
Spelarnamn : Ace King
Tröjnummer : 76
Position : Defender
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-08

Användarens profil

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg  Marwin74 i fre feb 27, 2009 10:57 am

....nu får jag dåligt samvete. Embarassed
Marwin74
Marwin74
Moderator

Antal inlägg : 86
Spelarnamn : Martin
Tröjnummer : 74
Position : Center
Registration date : 09-01-07

Användarens profil

Inlägg  dodden i fre feb 27, 2009 11:40 am

ni var ritkgit bra den matchen och n i kunde likväll vunnit den matchen eftersom ni hade ett par bra chanser att sätta dit den. ni uttnytjade datorn också riktigt bra vilket blir svårare för backarna att agera då ni är i anfallet. gick bort mig då ni gjorde ert första mål då jag trodde att dotorn skulle passa tbx till en av era spelare ist så sköt han å det blev mål, får jag ta på mig.

tråkigt att det är inte så många kvar som lirar i ert lag eftersom dom roligaste matcherna var mot er när båda lagen var fullt lag. hoppas ni klättrar upp i divisionerna igen å får in lite bra spelare med så möts vi igen snart.

bra spelat inatt

dodden
Medlem

Antal inlägg : 7
Spelarnamn : this is why i shoot
Tröjnummer : 88
Position : RD
Lag : Company of geaks
Registration date : 09-01-26

Användarens profil

Inlägg  Kingen i ons mar 18, 2009 3:06 pm

GRSE-Cog 4-5

Jag, Benhard och Moon.

Första matchen mot Cog efter patchen. Om någon undrade så; JA, dom är minst lika bra nu.
Typiskt att man själv ska göra en sån pissinsats just i denna match... Att släppa 5 mål i samma match borde f**n vara spöstraff på... Sen att vi tappade Benhard i början av tredje gjorde ju inte saken bättre precis.
Well, well... GG Cog!
Kingen
Kingen
Medlem

Användarens profil

Inlägg  Nogger i ons mar 18, 2009 11:01 pm

Ni spelade riktigt bra, vi spelade vår sämsta match på länge. Vi var sex ni var bara tre. Då ska man vinna oavsett hur bra motståndarna är tycker jag. Väldigt hafsigt spel från oss och inte långt borta att ni kunde kvitterat. Men tycker ni får se till att hitta lite folk. Ni är ju sällan mer än tre personer nuförtiden. Ni kanske skulle ta och slå ihop er med Flashback? The god side meets evil side.
Nogger
Nogger
Medlem

Antal inlägg : 26
Spelarnamn : Nogger Hogberg
Position : missionären
Lag : Company of Geeks

Användarens profil

Inlägg  vajb i ons mar 18, 2009 11:03 pm

Flashback, nej vet ni vad, nu ska vi inte blanda i massa skit i den annars rätt så goda chokladsåsen.

Tre funkar finfint. Smile

vajb
Medlem

Antal inlägg : 109
Spelarnamn : Erik Holmsten
Tröjnummer : 66
Position : Back

Användarens profil

Inlägg  Nogger i lör mar 21, 2009 8:27 am

GRSE-COG 3-2 (OT)

Nogger goes International. (So to all our German friends with too much free time can read)

One can only conclude the match with a word. WOW! Hockey as it is meant to be played. We played really well. Circulerade puck in the offensive zone. But despite a shot advantage of 22-3 and 13.00-2.30 in time on atack it was 2-2 on the scoreboard after full time. Felt like we played PowerPlay whole match, but to get through Gameractors pyramid will not be easy. But hockey is finnish finnish finnish and I don't talking about the country

Unfortunately, we lost our defencemen in overtime, so that we lost our game. Good chanses for both teams but it took almost two overtime periods before Gamereactor could put the puck in the net. Fun match, it was still in my opinion. Hope for a return tomorrow.

Sad that our goalkeeper disappeared after a few minutes. The reason I do not know where he is Norwegian and has never his mice on. It is said that he speaks so rough Norwegian so no swede can understand what he says. But anyway, I sent a message to Vajb during the short break about that, but do not know what he meant by his answer correctly. Well computer goalkeeper got both 1.96 long, so it was fair. But next time I'm hoping for a real 6 vs 6 match.
Nogger
Nogger
Medlem

Antal inlägg : 26
Spelarnamn : Nogger Hogberg
Position : missionären
Lag : Company of Geeks

Användarens profil

Inlägg  vajb i lör mar 21, 2009 12:02 pm

Fyfan vad bra nogger. ;-)

Det jag menade var att SLIPSEN som stod i vårt mål, även han blev dissad. Jag trodde du frågade vart vår målis tog vägen, mitt i ert anfall, men även er burknekt försvann ju på samma gång. Jäkligt lustigt och känns lite väl långt ifrån ett sammanträffande att båda målisarna dissar samtidigt.

Oavsett, bra match och ett under att vi lyckades hålla det nere på två mål då ni hade sinnessjuk press större delen av matchen.

Ser fram emot nästa möte.

vajb
Medlem

Användarens profil

Inlägg  Kingen i lör mar 21, 2009 3:09 pm

Nogger skrev:Nogger goes International

Laughing

Du har fattat grejen märker jag... Wink
Kingen
Kingen
Medlem

Användarens profil

Inlägg  dodden i lör mar 21, 2009 6:14 pm

hatar mitt xbox, suger så stenhårt att man blir utloggad i 1:a OT perioden. första gången det händer och det i en sån här rolig match mot gamereactor.... ajja bara blika framåt å hoppas på ett möte idag med 6 v 6 spelare, hade vart ruskigt kul Wink

dodden
Medlem

Antal inlägg : 7
Spelarnamn : this is why i shoot
Tröjnummer : 88
Position : RD
Lag : Company of geaks

Användarens profil

Inlägg  Vanguard i tis mar 24, 2009 1:21 pm

GRSE - COG 5-3
Vajb (LW), Benhård (RW), Robban (LD), Vanguard (RD).
GRSE - COG 2-3
Vajb (LW), Benhård (RW), Vanguard (RD).

2 jävligt tajta matcher mot COG igår!
Första matchen var riktigt spännande med bra spel från båda lagen & en hel del svettiga lägen i båda ändar av isen. Vi lyckades dock ta ett litet försprång med 2 mål i första perioden, dock kom reduceringen innan pausvila då vi släppte till ett friläge (om jag minns rätt).
Kommer inte riktigt ihåg exakt hur matchen gick rent målmässigt sedan, det jag vet är bara att jag skakade när COG slog in reduceringspucken till 4-3 med ca 5 min kvar. Tidigare helt fruktansvärt snygga lyckade klappspel i offensiv zon av Vajb och Benhård. Dock ska väl nämnas att COG drog på sig endel utvisningar, vi hade spel 5 mot 3 vid 2 tillfällen, varav båda resulterade i mål. 5-3 kom på friläge med bara ett fåtal sekunder kvar att spel, Benhård gjorde inga misstag även om matchen då redan var över (så lite tid kvar var det).

Andra matchen hade vi inte med oss Robban, å det var nog delvis avgörande (utan att ta ifrån COG deras del i det hela). Väldigt jämn och spännande match även detta, som denna g¨ång började i COGs fördel med 2 mål mot 0. Vi kämpade oss dock in i matchen igen och lyckades kvittera till 2-2. Orutin från mig (lite het på gröten) skapade dock en 2-3 frilägen för COG varav det ena var helt perfekt framifrån som inte kastades bort utan pucken hamnade i nätet. COG spelade rutinerat och släppte inte alls till lika mycket i egen zon denna matchen.
Den förlusten hänger lite på mig, även om COG spelade riktigt bra och säkert hade kunnat vinna den även om jag inte tabbat mig. Dock tror jag att det hade hjälpt oss att inte släppa till så mycket bakåt om Robban varit med å kompletterat mig på backen (jävla robban Very Happy )

Jävligt bra spel från båda lagen och jävligt roliga matcher, alltid lika kul att möta bra lag!
Benhård var superhet hela kvällen med massor av både osannolika och rutinerade säkra mål även i de andra matcherna vi spelade.
Vanguard
Vanguard
Medlem

Antal inlägg : 121
Spelarnamn : Oscar Lindqvist
Tröjnummer : 21
Position : Center/Allround

Användarens profil

Inlägg  vajb i tis mar 24, 2009 2:52 pm

Hade vi haft Robban med så hade vi haft två pers som stått som frågetecken när nogger glider igenom på friläge istället för en, det är väl skillnaden. Ni kör ungefär samma spelstil, förutom att VG är lite mer taktisk i offensiv zon, när VG inte snurrar runt på blå med pucken och två CoGare ikring sig dvs. Smile

Nåja, som vanligt jäkligt kul att lira mot CoG, ser fram emot nästa batalj.

Förresten, creds till Vanguard som faktiskt ser misstaget som gjordes i retrospekt. Hade det varit Robban hade vi antagligen "gjort en jävligt bra match allihopa". Självkritik är nyckeln till utveckling.

Med tanke på hur många öppna mål som missades igår så måste man ha utvecklats en jäkla massa under natten... Embarassed

vajb
Medlem

Användarens profil

Inlägg  robban89 i tis mar 24, 2009 4:38 pm

Tack vajb det värmde!!! Evil or Very Mad och nu till det positiva bra backspel vanguard!!

Senast ändrad av robban89 den fre mar 27, 2009 2:50 am, ändrad totalt 2 gånger

robban89
Lagmedlem

Antal inlägg : 106
Spelarnamn : Robbaninho
Tröjnummer : 33
Position : LW, RW , Defender vid behov

Användarens profil

Inlägg  vajb i tis mar 24, 2009 4:50 pm

Överlag funkade det bra ja med totalt EN förlust under kvällen, men det var väl inte dom denna tråd handlade om.

Sen utvecklas man inte ett smack av att bara peka på allt som gick bra, det är dom dåliga delarna man måste åtgärda (med lite hjälp av positiv förstärkning då självklart, det är där du kommer in robban).

vajb
Medlem

Användarens profil

Inlägg  Swedish Flashman i ons mar 25, 2009 3:20 pm

1a matchen ni nämner hade jag inte chansen att delta i, däremot den andra och det var liksom alla matcher oss emellan numera en underbar match. Hade lite tur att vi vann för ni spelar ruggigt bra just nu.

Vill dock främst kommentera matchen där vi tappade i förlängning som var en av de absolut bästa och roligaste matcherna någonsin, bättre har vi nog knappast spelat tror jag då samtliga våra spelare hade sina favoritpositioner (22-3 i skott vid full tid t ex.). Det handlar ju dock om att göra mål som bekant.. Ser fram emot nya matcher framöver, alltid en högtidsstund.

Swedish Flashman
Medlem

Antal inlägg : 4
Spelarnamn : Swedish Flashman
Tröjnummer : 24
Position : center, back

Användarens profil

Inlägg  vajb i ons mar 25, 2009 5:54 pm

De tajta matcherna är alltid roligast, även om dom ger humöret en rejäl kyss stundtals. Det har väl blivit lite mer av en utmaning att spela eftersom våra absoluta toppspelare startade ett eget satsande lag, men jag tycker vi gör det bra ändå. Stor eloge förresten till våra backar som orkar stå emot Div1-lagens offensiv.

Mot CoG vet man även att dom aldrig bangar på en match oavsett hur många dom är, vi försöker köra efter samma princip så gott det går. Det finns ju tyvärr lag, som bara spelar matcherna om dom har perfekta förutsättningar. Förlorar man gud förbjude poäng, så kan man ju lika gärna skrota projektet. Shocked

Heder till er äkta Div-1 lag som bjuder upp till dans i vått och torrt!

vajb
Medlem

Användarens profil

Inlägg  Swedish Flashman i tor mar 26, 2009 3:47 am

COG-GRSE 1-0 Shit, sicken pissmatch.. Vann 1-0 på ett passmål.. Nej, det här var inte mkt att komma ihåg förutom en iofs tät defensiv från båda lagen endast ett friläge med en räddande stolpe släpptes till från vår sida. Men anfallspelet gick i stå totalt idag. Förlorade sedan matchen efter mot ett 2-mannalag då vi var 6 pers.. bara att lägga ner för kvällen.

Swedish Flashman
Medlem

Användarens profil

Inlägg  Kingen i tor mar 26, 2009 4:55 am

Swedish Flashman skrev:COG-GRSE 1-0 Shit, sicken pissmatch.. Vann 1-0 på ett passmål.. Nej, det här var inte mkt att komma ihåg förutom en iofs tät defensiv från båda lagen endast ett friläge med en räddande stolpe släpptes till från vår sida. Men anfallspelet gick i stå totalt idag. Förlorade sedan matchen efter mot ett 2-mannalag då vi var 6 pers.. bara att lägga ner för kvällen.

Ja det var en riktigt tight historia. Gillar man snortight försvarsspel där båda lagen tar ut varandra ordentligt så var det nog en ganska bra match trots allt. Smile
Märktes att ni körde med två ordinarie backar denna gång, det var ovanligt svårt för oss att skapa ngt. Två backar är nog ngt vi också skulle behövt, kändes som att ni tog er in i våran zon lite för enkelt några gånger...
Sägas ska väl också att vi inte heller hade ngn av våra bättre kvällar, fyra uddamålsförluster tror jag att det blev.

Well, well... Alltid kul att möta er, väl mött nästa gång!
Kingen
Kingen
Medlem

Användarens profil

Inlägg  Swedish Flashman i ons apr 15, 2009 1:45 pm

COG-GRSE 2-1 (OT)

Raixor (LW), Sportfane (C), Hehhe (RW).
EsoxLuciuz (LD), Buny00, (RD)
Ralfduran (GK)

Till oss i COG:s stora glädje fick vi igår lite oväntat men mkt glädjande än en gång nöjet att möta GRSE.

Det blev en tempofylld match där vi tack vare en utespelare (6 mot 5, båda lagen hade målvakt) mer kunde ha ett klart spelövertag men likväl var de vassa chanserna jämnt fördelade.

1-0 föll i andra periodens mitt då undertecknad på en lysande pass från Raixor kunde stänka upp 1an från slottet. Kvitteringen kom dock omgående då ett dragskott mot närmsta stolpen täcktes av Esox men blev till en olycklig styrning mot bortre stolpen och ställde Ralf i målet(som annars hade en mycket lyckad kväll i målet igår) helt.

Efter detta bytte lagen chanser och hade flera goda lägen att avgöra men båda lagens målvakter storspelade, bör därmed också nämnas att Hallqvist i GRSE:s mål var ruggigt bra och snudd på omutlig.

Matchen avgjordes i slutet av första OT-perioden då Raixor vinner en närkamp bakom mål och serverar en framstormande Hehhe som sätter avgörandet.

Allt som allt en fantastiskt rolig match med mycket chanser men ändå ett riktigt bra försvarsspel från båda lagen. Hoppas verkligen att ni ser till att spela snart igen!

Swedish Flashman
Medlem

Användarens profil

Inlägg  Kingen i ons apr 15, 2009 3:37 pm

Swedish Flashman skrev:COG-GRSE 2-1 (OT)

Allt som allt en fantastiskt rolig match med mycket chanser men ändå ett riktigt bra försvarsspel från båda lagen. Hoppas verkligen att ni ser till att spela snart igen!

Jo det var en riktigt rolig match, tyvärr slutade den inte riktigt lika roligt... Wink
Ett par gästspel ifrån Ler gjorde att vi kunde köra med 5 man för en gångs skull. Som du skrev så var Snellhest riktigt het i målet och visade återigen att han gör sig betydligt bättre på isen än som internationell hockeyreporter... Smile
Ralf i ert mål gjorde också en riktigt grym match!
Känns som att man har fått skriva det här ett par gånger för ofta på sistone men... vi får hoppas på revansch nästa gång. Wink GG Cog!

I.ö en rätt så lyckad kväll där vi iofs åkte på tre riktigt tunga uddamålsförluster i rad. 3 x 1-2 mot nämnda Cog, samt mot Finnish Washers och Northern Geeks. I dom två sistnämnda så kanske vi borde ha vunnit någon åtminstone...
Bättre upp i dom två sista där vi fick trycka till div 1-lagen German Eagles (5-2) samt Eskilstuna HC (6-1). Extra kul för Robban och Moon att få spöa EHC efter att för mindre än en vecka sedan fått lämnat klubben. Nämnas bör också Frost som var ruskigt het under kvällen! Bra lirat boys!

Senast ändrad av Kingen den ons apr 15, 2009 4:00 pm, ändrad totalt 1 gång
Kingen
Kingen
Medlem

Användarens profil

Inlägg  Snellhest i ons apr 15, 2009 3:40 pm

Trevlig match va det.. Gästspelade lite med GRS igår. för vi hade inte folk online.
Mycket tur hade jag i målet med. Dock på första målet blev jag förbannad på att gubben vägra gå över till andra sidan. Sedan hade jag nog mest tur på min snyggaste räddning. enligt mig. när jag gör desperation på nån av er får friläge och har tur nog att rädda den med plocken.

Snellhest
Medlem

Antal inlägg : 73
Spelarnamn : Erik Hallqvist
Tröjnummer : 83
Position : HF.MV

Användarens profil

Inlägg  raixor i ons apr 15, 2009 4:18 pm

haha ja fyfan det måste varit den snyggaste räddningen jag sett, jag som fick det läget btw. hade man fått den lite högre hade den gått in, men men.
grymt bra målvakts spel från er sida och ni hade ju några stolpar också om jag inte minns fel =O

kul att ni spelar igen också =)

raixor
Medlem

Antal inlägg : 8
Spelarnamn : Dromedaren
Tröjnummer : 11
Position : LW
Registration date : 09-01-24

Användarens profil

Inlägg  HeinzHarald i ons apr 15, 2009 11:46 pm

Vafasen så plockade man fram klubban igen i måndags men missar en episk batalj med gamla lagkamrater mot CoG igår (dessutom med en back kort vad jag förstår, även om jag misstänker att Robban gick ner på backen). Mad
HeinzHarald
HeinzHarald
Moderator

Antal inlägg : 193
Spelarnamn : Harald Carlsson
Tröjnummer : 7
Position : Högerback

Användarens profil

Inlägg  robban89 i tor apr 16, 2009 12:07 am

Ja den va kul den matchen liksom alla i går , men nej vi körde med king ensam på backen o 3 forward och snäll i mål (kanon målvakts spel med den ruggigaste räddning jag sett i detta spelet på 1300 matcher o kanon back spel ) så du hade förstärkt så klart ,dom kom in lite väl lätt på databackens sida. med en liten gnutta tur hade vi kunnat kamma in en vinst mot coq vilket inte hör till det vanligaste i detta spel. tycke även att vi vaskade fram en del chanser framåt med , va förbaskat kul att lira med lite gammalt grse folk Hockey

robban89
Lagmedlem

Antal inlägg : 106
Spelarnamn : Robbaninho
Tröjnummer : 33
Position : LW, RW , Defender vid behov

Användarens profil

Inlägg  HeinzHarald i tor apr 16, 2009 12:34 am

Förbaskat bra jobbat av King och er andra i försvaret (och snell såklart), ensam back mot CoG är en utmaning av stora mått.
HeinzHarald
HeinzHarald
Moderator

Antal inlägg : 193
Spelarnamn : Harald Carlsson
Tröjnummer : 7
Position : Högerback

Användarens profil

Inlägg  Sponsored content

Sponsored content

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet