Attributen

Gå ner

Attributen Empty Attributen

Inlägg  Slipsen i tor jan 15, 2009 11:48 am

Tycker det är dags att skapa en tråd angående attributen. Vilka har någon betydelse och vart bör man lägga sina intjänade poäng.
Kingen o jag pratade lite om detta igår och vi kände båda två att det är mycket som är lite ”osäkert”. Vill gärna höra vad ni tror om dem, jag har läst på flera forum men kan ändå inte riktigt greppa alla och vad dem är bra till. Question
Slipsen
Slipsen
Medlem

Antal inlägg : 68
Spelarnamn : Jonas Rämö
Tröjnummer : 15
Position : Defender
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Användarens profil

Till överst på sidan Gå ner

Attributen Empty Sv: Attributen

Inlägg  Slipsen i tor jan 15, 2009 11:51 am

Eftersom jag är back kommer jag att skriva utifrån en backs syn på spelet.

Efter att ha spelat dangler ett par veckor (och spelat dåligt) bestämde jag mig för att gå tillbaka till att spela som vanlig defender.
Valet föll på en offensiv back. Vet att def. awareness inte är den bästa (65) så jag drog upp den till 78 (hade 72 på balans o 72 på checking). Visst fungerade poken bra (det är den jag använder allra mest i mitt försvarsarbete) men frågan är om poken fungerar ännu bättre när jag spelar defensiv back då man kan ha 99 i def. awareness. Jag fick inte den känslan iaf. Kommer dock under den närmaste framtiden att byta mellan off. och def. För att försöka se om jag märker någon skillnad. (För att kunna rapportera tillbaka hit)

Den defensiva backen har oerhört mycket bättre defensiva egenskaper men jag undrar hur mycket de egentligen spelar in. Om vi säger att shot blocking o def. aware inte spelar någon roll (eller liten roll) kan man få nästan lika bra balans och tacklingsförmåga med en offensiv back.

Offensivt sett är den offensiva backen oslagbar (om man jämför med en def, skriver deras i parantes) med attributen 85(65) på passning o 80(70) på puck kontroll dessutom har man 85(65) på off. Aware från början så om den hjälper en behöver man inte slösa några poäng på detta attribut.

Detta blev ett ”snurrigt” inlägg men jag hoppas ni kan förstå vad jag menar och att vi tillsammans kan komma på vad som är ”bäst” för oss själva(beroende på position o spelstil). Det finns säkert några av er andra som är ypperligt nöjd med sin gubbe och ni får gärna dela med sig av era kunskaper till oss som fortfarande fumlar i mörkret.
Hjälper ni en spelare att bli bättre blir laget bättre!
Slipsen
Slipsen
Medlem

Användarens profil

Inlägg  Vanguard i tor jan 15, 2009 2:04 pm

Är själv övertygad på att just awereness attributerna inte ger dig som styr din gubbe något. Satsa på stats du kan sätta fingret på, gillar du att skjuta som back, satsa på slagskott, gillar du att tackla, satsa på det, är din stil mer täcka pass/skott, satsa på det. Poke och sticklift tror jag endast har med din egna förmåga att göra dessa i rätt lägen att göra. Tar du en poke rätt över en spelares ben kommer han ramla vare sig du har bättre (på vad du tror påverkar den) eller inte!
Vissa grejjer är helt enkelt attribut/skill hos dig bakom spaken Wink

Lirar konstant Power Forward, i anfallet som i backen.
Vanguard
Vanguard
Medlem

Antal inlägg : 121
Spelarnamn : Oscar Lindqvist
Tröjnummer : 21
Position : Center/Allround

Användarens profil

Inlägg  HeinzHarald i tor jan 15, 2009 3:13 pm

Vanguard skrev:Är själv övertygad på att just awereness attributerna inte ger dig som styr din gubbe något. Satsa på stats du kan sätta fingret på, gillar du att skjuta som back, satsa på slagskott, gillar du att tackla, satsa på det, är din stil mer täcka pass/skott, satsa på det. Poke och sticklift tror jag endast har med din egna förmåga att göra dessa i rätt lägen att göra. Tar du en poke rätt över en spelares ben kommer han ramla vare sig du har bättre (på vad du tror påverkar den) eller inte!

Jag är inte alls av samma åsikt som Vanguard här. Tror att alla stats påverkar till viss del även när man själv styr.

När det gäller poke och stick lift handlar det definitivt mycket om att ta dessa vid precis rätt tillfällen, men det finns en stor osäkerhetsfaktor. Klubban går inte alltid direkt mot pucken eller precis åt det håll man trycker spaken utan "siktas" av datorn. Detta sikte tror jag definitivt påverkas av defensive awareness.

F.ö. testade även jag dangler som back och tyckte det funkade ganska bra, men det blev till slut att jag bytte till playmaker. Hyggligt lik den offensiva backen men har inte så uslig defensive awareness.
HeinzHarald
HeinzHarald
Moderator

Antal inlägg : 193
Spelarnamn : Harald Carlsson
Tröjnummer : 7
Position : Högerback

Användarens profil

Inlägg  Kingen i tor jan 15, 2009 3:19 pm

Bra tråd Slipsen!
Kör dangler som back med 99 i agility och 9" skridskor. Blir rörlig som en idiot med den setupen! Kan dock tänka mig att den inte passar alla iofs...
Ang awareness attributen så börjar jag faktiskt också bli allt mer tveksam om dom verkligen gör ngn skillnad. Har nästan alltid lagt +20 på def aw men har testat att inte lägga ngt alls i vissa matcher och kan inte säga att jag märker ngn större skillnad...
Vad ska man då lägga på i "def" kategorin? Funderade på checking ett tag, men då kan man ju börja få för sig att tackla lite oftare, vilket är helt otänkbart!!! Wink
I offensive kategorin tycker jag att lägga mkt på pass känns rätt givet som back, kanske ngt på puckkontroll också. Har testat att lägga på skott några matcher också, men inte f**n skjuter man bättre för det!! Wink
Kingen
Kingen
Medlem

Antal inlägg : 214
Spelarnamn : Ace King
Tröjnummer : 76
Registration date : 09-01-08

Användarens profil

Inlägg  Slipsen i tor jan 15, 2009 4:06 pm

Efter att ha sammanställt ett litet exel ark för att jämföra spelartyperna lättare har jag kunnat konstatera att Power forwarden har exakt samma som den offensiva backen på ”anfalls attributen” bättre eller lika på de ”defensiva attributen” och bara 5p sämre på acc o agility samt 2p sämre på speed.
Det känns definitivt som att Power forward är det jag skall spela, tack Vanguard!

Vet inte riktigt vad jag tror om def. awareness visst kan det vara så som Harald beskriver det men vet inte riktigt hur stor betydelse det har. Gör man en väl tajmad poke så borde det ju inte spela någon roll, däremot kanske man med högt på def. aware kan lyckas med en poke som inte är lika bra ”riktad” eller lite fel tajmad?

En annan fundering är det här med shot blocking. Kan det vara så att om man står i skott linjen med ett högt attribut på shot blocking att chansen är större att pucken studsar på dig istället för går ”rakt igenom” om man har ett lågt attribut? Eller är detta bara något som datastyrda spelare har nytta av, typ hur villiga de är att kasta sig för att täcka skott.

Kingen skrev:
Vad ska man då lägga på i "def" kategorin? Funderade på checking ett tag, men då kan man ju börja få för sig att tackla lite oftare, vilket är helt otänkbart!!! Wink
I offensive kategorin tycker jag att lägga mkt på pass känns rätt givet som back, kanske ngt på puckkontroll också. Har testat att lägga på skott några matcher också, men inte f**n skjuter man bättre för det!! Wink

I Def. kommer jag nog lägga 10p på balans och checking (inte för att tacklas mer utan för att bli säker på att man kan tackla bort de som vill in på bortre stolpen.)
I Off. är passningar prio ett (bör man ha mer än 85 Question ) men funderar även på att testa massa kraft i slagskottet (blir förhoppningsvis svårare för målisen att hålla pucken o släpper mer returer för forwards att raka in). Hockey
Slipsen
Slipsen
Medlem

Användarens profil

Inlägg  Vanguard i tor jan 15, 2009 5:48 pm

Jo, vill man inte satsa på checking kan man juh alltid satsa på balans och/eller puck-kontroll! det beror juh lite på hur man vill spela. man måste juh inte ha bra på skott för att kunna svepa in några chansskott mot benskydden för returer osv.

@Slipsen, slagskottskraft är nog jävligt bra å lägga på just av den anledningen du skriver. själv har jag satsat på dragskotten iom att jag ofta lirar forward. Men lite bättre accuracy på slagskotten på en PWF så tror jag verkligen att man kan bli farlig på t ex. direktslagskott! Har funderat ett tag på det själv, men som Center får jag oftast inte de passen som jag vill ha för just direktskott, samt att risken för att råka tackla framför mål e lite för stor har jag märkt. Som back dock...
Vanguard
Vanguard
Medlem

Användarens profil

Inlägg  HeinzHarald i tor jan 15, 2009 6:11 pm

Slipsen skrev:En annan fundering är det här med shot blocking. Kan det vara så att om man står i skott linjen med ett högt attribut på shot blocking att chansen är större att pucken studsar på dig istället för går ”rakt igenom” om man har ett lågt attribut? Eller är detta bara något som datastyrda spelare har nytta av, typ hur villiga de är att kasta sig för att täcka skott.

Är ganska säker på att det påverkar hur snabbt du kommer ner på isen.
HeinzHarald
HeinzHarald
Moderator

Användarens profil

Inlägg  HeinzHarald i tor jan 15, 2009 6:15 pm

Slipsen skrev:och bara 5p sämre på acc o agility samt 2p sämre på speed.

Vilket tyvärr är det powerforwarden faller på för min del. Han är för långsam för att jag ska känna att jag har en hygglig chans att ta hand om vilken motståndare som helst.
HeinzHarald
HeinzHarald
Moderator

Användarens profil

Inlägg  Helge Adam i tor jan 15, 2009 7:08 pm

Jag kör Power forward och visst märker man av när man kör anfall att man inte har farten som alla andra har. Det kompenserade jag förr med långa rör. Man blir jäkligt vass på tacklingarna med den extra farten också (om man klarar att time:a). Jag satsar på balans, checking och disiplin, Sedan har jag honom speccad för handledare och lite plus på passning. Tycker ofta att man ändå inte har tid att dra slagskott och om tillfälle ges går jag in närmre mål istället. Alt. när man hamnar långt fram i en kontring så har man skills att få in pucken på sidledspass tex.

Sedan behöver jag inte ändra attributes när jag lirar framåt. Endast (ibland) klubba och rör. ofta ingenting alls. Den bristande farten gör dock att gubben för mig är lättare att styra i defensiven där en snabb spelare är lätt att åka bort sig med om man inte har fullständig kontroll.
Helge Adam
Helge Adam
Medlem

Antal inlägg : 45
Spelarnamn : Niklas Lindkvist
Tröjnummer : 28
Position : Defence

Användarens profil

Inlägg  Kingen i tor jan 15, 2009 7:57 pm

Helge Adam skrev: Den bristande farten gör dock att gubben för mig är lättare att styra i defensiven där en snabb spelare är lätt att åka bort sig med om man inte har fullständig kontroll.

Kör du med 13" grillorna nu också??
Kingen
Kingen
Medlem

Användarens profil

Inlägg  Helge Adam i tor jan 15, 2009 9:10 pm

Jag kör med standard grillerna på defensiven och standard eller långa på offensiven.
Helge Adam
Helge Adam
Medlem

Användarens profil

Inlägg  Snellhest i fre jan 16, 2009 3:10 am

dangler 1.78 cm 78-80kg
80 handleds acc
85 Handleds kraft

balance 80
diceplin 95

Accerlation 91
Speed 85

snabbaste grillorna näst lågaste vinkeln på klubban

Snellhest
Medlem

Antal inlägg : 73
Spelarnamn : Erik Hallqvist
Tröjnummer : 83
Position : HF.MV

Användarens profil

Inlägg  Marwin74 i tor jan 22, 2009 12:25 pm

Hittade detta på ea-forumet de defensiva skillsen kommer senare (det är en mjukvaru proggare ifrån ea som svarar på frågor).

http://forums.ea.com/mboards/thread.jspa?threadID=482146&start=120&tstart=0

OFFENSIVE ATTRIBUTES

Wrist shot accuracy
-Accuracy of all shots other than slapshots

Wrist shot power
-Power of all shots other than slapshots

Puck Control
-Related to the deking effect of shooting, good puck control prevents the loss of accuracy
- Ability to keep the puck when bumped or there is stick to stick contact on the puck carrier

Deking
-Quality of loose puck dekes
-Speed of right stick deking
-Effect on shot accuracy while deking

Slap Shot Accuracy
-Accuracy of slap shots

Slap Shot Power
-Power of slap shots

Passing
-Magnitude of the effect on quality of passes outside of the player's field of view (see Off.Aware)
-Also affects the likelihood of pass interception, e.g. a good passer affects opponents ability to intercept passes. This is old stuff, I do not like this artificial approach at all, it should just affect the quality of the pass and the opponents should deal with the puck based on their own situation and attributes. This is part of the cause of the weirdness you sometimes see where players won't intercept pucks it seems they should.
- Automatic saucer passes for humans
-Other effects on CPU passing

Off. Awareness
-Field of view is for making passes, passes to players outside field of view are slowed (see Passing)
-Affects CPU player decision making when passing

Deflections
- Affects the quality of deflections off slap passes.
- Ideally this would have more of an effect on whether the deflection connects in the first place and on how well placed the deflected puck is. Should be improved for NHL10.

I have listed these loosely in order of how I would assess their importance. The effect of deflections is definitely on the weak side, and offensive awareness has a much bigger impact on CPU players than humans.
Marwin74
Marwin74
Moderator

Antal inlägg : 86
Spelarnamn : Martin
Tröjnummer : 74
Position : Center

Användarens profil

Inlägg  HeinzHarald i tor jan 22, 2009 2:06 pm

Marwin74 skrev:Passing

-Also affects the likelihood of pass interception, e.g. a good passer affects opponents ability to intercept passes. This is old stuff, I do not like this artificial approach at all, it should just affect the quality of the pass and the opponents should deal with the puck based on their own situation and attributes. This is part of the cause of the weirdness you sometimes see where players won't intercept pucks it seems they should.

Det där förklarade ju ett och annat. Trevligt att veta varför gubben ibland vägrar ta pucken. Dessutom bra att veta att lågt på passning ökar risken för brytning både på grund av att gubben inte slår pucken över isen och på grund av att den faktiska sannolikheten för brytning är högre. Får en att se sina dagar som defensive defenceman i ett lite annat ljus.
HeinzHarald
HeinzHarald
Moderator

Användarens profil

Inlägg  Slipsen i tor jan 22, 2009 4:44 pm

Det här är ju ett lika stort framsteg som nästa patch (iaf nästan) äntligen får vi någon från EA som svarar på lite frågor. Ser framemot att få reda på de andra attributen också (om han nu inte får munkavel vill säga Question ).

Känns som om programmerarna har gjort ett tankefel när det gäller att bryta passningarna. Naturligtvis borde inte passningsläggarens passningsskicklighet spela någon roll för hur stor chans man har att bryta passningen, är det en dålig passning så är det. Det borde vara den egna spelarens attribut som avgör hur duktig han är på att bryta pass. Däremot borde det ju självklart vara svårare att bryta en ”flip-pass” som kommer automatiskt om passningsläggaren har hög passningsattribut.
Slipsen
Slipsen
Medlem

Användarens profil

Inlägg  HeinzHarald i tor jan 22, 2009 5:36 pm

Slipsen skrev:Känns som om programmerarna har gjort ett tankefel när det gäller att bryta passningarna. Naturligtvis borde inte passningsläggarens passningsskicklighet spela någon roll för hur stor chans man har att bryta passningen, är det en dålig passning så är det. Det borde vara den egna spelarens attribut som avgör hur duktig han är på att bryta pass. Däremot borde det ju självklart vara svårare att bryta en ”flip-pass” som kommer automatiskt om passningsläggaren har hög passningsattribut.

Tankefel är väl kanske att ta i. Vad gör man om man inser att man behöver något som reglerar nivån av brytningar utan att ha ett attribut för detta? Jo man låter brytarna ligga på samma nivå och reglerar det med hjälp av puckförarens passningsskicklighet. Simpelt, funkar, orsakar inte merjobb.

"This is old stuff" skriver han så det hela går säkert tillbaka ganska många år i tiden när varken spelare, kluba eller puck var i närheten så "fria" som de är idag och både spelare och puckbana inte varierade på alls samma vis. Det var väl inte förrän i förra spelet som puckfysiken fick sig en riktigt rejäl skjuss framåt har jag för mig.

Nu kan vi dock inte längre acceptera att pucken "fastnar i luften" eller liknande och då funkar också den gamla metoden betydligt sämre. Ska bli intressant att se om man gör något åt det i 10.
HeinzHarald
HeinzHarald
Moderator

Användarens profil

Inlägg  Kingen i sön jan 25, 2009 4:40 pm

Och så var då äntligen den officiella förteckningen över vad alla attribut står för släppt!

Håll till godo:

PLAYER ATTRIBUTE EFFECTS

Offensive Attributes

Wrist shot accuracy
-Accuracy of all shots other than slapshots

Wrist shot power
-Power of all shots other than slapshots

Puck Control
-Related to the deking effect of shooting, good puck control prevents the loss of accuracy
- Ability to keep the puck when bumped or there is stick to stick contact on the puck carrier

Deking
-Quality of loose puck dekes
-Speed of right stick deking
-Effect on shot accuracy while deking

Slap Shot Accuracy
-Accuracy of slap shots

Slap Shot Power
-Power of slap shots

Passing
-Magnitude of the effect on quality of passes outside of the player's field of view (see Off.Aware)
- Automatic saucer passes for humans
-Other effects on CPU passing

Off. Awareness
-Field of view is for making passes, passes to players outside field of view are slowed (see Passing)
-Affects CPU player decision making when passing

Deflections
- Affects the quality of deflections off slap passes.
- Ideally this would have more of an effect on whether the deflection connects in the first place and on how well placed the deflected puck is. Should be improved for NHL10.

Defensive Attributes

Balance
-Ability to resist hits and keep control of the puck

Checking
-Ability to hit
- CPU decision to hit

Defensive Awareness
-Pass interceptions
-Reaction time for defensively deflecting passes away
-For CPU, more effort on when backchecking

Discipline
- Takes fewer penalties, for humans this affects calls that would randomly occur on hits (like elbows)

Face- offs
-Better chance of winning face- offs

Shot Blocking
-Bad shot blockers get the standing shot block, good ones get the sliding one which reduces the screen effect.

Aggressiveness
-Tendency of CPU player to body check
-No effect on human.

Athleticism Attributes

Acceleration
- Forward acceleration

Agility
-Turning ability

Speed
-Top speed

Toughness
-Fighting ability

Endurance
-Recover from fatigue more quickly

Durability
- Ability to withstand injuries

GOALIE ATTRIBUTE EFFECTS

Goalie Reflex Attributes

Angles
-How far out the goalie comes to challenge
-Quickness reacting to a pass

Breakaway
-Modifies save ability on breakaways (essentially a modifier on Agility for this case only)

Five hole
Glove High
Glove Low
Stick High
Stick Low
-Quickness making saves to the respective region

Goalie Puck Control Attributes

Passing
- Goalie pass and clearance strength

Poke Checking
-Likelihood of the goalie attempting a poke check (CPU only)

Puck Playing
- How aggressively the goalie will go out to play a loose puck

Rebound Control
-Modifies how far the puck bounces off the goalie when it hits him

Shot Recovery
-How quickly the goalie gets up when after being down - currently no effect

Goalie Athleticism Attributes

Agility
-Quickness making saves in general, combines with region attribs (5-hole, glove high, glove low, stick high, stick low)
- Acceleration moving around the crease

Aggressiveness
-Should be how far he comes out to challenge, but it is not working currently because it is tied to Angles instead

Durability
-Not used in game because goalies do not get injured currently

Endurance
-Not used in game

Speed
-Speed moving in the crease and when skating

Vision
-Reduces the likelihood of the goalie being screened

http://forums.ea.com/mboards/thread.jspa?threadID=484594&tstart=0
Kingen
Kingen
Medlem

Användarens profil

Inlägg  Vanguard i sön jan 25, 2009 8:59 pm

ja där ser man, det finns endel i stort sett onödiga attributer, tom endel som inte har någon effekt trotts att man skulle kunna tro det!
Att t ex. Shot Recovery inte används i spelet tycker jag var riktigt illa, det är juh en sådan attribut som man lägger mycket på då man tror att målisen ställer sig upp snabbare isf. -eller har jag tolkat det fel "currently no effect" låter juh inte så bra!

Skönt å få veta vad Offensive- och Defensive Awareness gör, kan juh kasnke vara värt å lägga poäng på dessa ändå då. Iom att det jag tidigare trott om dem inte stämde helt å hållet. Jävligt bra att de går ut med det dock, det hjälper juh att man vet vad som händer, så man t ex. inte slösar poäng på toughness när man aldrig slåss
Vanguard
Vanguard
Medlem

Användarens profil

Inlägg  Slipsen i mån jan 26, 2009 3:12 pm

Nu när vi vet vad attributen gör, håller ni andra med mig om att det är viktigast att plussa på dessa attribut? OBS! Har endast tänkt utifrån att man spelar back.

Passningar, för att minska risken för passningsbrytningar, bättre/hårdare pass till spelare utanför ”synfältet”.
Off. Awareness, för att öka ”synfältet” för spelaren.
Puck kontroll, för att minska risken för att tappa pucken om man blir tacklad eller om man kommer i kontakt med en annan klubba.
---
Balans, för att öka motståndskraften när man blir tacklad, mindre risk att man tappar pucken.
Def. Awareness, för att öka chansen att brytapassningar.
---
Acceleration, för att accelerera snabbare.
Agility, för att svänga snabbare (tightare kurvor).
Speed, för att öka toppfarten.

Ni får gärna komma med kommentarer och egna tankegångar kring detta, har jag dragit några fel slutsatser? Är vissa mindre viktiga(även bland de jag räknade upp)? Vad bör man minst ha för att det skall bli bra (måste man ha 95,90 eller räcker 85)? Vilken spelar typ kommer ni använda som grundmodell efter att vi fått reda på vad allt betyder?
Själv kommer jag nog att utgå ifrån antingen den offensiva backen (som jag brukar spela) eller danglern (som jag haft lite problem med men som jag kanske kan vänja mig vid).
Slipsen
Slipsen
Medlem

Användarens profil

Inlägg  Kingen i mån jan 26, 2009 4:26 pm

"Agility, för att svänga snabbare (tightare kurvor)."

Skulle samtidigt vilja påstå att agility påverkar i stor grad hur fort man kan stanna och byta åkriktning utan att svänga alls också. Kan inte låta bli att upprepa det här många ggr nog, men den här egenskapen är helt ovärdelig som back imo. För högt på Acceleration tycker jag gör att man tappar position lite iom att spelaren får en extra "skjuts" när man styr till. Speed bör man klara sig med att inte ha allt för högt på iom att meningen är att alltid ligga på rätt sid om anfallaren.
Skulle rekommendera dig att lägga så mkt på agility som möjligt, i kombination med 9" skridskorna så blir spelaren helt sjukt rörlig! Passar oss backar som inte tacklar allt för mkt alldeles utmärkt imo.
Vad jag har läst på lite andra forum så har backar med tacklingar som främsta vapen en helt annan "setup". Kan vara värt att tänka på...
I dom andra två kategorierna verkar du vara rätt ute, så mkt som möjligt på pass är nog att rekommendera. Sen hur mkt man vill lägga på def. awareness/balans är nog lite en smaksak med våran spelstil.

Vore jäkligt skoj om backar/spelare från andra lag ville komma med åsikter här också! Smile
Kingen
Kingen
Medlem

Användarens profil

Inlägg  Helge Adam i mån jan 26, 2009 6:55 pm

Jag har lagt endel på defensive awareness nu och jag tyckte det märktes ganska snabbt idag när min gubbe tog passar till både höger och vänster, Jag körde ju anfall men tycker det för mig är ett bra sätt att spendera poängen på då jag ju inte är den mest anfallsinriktade ändå. Lyckades som sagt bryta endel uppspel tidigt i mittzon vilket ju är precis där man vi stoppa motståndarna.
Helge Adam
Helge Adam
Medlem

Användarens profil

Inlägg  gregonov i mån jan 26, 2009 7:41 pm

Jonas från TNL med lite input.
Måste bara säga att det är högst individuellt vilka attribut man bör höja. Bror min spelar till höger om mig som back och vi har långt ifrån samma typ, setup, höjd och vikt på våra backar.
Jag ser det så att man bör välja den typen som passar en bäst och sen hittar ett sätt att spela tillsammans där bådas attribut kommer till sin rätt.
Jag spelar som dangler och för mig gäller mycket fart, mycket agility och rejält med acceleration. Var för sig är dom attributen inte mycket värda anser jag utan ska man köra en så kör man alla. Passningar är också viktigt och här har jag i princip gått "all in".
Def awareness och discipline är också viktiga egenskaper.

Själv kommer jag nog att utgå ifrån antingen den offensiva backen (som jag brukar spela) eller danglern

Jag skulle inte rekommendera den offensiva backen. Jag ser playmakern som ett bättre alternativ. Anledningarna till det kort och gott är att passningar och def awareness är betydligt högre.

Skulle samtidigt vilja påstå att agility påverkar i stor grad hur fort man kan stanna och byta åkriktning utan att svänga alls också.

Det skulle jag också vilja påstå.

Jonas Vaha - LD - #55
Hockey

gregonov
Medlem

Antal inlägg : 4
Spelarnamn : Jonas Vaha
Tröjnummer : 55
Position : LD
Lag : The Nordic Legion
Registration date : 09-01-21

Användarens profil