German Eagles (GHL)

Gå ner

German Eagles (GHL) Empty German Eagles (GHL)

Inlägg  Vanguard i fre jan 09, 2009 7:57 pm

GamereactorSE - German Eagles 2-5

Laguppställning:
Vanguard (RB), Fr0stbite (LW) & Moonfare (C).

Matchrapport:
Det var nog en bra motståndaruppställning vi mötte, de var 4 pers och det märktes att vi kanske inte hade det vassaste försvaret på isen, de utnyttjade varenda av mina (vanguard) misstag och satte desutom endel andra puckar på bra passningsspel som helt enkelt var lite för svårt för ett lag med 2 datorstyrda spelare att stå emot.

Vi gjorde det tidvis jävligt bra när vi fick på tryck i motståndarzon tack vare att vi passade pucken till datorspelarna och vidare runt, tills tillräkligt bra skottläge visade sig. Detta gav 2-4 målet på retur efter direktskott med stor vinkel från mig.

Tycker ändå att vi gjorde vad vi kunde, de var dock helt enkelt för effektiva med sina sidledspass framför mål.

//Vanguard.
Editerade "datorbackarna" till datorspelarna.

Senast ändrad av Vanguard den fre jan 09, 2009 9:02 pm, ändrad totalt 2 gånger
Vanguard
Vanguard
Medlem

Antal inlägg : 121
Spelarnamn : Oscar Lindqvist
Tröjnummer : 21
Position : Center/Allround
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Användarens profil

Till överst på sidan Gå ner

German Eagles (GHL) Empty Sv: German Eagles (GHL)

Inlägg  HeinzHarald i fre jan 09, 2009 8:19 pm

Ja sätter GE sin bästa uppställning på isen är de vansinnigt jobbiga (de har ganska många i laget precis som vi).

Jag skulle vilja säga att det i en sån här situation hade varit bäst om en forward spelat back, förutsatt att det finns någon som inte är fullständigt värdelös där. En back och två anfallare är en väldigt vass kombo, även om backen kanske inte är mer än okej. Då kan man stoppa många av de farliga lägena som två datorbackar inte kan hantera och har samtidigt möjlighet att utnyttja både datorforward och datorback för passning i anfallet.

Kanske värt att fundera på åtminstone om ni hamnar i samma situation en annan gång, speciellt mot ett så pass bra lag som GE.

Min favorit är att köra high defensive pressure och collapsing när jag spelar med datorkollega. Har vunnit ett antal matcher med tre spelare mot bra motstånd med den setupen. Dock vet jag inte om de inställningarna funkar lika bra för offensiva backar.

Bra referat f.ö! Tydligt uppställt och bra info.
HeinzHarald
HeinzHarald
Moderator

Antal inlägg : 193
Spelarnamn : Harald Carlsson
Tröjnummer : 7
Position : Högerback

Användarens profil

Inlägg  Kingen i fre jan 09, 2009 8:34 pm

HeinzHarald skrev:Jag skulle vilja säga att det i en sån här situation hade varit bäst om en forward spelat back, förutsatt att det finns någon som inte är fullständigt värdelös där.

Fast dom spelade väl med 2 forwards och en back va...?? "Vanguard (RB), Fr0stbite (LW) & Moonfare (C)"

Jag, Mördarn, Lytt och Carlbrant tog dock revansch på GHL i matchen efter (3-2), en match som vi borde vunnit med 3-0 om inte jag klantat mig ett par ggr...
Anfallarna skötte sig som alla förstår bra! Smile

Håller med Harald om att dom kan vara riktigt otäcka, speciellt när dom spelvänder med 3 man i full fart...
Kingen
Kingen
Medlem

Antal inlägg : 214
Spelarnamn : Ace King
Tröjnummer : 76
Position : Defender
Registration date : 09-01-08

Användarens profil

Inlägg  HeinzHarald i fre jan 09, 2009 8:42 pm

Kingen skrev:Fast dom spelade väl med 2 forwards och en back va...?? "Vanguard (RB), Fr0stbite (LW) & Moonfare (C)"

Ajdå, parenteserna hoppade jag över och läste bara "tack vare att vi passade pucken till datorbackarna och vidare runt".

Då är det inte mycket mer man kan göra, mer än att pilla med pressure och sånt (skulle verkligen vilja höra vad offensiva backar säger om lämplig pressure). Man får omöjligen tag i allting som ensam back ens om man är rutinerad.
HeinzHarald
HeinzHarald
Moderator

Användarens profil

Inlägg  vajb i fre jan 09, 2009 11:12 pm

Körde med nära buren inatt mot NOS, sen satsade jag själv på att rensa framför/runt mål/jaga puckar jag hade god chans att hinna på först. Funkade skapligt även om man gick bort sig några gånger utan att dom lyckades göra mål.

vajb
Medlem

Antal inlägg : 109
Spelarnamn : Erik Holmsten
Tröjnummer : 66
Position : Back

Användarens profil

Inlägg  Snellhest i ons jan 14, 2009 3:28 am

Dagens match för mig angånde spänning och kämpaglöd. GRS vs GLH 0-1 dock :/

efter tajt spel får de fram en puck som går i slowmotion till forvard som vispar in den mellan bena på målisen.. :/ annars va det tätt och hårt. där jag själv klev in och drog ett skott i ribban och ut Sad annars hamnade robban i några hyfsade skottllägen men inte riktigt så mycket tid som man vill ha..

jaja tight match som vi kunde ha vunnit..bra kämpat endå moonfare robban vanguard ochh ja då. de va förövrigt 5 st

Snellhest
Medlem

Antal inlägg : 73
Spelarnamn : Erik Hallqvist
Tröjnummer : 83
Position : HF.MV

Användarens profil

Inlägg  Vanguard i lör jan 17, 2009 11:47 pm

GamereactorSE - German Eagles 4-3

Vanguard (LB), Vajb (RB), Fr0stbite (C), Snellhest (RW). Har jag för mig det var (rätta mig om jag missat någon eller har fel).

Kommer inte ihåg exakt hur det gick period för period, tror det var (2-2, 3-3, 4-3), men minns ivf att vi låg i underläge mest hela matchen! Vi gav dock aldrig upp å kämpade till oss alla målen. Snellhest gjorde 2 bra mål samtidigt som Jag och Vajb gjorde varsina feta slagskottsmål i krysset med täckt målvakt.

Matchen var väldigt jämn med mycket bra passningsspel från båda lagen. Alla målen kändes väldigt mycket som "hockey" vilket bidrog till att matchen var jävligt rolig att spela.
Vi låg som sagt under mest hela matchen, först med ganska tidiga 0-2 som vi sedqan tog igen precis i slutet av 1:a. 2-3 kom sedan i början av 2:a vilket vi sedan efter bra forechecking lyckades ta igen till 3-3. I Övrigt tror jag att det var Penalty Kill:en som säkrade segern i matchen. Mycket disciplinerade uppställningar såg till att de inte fick väldigt många farliga lägen på mål.
De var för övrigt också 4 pers, med Fuchs & Cromik med i uppställningen.

Vi mötte dem även senare i en väldigt rolig match. De va då 6 pers på planen, med en målvakt som spelade bra, men som vi vartefter matchen gick kunde överlista tillräckligt för att ta hem segern.
Vanguard
Vanguard
Medlem

Användarens profil

Inlägg  HeinzHarald i sön jan 18, 2009 1:32 am

Vanguard skrev:Vi mötte dem även senare i en väldigt rolig match. De va då 6 pers på planen, med en målvakt som spelade bra, men som vi vartefter matchen gick kunde överlista tillräckligt för att ta hem segern.

Vi spöade dem dessutom en tredje gång idag. Då var det Robban, Carlbrant och jag (mot fem pers) som vann med 2-0.
HeinzHarald
HeinzHarald
Moderator

Användarens profil

Inlägg  Vanguard i mån jan 19, 2009 7:47 pm

GamereactorSE - German Eagles 4-3 (3-1, 0-1, 1-1)

Vanguard (C), Bait (LW), Lyttbacka (RW) & Bonie (RD)

Ännu en kämpa insats med VÄLDIGT stabilt försvarsspel! Första perioden var vår bästa period med bra offensiv, mycket passar som öppnade upp motståndet och såklart skotten som satt när vi kom i bra lägen. Turen hade vi också med oss då Lytten satte ett skott från bakom förlängda mållinjen efter studs på målisen.

I andra perioden fick vi det lite svårare, inte mycket till anfallsspel, tror vi föll tillbaks lite väl mycket. Ofta var det en ensam forward som kontrade utan att lyckas få pucken på mål, även efter otroliga moves som gjorde bort backarna totalt för en liten stund. Defensiven var dock stabil. Väldigt snyggt mål av motståndar giganten Jens Trautman (<-stavning? rätt namn?).

Tredje fortsatte ungefär som andra till en början, dock lyckades vi nu med några anfall. Det första och helt klart bästa slutade med 4-2 målet efter att Lytten slog in returen på ett av mina dragskott. Det känndes lite som att matchen var avgjord efter det målet, men vi slutade självfallet inte att spela då mer än halva perioden var kvar att spela. Trautman satte sen sitt 3:e mål innan vi stängde igen totalt i egen zon!

Skitbra lirat grabbar, vi var fett heta! Synd att jag behövde dra mig tillbaks, känns som att vi har hittat en väl fungerande kedja där! en till back å vi hade varit oslagbara Very Happy
Vanguard
Vanguard
Medlem

Användarens profil

Inlägg  Snellhest i ons jan 21, 2009 3:41 pm

DE HAR BYT TAG TILL EAG tror jag det var
plus atlanta atröjor

Snellhest
Medlem

Användarens profil

Inlägg  HeinzHarald i tor jan 22, 2009 1:53 am

GRSE 3 - German Eagles 2

Marwin, Snellhelst, Helge och jag mötte sex tyska örnar. Överlag klart bra spel.

Matchens snyggaste mål gjorde jag. Tyvärr i fel bur bara. Fick pucken bakom förlängda och skulle dra den vidare bakom mål men på något underligt vis hade jag först tryckt uppåt på styrspaken vilket gjorde att jag gled upp vid första stolpen och passade in pucken mellan benen på vår målvakt. Embarassed

Deras andra mål var en sidledspassning där pucken gick förbi Helge som slängde sig, mig medan jag hade klubban i isen (pucken gick mellan benen) och fram till en skytt som Marwin var millimeter ifrån att tackla.

Våra mål kom till viss del tack vare deras manuella målvakt. Ett tjusigt skott som antagligen hade suttit även på en datorstyrd målvakt men sen var ett ett långskott som gick precis intill stolpen utan att målisen nådde hela vägen ut med benskyddet och ett läge då Snellhest grötade till sig pucken vid stolpen och helt sonika gick in framför målvakten och satte pucken bredvid honom.

En skön seger, speciellt för min del. Rolling Eyes
HeinzHarald
HeinzHarald
Moderator

Användarens profil

Inlägg  Marwin74 i tor jan 22, 2009 2:12 am

Jag snell och helge tog dessa herrar ytterligare en gång i matchen efter 1-0. Tajt match de hade droppat sin målis men vi lyckades ändå trycka dit en och det räckte. 3 riktigt fina matcher på rad det är inte varje kväll:)
Marwin74
Marwin74
Moderator

Antal inlägg : 86
Spelarnamn : Martin
Tröjnummer : 74
Position : Center

Användarens profil

Inlägg  Snellhest i tor feb 05, 2009 3:57 am

tyvärr 3 tunga rapporter.
Snellhest Moonfare Benhard II vajb

3-4
0-4
3-3 (3-4)

3-4 jämn match vi spela bra hockey de fick in lite puckar turligt. de tog lednign tidigt och vi fick jaga. men vi hade stolpe ut och de stolpe in

0-4 match som vi stundtals spelade ut dem totalt men like som första matchen kom dock det här med mål..de satte första skottet i matchen. sen jaga vi med Stolpar otur dumhet och lite till men med underbart spel utan att få in den. deras samtliga mål utom 1 var väl tur aktiga

3-3 (3-4) förlust på övertid genom ett skott som gick ribba in samma som de andra matcherna spelade vi bra hocky. vi hade kul men pucken gick inte våran väg.

det som stör mig mest är att vi hade en skit liten idiot målvakt alla 3 matcherna. :/
Men vi spelade bra hockey tävarr så fick de in mer puckar än oss. 3 matcher irad hade de stolpe in och vi stolpe ut.

dock ska man ju säga att de spelade bra med i några perioder men måste säga vi spela bättre.

Snellhest
Medlem

Användarens profil

Inlägg  bait19 i lör feb 07, 2009 12:57 pm

Nån update om gårdagens match mot tyskarna=
bait19
bait19
Medlem

Antal inlägg : 76
Spelarnamn : Kenneth Söderman
Tröjnummer : 89
Position : Allround
Lag : LeR
Registration date : 09-01-17

Användarens profil https://www.youtube.com/watch?v=igdPRbS7EYY

Inlägg  Lyttbacka i lör feb 07, 2009 1:00 pm

bait19 skrev:Nån update om gårdagens match mot tyskarna=

Det var jag, Snellhest och Mördarn som körde den matchen. Finns inte så mycket att säga. Jävligt bra disciplinerat backspel av Snell och att vi tog vara på våra chanser framåt.

Tyckte vi spelade väldigt stabilt, speciellt med tanke på att vi enbart var 3 och dem 5.
Lyttbacka
Lyttbacka
Medlem
Medlem

Antal inlägg : 60
Spelarnamn : Urban Slobovich
Tröjnummer : 44
Position : Högerforward
Lag : LeR
Registration date : 07-10-21

Användarens profil

Inlägg  Sponsored content

Sponsored content

Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet