Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Siberian Panthers (SIP)

+2
Mördaren
HeinzHarald
6 posters

Gå ner

Siberian Panthers (SIP) Empty Siberian Panthers (SIP)

Inlägg  HeinzHarald fre jan 09, 2009 2:19 am

Mordaren, Carlbrant och jag mötte SIP idag (5 pers) och kickade deras arslen med 5-2 (de var rankade 62 i ettan efter vår vinst). Very Happy

De lät oss kontrollera spelet och gick bara och väntade på våra misstag. Det första baklängesmålet kom när de dumpade pucken med en man mindre och tokrusade med två pers. De kom så långt som bakom vår förlängda mållinje, fick tag i pucken och kunde ledig traska in framför mål (har sett fler lag försöka med detta med en man mindre, det är extremt farligt om gubbarna är kvicka). Det andra kom när de kom in i vår zon längs sargen, jag låg för en gångs skull på gubben och tyckte jag kunde få tag i pucken men misslyckades och han kunde få in en sidsledspassning framför mål. Mitt misstag där, kör man ensam defensiv back ska man skära in mot mål om gubben inte stoppas vid blå. Som tur var gjorde vi inte fler misstag utan spelade äckligt disciplinerat.

Våra mål kom tack vare att vi spelade runt bra i offensiv zon (tog hjälp av datorspelare) och varierade vårat anfall, samt tack vare att de tog lite för många utvisningar. Tog skott och retur ibland, gick in på egna avslut ibland, försökte sidledspassa ibland etc. 5-2 är dock lite missvisande då våra två sista mål kom i slutet av matchen mycket tack vare att de behövde pressa på.

En riktigt bra insats av alla verkligen som tom verkade skrämma SIP att hoppa ur en ny match-up strax efteråt. Very Happy
HeinzHarald
HeinzHarald
Moderator

Antal inlägg : 193
Age : 43
Spelarnamn : Harald Carlsson
Tröjnummer : 7
Position : Högerback
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Siberian Panthers (SIP) Empty Sv: Siberian Panthers (SIP)

Inlägg  Mördaren fre jan 09, 2009 4:52 am

Riktigt kul match där vi spelade bra, extra skönt att slå dom då jag var med och förlorade med 4-2 mot dom tidigare på dan.
Mördaren
Mördaren
Medlem

Antal inlägg : 8
Age : 33
Spelarnamn : Nicklas Johansson
Tröjnummer : 25
Position : vänsterforward
Lag : LeR
Registration date : 09-01-09

Till överst på sidan Gå ner

Siberian Panthers (SIP) Empty Sv: Siberian Panthers (SIP)

Inlägg  Helge Adam fre jan 09, 2009 6:05 am

Mördaren skrev:...förlorade med 4-2 mot dom tidigare på dan.

Ja det var en riktig skitmatch, Jag satte nog inte en enda tackling och framför eget mål funkade ingenting. Äcklad av migsjälv och att göra detta dagens enda match, skitkul ellerhur? No
Helge Adam
Helge Adam
Medlem

Antal inlägg : 45
Age : 42
Spelarnamn : Niklas Lindkvist
Tröjnummer : 28
Position : Defence
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Siberian Panthers (SIP) Empty Sv: Siberian Panthers (SIP)

Inlägg  HeinzHarald sön jan 11, 2009 2:58 am

5-2 ytterligare en gång!

Den här gången var det Robban, Benhard, Lyttbacka och jag. De var sex pers.

Precis som vid förra vinsten fick vi kontrollera mycket av spelet medan de satsade på att bita direkt på våra misstag och stressa som satan i vår zon. Eftersom jag visste att de skulle rusa direkt med två man vid dump med en man mindre kunde vi undvika att släppa in nått med en man mer.

Deras första mål kom vid krig om puck i vår zon när den plötsligt gled rakt mot målvakten, han kastade sig för att ta den men nån var där och stötte in den mellan hans ben. Vid andra målet lyckades de ta pucken av oss i vår zon och sätta en sidledspassning.

Våra mål kom i huvudsak på skott och returer. Tyckte vi spelade runt bra, rörde oss bra och tog många bra skott. Deras manuella målvakt spelade bra men jag tror nog att vi hade gjort ett mål färre om han varit datorstyrd. Fullt rättvis vinst hur som helst. Skönt också att vi straffade dem för utvisningarna de tog. Det kändes nästan som om de medvetet tog utvisningar för att sätta sina patenterade shorthandedmål.

Riktigt stabil och skön insats. Det kändes aldrig oroligt.
HeinzHarald
HeinzHarald
Moderator

Antal inlägg : 193
Age : 43
Spelarnamn : Harald Carlsson
Tröjnummer : 7
Position : Högerback
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Siberian Panthers (SIP) Empty Sv: Siberian Panthers (SIP)

Inlägg  Benhard sön jan 11, 2009 3:38 am

HeinzHarald skrev:Deras manuella målvakt spelade bra men jag tror nog att vi hade gjort ett mål färre om han varit datorstyrd.

Litet mål ifrån samma match.







Benhard
Benhard
Medlem

Antal inlägg : 12
Age : 39
Spelarnamn : Carlsson
Tröjnummer : 09
Position : Forward
Registration date : 09-01-08

Till överst på sidan Gå ner

Siberian Panthers (SIP) Empty Sv: Siberian Panthers (SIP)

Inlägg  Vanguard sön jan 11, 2009 2:22 pm

snyggt, synd bara att målisen var så långt åt sidan. Blir inte mycket att göra presentationsvideo av. Såvida man inte vill framställa dig som en total soppa Very Happy
Vanguard
Vanguard
Medlem

Antal inlägg : 121
Age : 42
Spelarnamn : Oscar Lindqvist
Tröjnummer : 21
Position : Center/Allround
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-07

Till överst på sidan Gå ner

Siberian Panthers (SIP) Empty Sv: Siberian Panthers (SIP)

Inlägg  Kingen tis jan 13, 2009 4:41 am

GRSE-SiP 2-1

Mordaren (LW) - Carlbrant (C) - Lytt (RW)
Robban (LD) - King (RD)

Dagens bästa match imo. (och då hade vi ändå "nollat" FW i två matcher innan)
Dessa herrar brukar iaf jag ha svårt för. I denna match spelade vi dock helt fantastiskt bra. Två mål framåt var definitivt i underkant då det skapades en hel del lägen. Våra forwards spelade alla tre helt lysande. Försvarsmässigt var hela laget oerhört skärpta. Det var faktiskt så bra att SiP knappt fick ett läge på hela matchen. Enda plumpen kom med en minut kvar av tredje då den ena backen (vill inte säga vem, men det var inte jag) Wink tappade pucken efter en tekning som gav ett friläge och baklängesmål.
Kingen
Kingen
Medlem

Antal inlägg : 214
Age : 48
Spelarnamn : Ace King
Tröjnummer : 76
Position : Defender
Lag : GRSE
Registration date : 09-01-08

Till överst på sidan Gå ner

Siberian Panthers (SIP) Empty Sv: Siberian Panthers (SIP)

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet