Kommande patch

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Gå ner

Kommande patch - Sida 2 Empty Sv: Kommande patch

Inlägg  Lyttbacka i tis feb 17, 2009 5:16 pm

Kommer bli ett helt annat spel nästan. Blir nog perfekt detta!
Lyttbacka
Lyttbacka
Medlem
Medlem

Antal inlägg : 60
Spelarnamn : Urban Slobovich
Tröjnummer : 44
Position : Högerforward
Lag : LeR
Registration date : 07-10-21

Användarens profil

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg  HeinzHarald i ons feb 18, 2009 12:15 am

Sweet! Här var ju ett helt gäng riktigt skoj fixar. Noterar speciellt att färre desperation saves bör minska Lyttbackamålen. Och jag är riktigt impad över att de stoppade in regeln om tekning i defensiv zon om man åker på utvisning.

Ska bli riktigt skoj det här. Återstår bara att se hur mycket tid Street Fighter IV kommer att sno. Rolling Eyes
HeinzHarald
HeinzHarald
Moderator

Antal inlägg : 193
Spelarnamn : Harald Carlsson
Tröjnummer : 7
Position : Högerback
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Användarens profil

Inlägg  Kingen i ons feb 18, 2009 5:31 am

Har läst igenom lite vad Ps3ägarna säger ang. den nya patchen. En del verkar älska den, andra tycker att den har förstört spelet totalt...
Sinnessjukt mkt utvisningar verkar det ha blivit iaf. Målvakterna har tydligen också blivit rejält mkt sämre.

Länk för den som är intresserad: http://forums.ea.com/mboards/forum.jspa?forumID=4094&start=0

Senast ändrad av Kingen den ons feb 18, 2009 6:44 am, ändrad totalt 1 gång
Kingen
Kingen
Medlem

Antal inlägg : 214
Spelarnamn : Ace King
Tröjnummer : 76
Position : Defender
Registration date : 09-01-08

Användarens profil

Inlägg  Kingen i ons feb 18, 2009 6:41 am

HeinzHarald skrev:Ska bli riktigt skoj det här. Återstår bara att se hur mycket tid Street Fighter IV kommer att sno. Rolling Eyes

Med tanke på hur mkt tid du har haft veckorna innan SF4 ens är släppt så kan man ju inte säga att det låter lovande precis... Wink
Kingen
Kingen
Medlem

Användarens profil

Inlägg  HeinzHarald i ons feb 18, 2009 9:19 am

Kingen skrev:Sinnessjukt mkt utvisningar verkar det ha blivit iaf.

Vilket väl är att räkna med innan folk anpassat sin spelstil.
HeinzHarald
HeinzHarald
Moderator

Antal inlägg : 193
Spelarnamn : Harald Carlsson
Tröjnummer : 7
Position : Högerback

Användarens profil

Inlägg  Slipsen i ons feb 18, 2009 11:18 am

Vanguard skrev:
Jävligt härlig läsning detdär, dock frågar jag mig om alla skott då man håller LT kommer påverkas, typ: åker lite baklänges längs med blå innan skott! Detta samt andra baklängesåkningar, fast där man inte skjuter åt ett håll man inte ser, tycker jag inte borde påverkas lika mycket, men det kanske inte märks så mycket på annat än St. Louis målen ifs.

"-Reduce accuracy of shooting while using vision control to skate backwards."
I am glad you took away the breakaway glitch goal, but what if I am skating backwards at the blueline, to recieve a pass from my defensive partner for a one timer? Am i getting screwed here to? there are legitimate reasons to skate backwards with LT.

No, the changes would not affect that case.
Slipsen
Slipsen
Medlem

Antal inlägg : 68
Spelarnamn : Jonas Rämö
Tröjnummer : 15

Användarens profil

Inlägg  Vanguard i ons feb 18, 2009 11:45 am

skönt å höra Slipsen Smile
Vanguard
Vanguard
Medlem

Antal inlägg : 121
Spelarnamn : Oscar Lindqvist
Tröjnummer : 21
Position : Center/Allround

Användarens profil

Inlägg  Slipsen i ons feb 18, 2009 5:41 pm

Hittade detta underbara svar på EAs forum, det berättar rätt väl om vad som har hänt med spelet efter patchen...

"Yeah, I got a ps3 as well. A lot of people are exaggerating here.
well, power play is fun, I'll tell you that. LOL

Penalties: I've played 6 VS. games now, and I've only gotten 4 interference penalties. If you don't hit players without the puck, you will be fine.
Penalties is my favorite fix in the game.

Cheese:

Wraparound high with slapshot or wrist: This doesn't work anymore on a consistent basis. It won't be worth doing, as you will just give the puck away.

Curve shot: Hasn't changed with the new patch. Maybe I'm just bad at them, lol.
I know how to take them, and I don't notice any difference, they are still fairly effective from the circles and in. It's nothing like it was before patch 1.01.

About goalies being worse: Yes and no. They are not that bad, they let in high percentage shots, but these shots are WAY more easy to defend against. You get to see a wider variety of goals. Taking slapshots from the blueline is more fun now too(I've been on the powerplay a lot, LOL.)

All in all, the game is a whole lot more realistic after the patch. "

Låter som om spelet kommer bli mer varierat och därmed ännu roligare!! Hockey
Längtar till patchen nu, men skall försöka få till lite speltid ikväll trots besök från svärföräldrarna...
Slipsen
Slipsen
Medlem

Användarens profil

Inlägg  Slipsen i fre feb 20, 2009 12:36 pm

Tydligen kommer det snart komma ett “officiellt utalande” från EA om leaderboard:sen. Det har pratats på forumet om en eventuell nollställning eller någon annan förändring eftersom många “fuskat” till sig sina plaster. Detta går att läsa på EAs forum…

“Dev guy will there be any change in the leaderboards?”

Svar från Jason Rupert: “The issue has been looked at thoroughly from all angles and the decision that was reached will be announced soon-ish. I am not sure if it is waiting for the 360 patch to come out or if it'll be separate for PS3 and 360. It won't be me to make an announcement (since it is not my area).”

Det verkar som om det är mycket som händer såhär strax innan patch släppet. Väntar med spänning på vad som komma skall… drunken
Slipsen
Slipsen
Medlem

Användarens profil

Inlägg  bait19 i fre feb 20, 2009 1:06 pm

Jo det kan bli intressant att se vad som kommer ske...
bait19
bait19
Medlem

Antal inlägg : 76
Spelarnamn : Kenneth Söderman
Tröjnummer : 89
Position : Allround
Registration date : 09-01-17

Användarens profil https://www.youtube.com/watch?v=igdPRbS7EYY

Inlägg  Nogger i lör feb 21, 2009 5:11 am

Riktigt roligt att det ska bli ännu enklare att göra mål från blålinjen för backarna Laughing Synd att patchen inte kommer denna veckan men kul att den kommer iallafall. Sen den här jävla paus glitchen kommer väl förhoppningsvis försvinna. Sitter precis i en match mot L7 angels som i tredje perioden börjar pausa som tokar för att till sist lyckas frysa matchen.
Inte så kul
Nogger
Nogger
Medlem

Antal inlägg : 26
Spelarnamn : Nogger Hogberg
Position : missionären
Lag : Company of Geeks
Registration date : 09-01-26

Användarens profil

Inlägg  Marwin74 i lör feb 21, 2009 10:38 am

Om patchen inte gör något åt det jävla lagget som är mellan 19-23 varje dag så skiter jag i detta spelet. Hela GRs står stilla tack vare det frost, jag, kingen och nu robban har alla uteblivit en hel del de senaste veckorna pga detta, och vi behöver alla aktiva som är kvar för att det ska bli något.
Marwin74
Marwin74
Moderator

Antal inlägg : 86
Spelarnamn : Martin
Tröjnummer : 74
Position : Center

Användarens profil

Inlägg  Kingen i lör feb 21, 2009 1:55 pm

Marwin74 skrev:Om patchen inte gör något åt det jävla lagget som är mellan 19-23 varje dag så skiter jag i detta spelet. Hela GRs står stilla tack vare det frost, jag, kingen och nu robban har alla uteblivit en hel del de senaste veckorna pga detta, och vi behöver alla aktiva som är kvar för att det ska bli något.

Indeed. Sad
Det har snarare blivit värre på sistone också, inte konstigt att folk ledsnar till slut...
Jävligt synd, då detta är det överlägset bästa jag har upplevt i multiplayerväg när det väl fungerar.
Kingen
Kingen
Medlem

Användarens profil

Inlägg  Marwin74 i lör feb 21, 2009 2:24 pm

Körde några matcher i communityn, sent igår kväll utan lagg b.l.a med några från swedish tigers tror jag det var, jävlar va kul det var.Spelet är ju överlägset när det väl funkar Sad

Senast ändrad av Marwin74 den lör feb 21, 2009 2:26 pm, ändrad totalt 1 gång
Marwin74
Marwin74
Moderator

Antal inlägg : 86
Spelarnamn : Martin
Tröjnummer : 74
Position : Center

Användarens profil

Inlägg  vajb i lör feb 21, 2009 2:25 pm

Nogger skrev:Riktigt roligt att det ska bli ännu enklare att göra mål från blålinjen för backarna Laughing Synd att patchen inte kommer denna veckan men kul att den kommer iallafall. Sen den här jävla paus glitchen kommer väl förhoppningsvis försvinna. Sitter precis i en match mot L7 angels som i tredje perioden börjar pausa som tokar för att till sist lyckas frysa matchen.
Inte så kul

Mycket tveksam till att dom skulle _försöka_ få till den pausglitchen, dom är inte ett sånt lag, snarare hemskt mycket emot det. Antar att du självklart frågat varför det pausades, istället för att anta det värsta? Rolling Eyes (Läste senare på L7s hemsida och såg att du faktiskt hade frågat detta, my sincere apologies!)

Marwin74 skrev:Körde några matcher sent igår kväll utan lagg b.l.a med några från swedish tigers tror jag det var, jävlar va kul det var.

Måste varit efter jag loggade av, varenda gång jag tittade så var det diverse andra spel som lirades.

Hade själv igår rätt stora problem med segt nät själv vilket märktes när man körde VS tyvärr.

Blir intressant att se var detta lir slutar för egen del till slut, som det är nu känner jag fasen inget sug för OTP överhuvudtaget pga dels allt skit som hände när folk drog, sen allt laggande och krångel ovanpå det... näe, tur att man blir farsa snart.

Senast ändrad av vajb den lör feb 21, 2009 5:19 pm, ändrad totalt 1 gång

vajb
Medlem

Antal inlägg : 109
Spelarnamn : Erik Holmsten
Tröjnummer : 66
Position : Back

Användarens profil

Inlägg  raixor i lör feb 21, 2009 3:34 pm

Mycket tveksam till att dom skulle _försöka_ få till den pausglitchen, dom är inte ett sånt lag, snarare hemskt mycket emot det. Antar att du självklart frågat varför det pausades, istället för att anta det värsta?

Kanske inte rätt av mig att svara på denna men var med den matchen och vad jag vet frågade nogger vad dom höll på med och dom svarade nåt i stil med att vi var fuskande glitch horor, ställde mig själv frågan om dom verkligen gjorde det med flit för som du sa är dom jävligt emot sånt. Men finns ju lite dubbel moral i alla, ingen gillar ju att förlora, men man längtar väldigt mycket till patchen nu iaf=)

raixor
Medlem

Antal inlägg : 8
Spelarnamn : Dromedaren
Tröjnummer : 11
Position : LW
Registration date : 09-01-24

Användarens profil

Inlägg  vajb i lör feb 21, 2009 5:18 pm

Den liraren som fick denna mentala härdsmälta lär nog ha fått sina fiskar varma. Det lilla jag pratat med Zlaktaren så är han seriös och lär inte vara glad över att nån drar på sig den formen av publicitet när han jobbar så fort på motsatsen.

Frustration i all ära, men det är smart att ge fan i att skicka meddelanden i såna fall.

Blir intressant att se hur allt ter sig efter patchen, som du sa så längtar man. Önskar bara folk i allmänhet kunde släppa detta med glitch åt höger och vänster nu när dom plockar bort dom mest felande målen. Det är ju ändå proffsspelare som våra "karaktärer" ska föreställa, i vissa lägen SKA dom fan sätta skotten, det är mer fel om dom INTE gör det (frilägen t.ex).

Ska bli mycket skönt att köra majoriteten av VS-matcherna i numerärt överläge då de nya reglerna väl gäller även VS. Fan man blir ju överkörd lite här och där när man inte har puck tycker jag, när man själv är en ängel på planen. Rolling Eyes

vajb
Medlem

Användarens profil

Inlägg  Vanguard i lör feb 21, 2009 7:26 pm

Det blir säkert jävligt mycket roligare när den väl är här ivf.
Hoppas verkligen att lagget försvinner för folk också! Nu när jag fått testa å spela med lagg är jag helt förbryllad över att "vissa" (ingen nämnd ingen glömd) stått ut, för å inte tala om spelat s¨å jävla bra, när det laggat. Själv hade jag stora problem med det mesta när det laggade för mig.

Har själv inte lyckats komma till spel de senaste dagarna, mycket oplanerat skit som kommit ivägen, men jag är nog tillbaks imorrn (Söndag)! hoppas vi kanske kan få till någon match då. Annars får vi satsa på post-patch spel senare i veckan Smile
Vanguard
Vanguard
Medlem

Antal inlägg : 121
Spelarnamn : Oscar Lindqvist
Tröjnummer : 21
Position : Center/Allround

Användarens profil

Inlägg  Nogger i lör feb 21, 2009 9:53 pm

När man tar sex pauser på raken med ställning 5-0 så är det ingen slump, bara dålig still. Visst vi kan ibland göra många mål på första stolpen, men mot L7 angels gjorde vi inte ett enda. Jag spelade LW den matchen men spelar normalt back. Hade flera lägen när jag egentligen bara kunde göra ett enkelt backhand mål, men valde att passa. När man sen blir beskyld för glitchmål så tycker jag det bara är tråkigt. Vi spelade riktigt bra och vi gjorde riktigt snygga mål. L7 Angels är ju inte dåliga på något sett. Men de hade 4 skott på hela matchen men de försökte ju endast sidleds pass vartenda anfall, vilket inte vi gjorde. Vi spelade riktigt bra, det gör vi inte alltid. Vi förlorade med 9-2 mot HC einari för ett tag sedan. Då hade vi i och för sig bara en back men det var ju en då inte så kul. De gjorde ju samma pass mål hela tiden men vi får skylla oss själva när vi bara körde fyra personer. Inte sitter vi och pausar konstant för det.De var bättre för dagen helt enkelt.

Om man ska sitta och pausa sås fort man ligger under då har man ju snart inga lag att spela mot. Det är ju bland det tråkigaste med detta spelet. Att man hela tiden får möta samma lag hela tiden.

För er som det laggar så testa att ta bort alla spar filer. Man får dock ta om legendkortet av någon anledning men det hjälpte för mig
Nogger
Nogger
Medlem

Användarens profil

Inlägg  touring i lör feb 21, 2009 9:55 pm

L7 angels är ett glitchlag. Det är okej för dom att göra glitchmål, men inte för något annat lag, eftersom de lagen oftast är bättre på glitchmålen detta gör dom väldigt griniga. Är inte ett dugg förvånad att dom körde pausglitchen.

touring
Medlem

Antal inlägg : 14
Spelarnamn : Knut Kragballe
Tröjnummer : 91
Position : C, LD
Lag : Le Resistance, Bring IT

Användarens profil

Inlägg  Nogger i tis feb 24, 2009 6:27 am

Det pratas ju om att det ska reseta ligan nu efter patchen. Tycker jag skulle vara riktigt kul med en ny fräsch start nu igen under våren. Skulle ju vara kul att få möta lite nordamerikanska lag, men det verkar ju som om det är omöjligt utan lagg. Men kul kommer det bli. Patchen ska komma idag enligt RalfDuran i mitt lag, men det vet vi ju alla att man inte ska lita på divor
Nogger
Nogger
Medlem

Användarens profil

Inlägg  vajb i tis feb 24, 2009 12:35 pm

Hoppas divan har rätt, det ska bli kul att se vem som tar hem gallerskakar-ligan.

vajb
Medlem

Användarens profil

Inlägg  bait19 i mån mar 02, 2009 10:11 pm

Undra jag om vi kommer få nån patch...
bait19
bait19
Medlem

Antal inlägg : 76
Spelarnamn : Kenneth Söderman
Tröjnummer : 89
Position : Allround
Registration date : 09-01-17

Användarens profil https://www.youtube.com/watch?v=igdPRbS7EYY

Inlägg  raixor i mån mar 02, 2009 10:21 pm

haha ja man undrar ju det, kanske bara microsoft som säger att den ska komma för att vi ska sätta på xboxen av förväntan varje morgon =O ne men jag tror att den kommer när som helst, hoppas också dom resetar ligan också, vore trevligt o se vilka som verkligen är bra och vilka som inte förtjänar att ligga där dom ligger =)

raixor
Medlem

Antal inlägg : 8
Spelarnamn : Dromedaren
Tröjnummer : 11
Position : LW
Registration date : 09-01-24

Användarens profil

Inlägg  Mördaren i tis mar 03, 2009 8:33 am

Mördaren