Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Videoutveckling:

4 posters

Gå ner

Videoutveckling: Empty Videoutveckling:

Inlägg  Vanguard sön jan 11, 2009 4:55 pm

Som ni märker har jag inte gett upp än, jag är fan ingen jävla quitter, även om min dator för tillfället är det.

Eftersom det funkar att sammanställa videorna & spara projecten i filmprogget jag använder, så tänkte jag fortsätta göra filmer, för att sedan dra med produkten till en polare med ny dator för själva slutfasen (kompileringen).

Tänkte att ni här kan uppmärksamma mig på nya videor ny uppat till EASW, samt att jag kan meddela när jag laddat ner dem. Så ni vet när ni kan spara över dem med nya filmer.

För att få så bra och personligt material föredrar jag om ni anstränger er lite vid skapandet av videorna i NHL-editorn. Som jag skrivit tidigare i presentationstråden.
Vanguard skrev:
Det är den processen som tar längst tid och juh mer material som finns desto lättare att göra bra filmer
Ett tips angående när ni sparar filmer i NHL 09, försök ändra synvinkeln för att hitta bra vinklar som visar det man försöker spara på ett bra sätt. Försäk även zooma in så mycket som möjligt utan att man missar "grejjen" med filmen. Detta för att få en mer personlig film, samt lättare att se vad som händer i slutformatet, bilden blir juh mindre än hemma på 40"-TV:n
Spara även filmer av er gubbe med taklingar, tekningar, vanlig skridskoåkning å annat ni kan komma på med en nära zoom! Saker som kan användas som utfyllnadsmaterial för att få en bättre känsla än bara Varsågod-mina-ihopklippta-videor-film-känsla.

Jag ska försöka se om jag inte kan slänga upp en preview under kommande vecka. Detta kommer då inte vara den färdiga filmen, utan bara ett: såhär kan det komma att se ut. För att det kanske kan ge er lite inspiration och visa på lite vad jag menar med utfyllnadsmaterial osv.
Vanguard
Vanguard
Medlem

Antal inlägg : 121
Age : 42
Spelarnamn : Oscar Lindqvist
Tröjnummer : 21
Position : Center/Allround
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Videoutveckling: Empty Sv: Videoutveckling:

Inlägg  Helge Adam mån jan 12, 2009 3:43 am

Börjar arta sig med material nu till sjysst video. Om det är någon som sitter på ett gäng videos så kan ni posta dem till 214lindkvist@telia.com då vanguard har datorstrul så ska vi försöka kompilera något med min moderkaka istället.
Helge Adam
Helge Adam
Medlem

Antal inlägg : 45
Age : 42
Spelarnamn : Niklas Lindkvist
Tröjnummer : 28
Position : Defence
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Videoutveckling: Empty Sv: Videoutveckling:

Inlägg  Helge Adam tis jan 13, 2009 1:49 am

Testvideo klar, Men den är 7,7MB stor. Det är väl lite för stort för internet eller? Laughing vad tycker ni andra, Någon med erfarenhet?
Helge Adam
Helge Adam
Medlem

Antal inlägg : 45
Age : 42
Spelarnamn : Niklas Lindkvist
Tröjnummer : 28
Position : Defence
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Videoutveckling: Empty Sv: Videoutveckling:

Inlägg  vajb tis jan 13, 2009 3:09 am

7,7Mb? Börja tjöta om för stor teaser när den är på 700Mb. Smile


Senast ändrad av vajb den tis jan 13, 2009 3:55 pm, ändrad totalt 1 gång

vajb
Medlem

Antal inlägg : 109
Age : 44
Spelarnamn : Erik Holmsten
Tröjnummer : 66
Position : Back
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Videoutveckling: Empty Sv: Videoutveckling:

Inlägg  Helge Adam tis jan 13, 2009 9:16 am

OK tack då Vajb precis vad jag ville höra, Man vill ju inte ta slut på all plats på internet så att säga Rolling Eyes
Helge Adam
Helge Adam
Medlem

Antal inlägg : 45
Age : 42
Spelarnamn : Niklas Lindkvist
Tröjnummer : 28
Position : Defence
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Videoutveckling: Empty Sv: Videoutveckling:

Inlägg  Vanguard tis jan 13, 2009 2:18 pm

Kollade Gametrailers och deras SD-filmer verkade ligga runt 10-15 MB så det lär väl vara en hyfsad storlek att lägga sig på. Så krävs inte alltför bra bandredd för att kolla på dem. Huvudpresentationen kan man ju tillåta bli lite större såklart, den blir juh trotts allt längre med mer material i'n.
Vanguard
Vanguard
Medlem

Antal inlägg : 121
Age : 42
Spelarnamn : Oscar Lindqvist
Tröjnummer : 21
Position : Center/Allround
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Videoutveckling: Empty Sv: Videoutveckling:

Inlägg  vajb tis jan 13, 2009 3:55 pm

Denna rulle är ju i så litet format från början, så man kan knappast vara orolig för att den ska bli för stor, då måste du verkligen ta till overkill. Smile

vajb
Medlem

Antal inlägg : 109
Age : 44
Spelarnamn : Erik Holmsten
Tröjnummer : 66
Position : Back
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Videoutveckling: Empty Sv: Videoutveckling:

Inlägg  Helge Adam tis jan 13, 2009 5:47 pm

Detta är en teaser, för att göra en bra film eller bra filmer över huvudtaget behövs mer material att arbeta med. Därför behöver vi er hjälp med att spara och ladda upp schyssta filmer till t ex EASW. Kolla på filmen, ta inspiration till utfyllnadsklipp t ex tekningen i början av filmen Wink Sådant material behövs det mycket av för att man ska få lite frihet i att klippa ihop en bra film med lite känsla! Denna film är som sagt bara en liten förhandstitt för att egga er att fixa mer och bättre material.

De färdiga filmerna kommer inte heller att tankas till youtube då kvallitén försämras drastiskt när man gör det. Kvallitén på denna video är betydligt bättre i orginalfilen för info.

Helge Adam
Helge Adam
Medlem

Antal inlägg : 45
Age : 42
Spelarnamn : Niklas Lindkvist
Tröjnummer : 28
Position : Defence
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Videoutveckling: Empty Sv: Videoutveckling:

Inlägg  Snellhest tis jan 13, 2009 7:41 pm

jag e så noob på att spara filemr och sånt så få see till och spela med nån som spar filmer och göra nå mål/räddnign som e värt att ha Very Happy

Snellhest
Medlem

Antal inlägg : 73
Age : 41
Spelarnamn : Erik Hallqvist
Tröjnummer : 83
Position : HF.MV
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Videoutveckling: Empty Sv: Videoutveckling:

Inlägg  Vanguard ons jan 14, 2009 3:26 am

äh, du kan också, bar å latja lite nån gång med en massa olika vinklar och zoom, samt tänka på att bilden som sparas blir mindre än den man ser på sin stora TV.
Testa å lägg in flera markers i filmen å göra olika vinklar & filmhastigheter så ska du se att du helt plötsligt sitter å gör skitgrymma highlights Wink

Problemet är nämligen att det tar sån tid om 1 eller 2 pers letar highlights i de få matcher de spelar. Detta samt att man missar allt snyggt som händer då man inte är med. händer 2-3 snygga grejjer sista 30s i en match skulle det ta en evighet för 1 pers att spara, medan 2 eller 3 pers skulle kunna göra det ganska snabbt, med olika vinklar av samma händelse eller vad som helst.
Vanguard
Vanguard
Medlem

Antal inlägg : 121
Age : 42
Spelarnamn : Oscar Lindqvist
Tröjnummer : 21
Position : Center/Allround
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Videoutveckling: Empty Sv: Videoutveckling:

Inlägg  Vanguard fre jan 16, 2009 9:11 pm

För er som har facebook så slängde Vi upp en video där, mest för att skojja med/trigga lite polare inför en drabbning nu på lördag i Liljeholmen. Den blev ganska okej faktiskt, bara samma gamla material dock Smile

https://www.facebook.com/video/video.php?v=46242163213&oid=58680463632
hoppas länken funkar!

//Vanguard.
Vanguard
Vanguard
Medlem

Antal inlägg : 121
Age : 42
Spelarnamn : Oscar Lindqvist
Tröjnummer : 21
Position : Center/Allround
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Videoutveckling: Empty Sv: Videoutveckling:

Inlägg  Vanguard lör jan 17, 2009 11:23 pm

Tjenare, ni får ursäkta dubbelinläggen (trippel) men jag vet inte om det syns som nytt inlägg (ändring i tråden) om man bara editerar!

Har sparat endel videor på min box nu & För att inte spara över icke nedladdade videor har jag föreslagit Helge Adam följande rutin, något som han även kan använda med era eventuella videor.
Det viktiga är juh att man vet att han laddat ner en video, så man kan ladda upp nya videor å spara över de gamla på EASW. Man vill juh absolut inte ladda upp & därmed riskera att spara över videor man inte vet om han laddat ner eller inte. Tänkte därför att vi kunde göra så att Helge Adam skriver en kommentar till de videorna på EASW som han laddat ner. Typ "Nerladdad //Helge Adam" så vet man att de kan sparas över.

Vill man ha kvar å ladda upp eventuella videor igen kan man alltid spara dem på boxen, alternativt att man använder 1 eller 2 platser för videor man kan ersätta med nya osv.

Har man laddat upp en ny video är det juh bara å skicka ett PM till honom så fixar han det så fort han kan. Lägg gärna in en länk så blir det lätt för stackarn Wink
Vanguard
Vanguard
Medlem

Antal inlägg : 121
Age : 42
Spelarnamn : Oscar Lindqvist
Tröjnummer : 21
Position : Center/Allround
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Videoutveckling: Empty Sv: Videoutveckling:

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet