aktiva spelare?

Gå ner

aktiva spelare?

Inlägg  carlbrant i tis jan 13, 2009 2:16 pm

Har märkt att det finns spelare som gärna spelar utan andra eller det kanske är så att dom é rädda för gemenskapen eller inte känner sig välkommna..(vilket jag hoppas att ingen egentligen gör) detta är inget påhopp mot de 2 personer jag menar (zimen och thewest4) snarare motsatsen att få dom att vilja deltaga med andra. Det är ju lite riskabelt att spela 2st ensamma med klubben..då vi alla åker på stryk ibland,vet att vi spelar för att ha kul och resultaten har ibland mindre betydelse då vi spelar för gemenskap och samhörighet. Men samtidigt é det ju kul att vi vinner..gemenskap är ju ändå det som gör oss så framgångsrika som vi ändå är..så min fråga är hur vi ställer oss till att spela bara 2personer om det finns 6st till online? Vet att det är var skyldighet och vilja att få dom att deltaga oxå.. Känner själv att jag försökt..men dom verkar ändå inte söka sig till oss? Är det någon annan som kan känna som jag?
carlbrant
carlbrant
Lagmedlem

Antal inlägg : 29
Spelarnamn : Carlbrant
Tröjnummer : 78
Position : center
Lag : COG
Registration date : 09-01-07

Användarens profil

Till överst på sidan Gå ner

Sv: aktiva spelare?

Inlägg  Vanguard i tis jan 13, 2009 2:26 pm

Jag vet inget om detdär, eller dem, men självfallet ska man spela med laget om man spelar i laget. Har vi varit dåliga på att välkomna någon in i den gemenskap som vi byggt upp är det också viktigt att få veta det så vi kan bättra oss.
Personligen tyckar jag att vi ska undvika att lira med för få personer (vad fan nu det är). 2 pers tycker jag är för få. Ivf om jag är en av dem iom att jag inte sprutar in mål direkt, då går jag hellre till communityn å lirar. Där kan man juh latja lite mer, inte känna så stor press om man förlorar eller inte (T ex. stå i mål om man vill).
Vanguard
Vanguard
Medlem

Antal inlägg : 121
Spelarnamn : Oscar Lindqvist
Tröjnummer : 21
Position : Center/Allround
Lag : GRSE

Användarens profil

hj

Inlägg  robban89 i tis jan 13, 2009 7:29 pm

om dom nu aldrig vill spela med oss andra så är kanske detta inte rätt lag för dom spelarna!!!
sen tycker jag personligen inte att vi skall spela med 2 spelare

robban89
Lagmedlem

Antal inlägg : 106
Spelarnamn : Robbaninho
Tröjnummer : 33
Position : LW, RW , Defender vid behov

Användarens profil

Inlägg  Snellhest i tis jan 13, 2009 7:39 pm

jag tycker minimum 3 pers och det är på gränsen.. hälst 4 eller mer.. men det är vad jag tycker..

pga av at tman inte tjännar nå poäng.. jag vet att vi spelar för att ha kul men man blir lätt lite poäng kåt :P när det går bra Very Happy

Snellhest
Medlem

Antal inlägg : 73
Spelarnamn : Erik Hallqvist
Tröjnummer : 83
Position : HF.MV

Användarens profil

Inlägg  Kingen i tis jan 13, 2009 8:09 pm

Spela på tre fungerar absolut, och då helst en back och två forwards. Att ha fyra som minimum är nog inte så bra då vi ofta är 6 lr 7 spelare och måste dela. På två däremot, då är det nog bättre att hålla sig till communityn, ja...
Kingen
Kingen
Medlem

Antal inlägg : 214
Spelarnamn : Ace King
Tröjnummer : 76
Position : Defender
Registration date : 09-01-08

Användarens profil

Inlägg  Helge Adam i tis jan 13, 2009 11:28 pm

Jahaja, Då får jag skriva min post igen då eftersom den tydligen inte sparades sist.

Jag är av uppfattningen att vi skulle försöka satsa lite när GPP bildades, Själva idén med GPP var ju att de som vill vara med i ett lag skulle få vara det. Ett Lesiure lag helt enkelt, medans vi skulle köra lite mer krav och försöka satsa. Detta betyder inte att vi inte kommer torska matcher, vi kommer antagligen inte att bli NO#1 Men vi kan göra vårat bästa.

Det finns 19 spelare i vårat lag som inte ens har spelat 100 matcher! 90% av dessa spelare har lagt av och syns aldrig till. Jag anser att vi bör rensa bort dem ur våran roster. De kommer antagligen inte ens att märka det. Det som dock kan hända om vi inte gör detta är att dessa kommer in någon regnig dag och tänker "nu spelar jag nhl". Vips så har han förstört något som vi aktiva har kämpat hårt och länge för!

Om det finns några personer som bara vill spela med varandra och inte vill vara med i gemenskapen kan de bilda ett eget lag eller vara med i GPP där de ju är välkomna. Alla här vet hur länge vi har legat och slitit i toppen av 2:an för att ta oss till 1:an. Nu är vi där och det är väldigt tråkigt att se hur laget går från 83:e plats till 100:e plats, mycket tack vare personer som i min mening inte ens är med i laget.
Helge Adam
Helge Adam
Medlem

Antal inlägg : 45
Spelarnamn : Niklas Lindkvist
Tröjnummer : 28
Position : Defence

Användarens profil

Inlägg  Slipsen i mån jan 19, 2009 12:45 pm

Tycker det är dags att starta denna diskussion igen efter en händelse i lördags. Jag kom online och såg att det inte var några andra inne så jag började spela lite offline, när jag startat kom Carlbrant in och en gammal räv till (kommer inte ihåg vem det va). Hur som helst så joinade jag deras party och väl där fick jag veta att Zimen och en till (kan vart thewest4) satt och spelade OTP med GRSE (har ingen av dessa på min FL). Carlbrant skickade invite till dem också och dem hoppade med i partyt. Inga som helst problem fram till nu, men det som skrämde lite var att de spelade bara två pers och att de pratade om att ”hoppa” matchen eftersom de hade sånt fruktansvärt lagg.
Carlbrant förklarade då på ett tydligt (OBS! INTE OTREVLIGT) sätt att vi hade vissa ”regler” inom GRSE där bla vi inte skall spela om vi bara är två eftersom om en tappar kontakten så förlorar man matchen och att man inte hoppar några matcher, framför allt inte efter 5 min.
Dessa två herrar som spelade verkade inte ha en aning om att man tappar ranking om man hoppar ur en match innan den avslutas, någon av dem sa ”va, förlorar man om man hoppar ur en match?”.
Carlbrant frågade om de vart inne på forumet och läst något men de enda forum de visste om är det på gamereactors hemsida. Vidare föreslog Carlbrant att de skulle joina vårt nya forum och läsa våra regler. Nu har det ju bara gått två dagar sen incidenten men jag kan fortfarande inte se dem som reggade medlemmar på detta forum…
När dem spelat klart matchen så tror jag att dem stack och fortsatte alltså inte spela med laget då fler spelare var inne. Vad detta beror på vågar jag inte uttala mig om eftersom jag var tvungen att lämna hemmet strax efteråt.
Tycker detta borde tas upp för diskussion hur vi skall förhålla oss till denna situation, inte bara detta specifika fall utan även generellt. På något sätt måste detta stoppas (enligt min mening). Hur man skall gå tillväga får andra bestämma men jag kan tycka att det är viktigt att informera de berörda spelarna på ett bra sätt, kanske bäst att Marwin eller Harald som har hand om laget gör detta? Att be dem en gång till att gå med i detta forum och läsa reglerna är ju en bra start…
Slipsen
Slipsen
Medlem

Antal inlägg : 68
Spelarnamn : Jonas Rämö
Tröjnummer : 15
Position : Defender

Användarens profil

Inlägg  HeinzHarald i mån jan 19, 2009 1:35 pm

Det där är redan utagerat. Både Zimen och TheWest4 lämnade själva laget efter den incidenten.

Av vad jag hört från flera spelare känns det som hanteringen var helt ok. Alla har mitt fulla samtycke att på ett vänligt vis säga till personer som "orsakar förluster" på det här viset genom att hänvisa till forumet, nya regler eller mig personligen. Vi ska lira som ett lag.

Kan också säga att jag rensade bort en hel del inaktiva spelare i helgen. De som ligger kvar är sådana som en gång var ganska aktiva och skulle kunna bli en tillgång om de väljer att återuppta spelandet.

Senast ändrad av HeinzHarald den mån jan 19, 2009 5:59 pm, ändrad totalt 1 gång
HeinzHarald
HeinzHarald
Moderator

Antal inlägg : 193
Spelarnamn : Harald Carlsson
Tröjnummer : 7
Position : Högerback

Användarens profil